جدیدترین قیمت مسکن در ۵ منطقه جنوب تهران

تازه‌‌‌ترین تحقیقات  نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون عرضه فایل فروش بیش از تقاضای موجود در بازار مسکن این مناطق است

بازار معاملات مسکن در 5 منطقه جنوبی تهران، این روزها به لحاظ عرضه فایل فروش آپارتمان در همه بازه‌‌‌های سنی و متراژی به‌خصوص آپارتمان‌‌‌های میانسال و میان‌‌‌متراژ، از تنوع قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد؛ تازه‌‌‌ترین تحقیقات  نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون عرضه فایل فروش بیش از تقاضای موجود در بازار مسکن این مناطق است. با این حال به دلیل نبود تقاضای موثر و کافی، حجم خرید از بازار مسکن مناطق 15 تا 19 شهر تهران بسیار کم است و بازار در شرایط رکودی قرار دارد. واسطه‌‌‌ها دلیل این افت تقاضا را نبود قدرت مالی کافی برای خرید آپارتمان باتوجه به سطوح فعلی قیمت‌ها در سمت تقاضا اعلام می‌کنند.
 
 میانگین قیمت پیشنهادی برای فروش هر مترمربع از واحدهای مسکونی عرضه‌شده به بازار مسکن این 5 منطقه جنوبی تهران حول و حوش 51 میلیون و400‌هزار تومان است. این در حالی است که متوسط عمربنا در این 50 فایل موردبررسی 9.5 سال و میانگین مساحت این واحدها نیز 71 مترمربع است.
 
بنابراین اگر این اعداد را به عنوان ملاکی برای تخمین متوسط قیمت پیشنهادی آپارتمان‌‌‌ها در این 5 منطقه در نظر بگیریم، برای خرید یک واحد 60 مترمربعی با عمربنای حدود 10 سال در یکی از این 5 منطقه به طور متوسط خریدار باید بودجه کل حدود 3 میلیارد تومانی را در نظر گرفته و در اختیار داشته باشد. در جدول زیر مشخصات و قیمت پیشنهادی 50 فایل فروش آپارتمان عرضه شده به بازار مسکن مناطق 15 تا 19 شهر تهران درج شده است.

جدیدترین قیمت مسکن در 5 منطقه جنوب تهران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر