ماهان شبکه ایرانیان

مشارکت صنایع در طرح‌های آبخیزداری و کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی اتفاق مثبتی است.

جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، معادن و بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: مشارکت صنایع در طرح‌های آبخیزداری و کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی اتفاق مثبتی است.

مشارکت صنایع در طرح‌های آبخیزداری و کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی اتفاق مثبتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،به منظور بررسی اهداف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت جلسه ای با حضور جعفرمرادی مدیر کل ، معاونین ، روسای ادارات شهرستان های تابعه و ستادی ،کارشناسان جنگل در سالن شهید نقاشیان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد.
جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، معادن و بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: مشارکت صنایع در طرح‌های آبخیزداری و کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی اتفاق مثبتی است.
مرادی حقیقی درخصوص اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان گفت: سال گذشته بالغ بر سه میلیون اصله نهال در استان تولید شد و در سطح زیادی از عرصه‌های طبیعی با کمک مردم این نهال‌ها کاشته شد که مباحث مربوط به زراعت چوب، احیای مناطق بیابانی، کاشت گونه‌های چندمنظوره را پوشش داد، اما این مهم مورد توجه باشد با بودجه‌های دولتی این امر به صورت کامل محقق نمی‌شود ودراین راستا باید از کمک و مشارکت مردم، صنایع، شهرداری ها ، دهیاری و ارگان‌های ذیربط استفاده کرد.
ضرورت آسیب شناسی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
جعفر مرادی حقیقی همچنین در این جلسه گفت: معمولا فصل درختکاری هرساله از اسفند ماه آغاز می شود اما با توجه به تنوع اقلیمی در استان سمنان می توانیم فصل درختکاری را از زمستان به پاییز منتقل کنیم تا درختان کاشته شده از بارش های پاییزی استفاده نمایند.
او در ادامه اعلام کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت علیرغم زحماتی که کشیده شده در فرآیند کار با مشکلات و چالش هایی مواجه هست که نیازمند آسیب شناسی است.وی از کارشناسان فنی و نمایندگان تشکلهای مردم نهاد در استان سمنان درخواست کرد نقاط ضعف و قوت این طرح را شناسایی کرده تا سمت و سوی این طرح به سمت اصلاح در سالجاری پیش رود.
بیشترین اقبال در طرح زراعت چوب استان سمنان شهرستان گرمسار است
جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه بررسی اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: در شهرستان گرمسار استقبال خوبی از سوی مردم  نسبت به طرح زراعت چوب وجود دارد و درراستای ایجاد فضای سبز و قانون هوای پاک سال گذشته بیش 100هزار نهال توسط منابع طبیعی، مردم و بخش خصوصی کاشته شده است.
مرادی حقیقی اعلام کرد: در سال گذشته 11هزار دانش آموز در سطح استان در قالب پویش طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت درکاشت نهال مشارکت داشتند و در موضوع مراقبت و نگهداری از نهال های کاشته شده و مشارکت مردم قابل توجه بود.
به گفته مرادی حقیقی منابع طبیعی استان سمنان در سال جاری تولید بیش از 3 میلیون اصله نهال در سه نهالستان استان سمنان را در دستور کار خود قرار داده است.
در این جلسه روسای ادارات شهرستان آمار نهال توزیع شده همچنین عرصه های کاشت و میزان موفقیت استقرار نهال های کاشته شده را گزارش نمودند و نظرات خود را در خصوص نقاط قوت و ضعف اجرای طرح بیان نمودند. در ادامه مسئولین و کارشناسان مربوطه راهکارهای بهبود اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و در پایان مدیر کل ضمن جمع بندی نکات ضروری را به منظور هر چه اجرای بهینه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بیان نمودند وعنوان کرد جلسات کارشناسی به منظور پیگیری مصوبات جلسه قبل از شروع زمان توزیع نهال در سالجاری انجام گیرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان