باورهای نادرست درباره مصرف ضد آفتاب برای کودکان

پوست کودک شما بسیار حساس‌تر از پوست شماست. ازاین‌رو باید مراقبت ویژه‌ای از آن داشته باشید. باورهای نادرستی درباره مصرف ضد آفتاب برای کودکان وجود دارد که در این مطلب قصد داریم این موضوع را شفاف‌سازی کنیم.

باورهای نادرست درباره مصرف ضد آفتاب برای کودکان

تحریریه زندگی آنلاین :پوست کودک شما بسیار حساس‌تر از پوست شماست. ازاین‌رو باید مراقبت ویژه‌ای از آن داشته باشید. باورهای نادرستی درباره مصرف ضد آفتاب برای کودکان وجود دارد که در این مطلب قصد داریم این موضوع را شفاف‌سازی کنیم.

کودکان نیازی به ضد آفتاب ندارند

پوست کودکان حساس‌تر از پوست بزرگ‌سالان است و به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. مراقبت از پوست لطیف کودکان، نویدبخش داشتن پوستی سالم در بزرگ‌سالی آن‌هاست. بنابراین هرگز نسبت به کرم ضد آفتاب زدن کودکانتان بی‌توجه نباشید. سوختگی پوست در اثر آفتاب در کودکان، آسیب بزرگ‌تری نسبت به بزرگ‌سالان می‌زند.

با SPF بالا کودکم در امان است

این باور درست نیست. در حقیقت SPF یا همان فاکتور محافظت‌کننده در برابر آفتاب یک نشانگر زمان است! به این معنی که نشان می‌دهد با استفاده از ضد آفتاب، مدت آفتاب‌سوختگی در مقایسه با پوست بدون محافظ چقدر بیشتر می‌شود. فرض کنید در یک روز آفتابی تابستان، پوست کودک شما بعد از 5 دقیقه در مقابل آفتاب قرمز شده و می‌سوزد. در چنین حالتی اگر یک کرم ضد آفتاب با SPF 10 روی پوست او بمالید، این زمان به 50 دقیقه افزایش می‌یابد. بنابراین با ضد آفتاب هم بعد از گذشت 50 دقیقه پوست کودک شما می‌سوزد. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب به معنای ماندن زیر آفتاب تند تابستان آن هم به مدت طولانی نیست. یادتان باشد کرمی که استفاده می‌کنید باید دست‌کم SPF 30 داشته باشید و هر 2 ساعت یک‌بار تجدید شود.

بیشتربخوانید:

نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

کدام کرم ضد آفتاب مناسب پوست شما است؟

 

 

 

 

میزان محافظتی که از پوست کودکم می‌کنم، دقیقاً معادل SPF نوشته‌شده روی کرم است

باید بگوییم که این باور هم غلط است. ممکن است روی کرم نوشته‌شده باشد. SPF 30 اما حقیقت آن است که این مقدار محافظت بستگی به میزانی از کرم دارد که روی پوست کودکتان می‌مالید.  اگر کرم را به‌اندازه لازم استفاده نکنید، این مقدار محافظت به دست نمی‌آید و ممکن است شما معادل یک کرم ضد آفتاب با SPF 20 یا 10 پوست فرزندتان را در مقابل آفتاب ایمن کرده باشید. یک راه خوب برای پی بردن به این‌که ضد آفتاب را به میزان کافی روی پوست زده‌اید یا نه، آن است که وقتی مقدار دیگری ضد آفتاب روی پوست می‌مالید، آن را جذب نمی‌کند.

 

ضد آفتاب خودمان برای کودکمان خوب است

کودکان به واسطه پوست حساس و نازکشان، می‌بایست محصولاتی کاملاً ایمن استفاده کنند و کرم ضد آفتابی که برایشان استفاده می‌شود، باید دارای خصوصیاتی باشد که در بزرگ‌سالان الزامی نیست. مثلاً کرم ضد آفتاب کودک حتماً باید هایپوآلرژنیک باشد یعنی اینکه عاری از مواد آلرژی‌زا باشد. بهتر است ضد آفتاب کودک فاقد اسانس باشد چراکه اسانس‌ها غالباً حساسیت‌زا هستند.

 بیشتربخوانید:

پنج ضد افتاب طبیعی برای پوست

 

 

 

در روزهای ابری نیازی به ضد آفتاب زدن برای کودکمان نیست

 بیش از 80% اشعه UV خورشید در روزهای ابری به زمین می‌تابد و مانند روزهای آفتابی باید از پوست کودکمان در چنین روزهایی نیز محافظت کامل با ضد آفتاب داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان