ماهان شبکه ایرانیان

حمله زاکانی به مجلس ششم: برنامه‌ توسعه‌ای که تصویب کردند در مبانی اشکالات اساسی داشت/ خودشان خمیرش کردند!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در زمان آقای روحانی هم دولت برنامه را نیاورد و من مسئول رسیدگی به کارگروه طراحی برنامه آن زمان بودم.

حمله زاکانی به مجلس ششم: برنامه‌ توسعه‌ای که تصویب کردند در مبانی اشکالات اساسی داشت/ خودشان خمیرش کردند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه خبر پخش شد، گفت: برنامه‌ توسعه‌ای که در مجلس ششم تصویب شد از مبانی اشکالات اساسی داشت؛ حالا از این بگذریم که از مبانی مشکل داشت و خودشان بردند آن را خمیر کردند. ما در مجلس هفتم آن را اصلاح کردیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در زمان آقای روحانی هم دولت برنامه را نیاورد و من مسئول رسیدگی به کارگروه طراحی برنامه آن زمان بودم، پس هم به برنامه‌ها اشراف دارم، هم خودم در نوشتن و اجرای آنها مشارکت داشتم.

زاکانی با بیان اینکه برنامه‌های پنج‌ ساله برای کشور مفید است و باید بر آنها پایبند بود و اگر نیاز به تغییر دارد، از طریق ارائه لایجه ممکن است، گفت: برنامه هفتم هم محصول کار دولت آقای رئیسی و ‌مجلس یازدهم است و اکنون مهمترین اقدام اجرایی کردن آن در بسته‌ها و بودجه‌های سالانه است.

او افزود: دولت بنده، دولت خدمت است و معیشت مردم اولویت دارد و توسعه در کشور هم قابل توجه است.

در ادامه گزیده سخنان زاکانی می آید:

*برنامه‌ها معمولا برای نوشتن، نوشته می‌شود و کمتر به اجرای آن توجه می‌شود در عین حال با مجریان غیرمعتقد به آنها مواجهیم و متصدی مشخصی هم وجود ندارد تا تنبیه و تشویق شود.

*درحالی که اجرای آن بسیار مهم و اساسی است. رئیس‌جمهور باید اشراف داشته باشد که پایین‌دستی‌ها سرش کلاه نگذارند.

*کل سیستم باید به اجرای برنامه‌ها پاسخگو باشند، دیوان محاسبات اعلام کرد که 30 درصد برنامه ششم اجرا شده است.

*برنامه را می‌توان اجرا کرد، اما مجری خوب می‌خواهد.

*برنامه اگر با استفاده از توانمندی‌های کشور اجرا شود که مردم به ویژه نخبگان هستند، قابل اجراست و حتی می‌توان از آن بالاتر رفت.

*دهه 90، دهه عبرت ماست که میانگین رشد اقتصادی کشور صفر درصد بوده است.

*در کشور تهدید و فرصت‌هایی وجود دارد، بخشی ناظر به آگاهی و بخشی  به غلبه بر بروکراسی و دیوان‌سالاری است که برای آن باید دست به سوی مردم دراز کرد. مثلا از شوراها و شورایاری‌ها کمک گرفت. که باید موانع را از بین برد.

*اکنون تولید در رأس امور است و باید به مردم تکیه کرد.

*(درباره برنامه برای از بین بردن فقر مطلق): با توجه به اقشار محروم جامعه و عدالت، با تعیین بسته رفاه می‌توان این کار را کرد.

*در این بسته 70 درصد مردم بسته‌های معیشتی دریافت می‌کنند تا کسی سر گرسنه بر بالین نگذارد.

*آموزش بخش دیگر است و مردم با این کار ماهیگیری یاد می‌گیرند.

*در حوزه مسکن برنامه داریم با توجه به تجربه بسیار خوبی که در شهرداری تهران دارم، ایده‌ای دادم تا مشکل مسکن در کشور حل شود. موضوع یارانه‌های انرژی موضوع دیگر این بسته است.

*یک چهارم از 26 میلیون خانوار کشور مسکن ندارند، البته این میانگین کشوری است، و خانه‌دار شدن به آرزوی دوردست تبدیل شده است.

*من با توحه به تجاربم، ظرف 4 سال دغدغه مردم از مسکن را حل می‌کنم.

ادامه دارد...

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان