خانواده‌ها ماشین و خانه می‌فروشند تا دارو بخرند/ کمبود داروی افراد مبتلا به سرطان در کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درمان رایگان بیماران در بیمارستان های دولتی مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: اگر بیمارستان، روش‌های تشخیصی و یا داروی لازم را نداشته باشد، فرد مجبور می شود این خدمات را از بخش خصوصی دریافت کند پس رایگان کردن درمان، شاید تنها ۱۰ درصد هزینه ها را پوشش دهد.

خانواده‌ها ماشین و خانه می‌فروشند تا دارو بخرند/  کمبود داروی افراد مبتلا به سرطان در کشور

به گزارش خبرآنلاین، رضا آریان پور در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص وضعیت بیماران سرطانی در کشور، گفت: تعداد بیماران سرطانی طبق آمارهای سالانه، به دلایل مختلف در حال افزایش است؛ سبک زندگی، آلودگی هوا، آلودگی مواد غذایی و استرس ها از جمله دلایل گسترش انواع بیماری‌های سرطان است.

وی با بیان اینکه حمایت های دولت پاسخگوی نیازهای بیماران سرطانی نیست، گفت: بسیاری از مردم خصوصا اقشار ضعیف و متوسط کافی است یک نفر بیمار سرطانی در میان اعضای خانواده‌شان داشته باشند که عملا آنها را ورشکست می کند. چراکه هم روش های تشخیصی، گران قیمت است و هم روش های درمانی و داروها، هزینه های بالا داشته و در عین حال کمیاب هم هست. پزشک دارو را تجویز می کند و خانواده ها باید آن را از داروخانه های آزاد و یا مراکز غیر متعارف خریداری کنند. برخی از خانواده ها برای درمان بیماری، اقدام به فروش خودرو و مسکن خود می کنند اما در بسیاری از اوقات شاید بیمار نجات هم پیدا نمی کند.

آقای آریان پور نماینده مردم کلاله و مینودشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت اگر می خواهد واقعا به مردم کمک کند باید در هر استانی حداقل یک مرکز مجهز تشخیص درمان سرطان وجود داشته باشد. اما بعید می دانم در کل کشور مرکز تخصصی منحصری وجود داشته باشد؛ این بیمارستان‌های تخصصی باید مرکز غربالگری هم داشته باشد تا مردم بتوانند سالانه خودشان را چکاپ کنند؛ زیرا بسیاری از سرطان ها اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود مثل سرطان پستان، پروستات، معده کلون، با حداقل هزینه درمان می شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات زیادی در کمیسیون داشتیم اما ما که نمی توانیم برنامه دهیم بلکه وزارتخانه باید برنامه دهد؛ وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرده که «می خواهند درمان سرطان را رایگان کنند» اما باید ببینیم راهکار وزارتخانه برای درمان رایگان چیست! مثلا درمان رایگان بیماران در بیمارستان های دولتی مشکلی را حل نمی کند زیرا اگر بیمارستان، روش‌های تشخیصی و یا داروی لازم را نداشته باشد، فرد مجبور می شود این خدمات را از بخش خصوصی دریافت کند پس رایگان کردن ما چه تاثیری در هزینه ها دارد!. و شاید تنها 10 درصد هزینه ها را پوشش دهد اما اگر مراکز تخصصی سرطان را دایر کنیم که داروی مورد نیاز هم در آنجا موجود باشد، می تواند بخش زیادی از هزینه های بیماران را تامین کند.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان