ماهان شبکه ایرانیان

گزارشی از خدمات بهزیستی استان به افراد دارای آسیب بینایی

نرخ شیوع معلولیت بینایی در استان ۲۹ نفر در هر ده هزار نفر می باشد و در حال حاضر از تعداد ۱۴۶۷۷ فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان سمنان، ۲۰۳۶ نفر دارای اختلال بینایی بوده که ۶۴۲ نفر شدت خفیف، ۶۰۸ نفر شدت متوسط، ۶۵۵ نفر شدت شدید و ۱۳۰ نفر خیلی شدید هستند و ۱۲۹۱نفر آنان مرد و ۷۴۵نفر را زنان تشکیل میدهند.

گزارشی از خدمات بهزیستی استان به افراد دارای آسیب بینایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،بخش عمده ای از خدمات سازمان به افراد دارای معلولیت از جمله آسیب دیدگان بینایی در قالب خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه و با استفاده از ظرفیت های اجتماعی اعم از سازمان های غیر دولتی، گروه های محلی خودیار و تسهیلگران فعال در شبکه خدمات روستایی ارائه می شود که 427 نفر فرد دارای آسیب بینایی خدمات مختلفی را در زمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی و توانمند سازی بخش های دولتی و غیر دولتی و اعضای جامعه دریافت می کنند.

در سال 1402 تعداد 50 نفر از افراد دارای آسیب بینایی از مناسب سازی مسکن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی بهره مند گردیده اند.

 با عنایت به ضرورت پیشگیری از انواع معلولیت ها در  اجرای برنامه ی کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال  در سال 1402 تعداد  23443  کودک غربال شدند که 991نفر به اپتومتریست ارجاع شده و از این تعداد 814نفر مراجعه و 68 نفر به چشم پزشک ارجاع شده 66 نفر مراجعه نمودند.

  کمک هزینه ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت  به تعداد 50 نفر از افراد دارای معلولیت بینایی در  در طی  سال 1402پرداخت و همچنین براساس تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق معلولان تعداد  100نفر از افراد دارای آسیب بینایی طی سال جاری با دریافت سفرکارت معلولان ایران (سماکارت) از خدمات بلیط نیم بها در سفرهای بین شهری بهره مند گردیده اند.

کمک هزینه معیشت جهت ارتقا کیفیت زندگی و تسهیل معیشت گروه های مختلف دارای معلولیت پرداخت می گردد و تعداد 1661 نفر افراد دارای معلولیت بینایی بهره مند از مستمری، تعداد 106 نفر افراد دارای معلولیت بینایی بهره مند ازحق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده و 9 نفر دارای معلولیت بینایی بهمراه ضایعه نخاعی بهره مند ازحق پرستاری ضایعه نخاعی هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان