ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه عدسی با بلغور گندم

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی در این قسمت یا طرز تهیه عدسی با بلغور گندم با یک روش ساده آشنا می شوید. این عدسی یا آب قلم یک غذای مقوی برای کودکان است.

طرز تهیه عدسی با بلغور گندم

یکی از غذاهای متنوع که می‌ توانید برای وعده‌ های غذایی متنوع خود داشته باشید، عدسی بوده شما در این بخش با طرز تهیه عدسی با بلغور گندم عدسی بوده شما در این بخش با طرز تهیه عدسی با بلغور گندم آشنا می‌ شوید. این غذا برای صبحانه نیز مناسب است.

رسپی آسان عدسی بلغور:

این غذای ویژه بسیار مقوی و متنوع بوده و شما می‌ توانید این غذای محبوب ایرانی را برای وعده‌های مختلف تهیه کنید. طرز تهیه عدسی گندم  با یک روش ساده را در آرگا مطالعه می کنید.

طرز تهیه عدسی با بلغور گندم

مواد اولیه:

  • عدس: 1 لیوان
  • پیاز: 1 عدد
  • بلغور گندم: 1 لیوان
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه عدسی با بلغور گندم:

برای آماده کردن این عدسی ویژه و مقوی باید ابتدا عدسی و بلغور گندم را از شب قبل خیس کنید. زمان دهید تا نیم ساعت گذشته و در ادامه آنها را آبکش کنید تا آب اضافی آنها خارج شود.

پیاز را پوست کرده و به صورت نگینی برش بزنید و درون تابه‌ ای بریزید. به آن مقداری روغن اضافه کرده و زمان دهید تا پیازها سبک و طلایی شود. در ادامه باید عدس و بلغورهای خیس شده را به پیاز اضافه کرده تفت دهید تا کمی مزه‌دار شود.

مواد لازم عدسس بلغور

در این بخش می‌ توان از سیب‌زمینی‌ های نگینی شده برای غذا استفاده کنید. سیب زمیی های نگینی شده را به مواد خود اضافه کرده و مجدد تفت دهید. در ادامه مقداری فلفل ادویه زردچوبه و نمک را به مواد اضافه نمایید.

شما می‌ توانید از ادویه‌ های دلخواه خود برای تهیه این عدسی نیز استفاده کنید. حالا مقداری آب روی مواد ریخته و زمان دهید تا عدسی‌ ها بجوشد. بعد از اینکه عدسی‌ ها پخت، می‌ توانیم مقداری رب گوجه فرنگی را درون تابه تفت داده و به آن اضافه کنید. در این قسمت می‌ توانید رب را در ابتدای طبخ نیز به مواد اضافه کرده و هم بزنید.

درب قابلمه را قرار داده و زمان دهید تا عدسی‌ های شما جا افتاده شود. در نیم ساعت آخر پخت نیز درب قابلمه را نیم باز قرار دهید تا عدسی‌ های شما کمی لعاب‌ دار شده و رنگ و بوی بهتری بگیرد. شما می‌ توانید از پیاز داغ و نعنا داغ نیز درون این مواد استفاده کنید. این عدسی ویژه با طعم فوق العاده و متنوع خود برای وعده صبحانه نیز گزینه مناسبی است.

رسپی عدسی با بلغور

برای تزیین روی این عدسی نیز می‌ توانید از مقداری گلپر و فلفل سیاه استفاده کنید. این عدسی ویژه با دستور تهیه ساده خود می‌ تواند گزینه مناسبی برای وعده‌های غذایی شما باشد. شما در کنار این عدسی می‌ توانید از نان تازه نیز استفاده کنید که طعم فوق العاده به غذای شما می‌ دهد.

شما می‌ توانید از مقدار لوبیا نیز در این ترکیب استفاده کنید. در این صورت یک عدسی مخلوط دارید که کودکان این نوع عدسی را بسیار دوست دارند. شما می‌ توانید از مقداری آب قلم برای پخت این عدسی استفاده کنید که این عدسی را بسیار مقوی می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان