ماهان شبکه ایرانیان

قالیباف: دکترین نظامی اسرائیل فرو ریخته /رئیس مجلس عراق: به سفرای اتحادیه اروپا گوشزد کردیم که اوضاع بسیار خطرناک است

قالیباف با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی ترور دسته جمعی غیرنظامیان و ترور دولتی را دنبال می‌کند، گفت: علی‌رغم همه آسیب‌هایی که رژیم صهیونیستی به حزب‌الله زده و رهبران آن را به شهادت رسانده اما ساختار جبهه مقاومت همچنان مقتدرانه فعال است و دیدیم که چگونه مقتدرانه حیفا را هدف قرار می‌دهد.

قالیباف: دکترین نظامی اسرائیل فرو ریخته /رئیس مجلس عراق: به سفرای اتحادیه اروپا گوشزد کردیم که اوضاع بسیار خطرناک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با محسن المندلاوی رئیس موقت مجلس عراق در حاشیه برگزاری اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو گفت: شرایط در خاورمیانه به ویژه برای جبهه مقاومت بسیار حساس است لذا لازم است تحلیل دقیق، راهبردی و روشنی از شرایط امروز داشته باشیم و به وظایف خود عمل کنیم که در این بین، دیپلماسی پارلمانی نیز بسیار مهم است.

بنابر گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی حوادث اخیر همچون ترور شهید هنیه و شهید نصرالله را حوادث تلخی برای جبهه مقاومت خواند و افزود: البته عملیات موشکی وعده صادق 2 توانست مسیر جبهه مقاومت را در جهت درستی قرار دهد ضمن اینکه دکترین نظامی اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی فرو ریخته و فلسفه بقای رژیم صهیونیستی زیر سوال رفته است.

وی ادامه داد: اسرائیل تصور می‌کرد با گنبد آهنین خود پدافندی درست کرده که کشورهای دیگر قادر به تهاجم علیه او نیستند، آنها آخرین تکنولوژی‌های آمریکایی را در اختیار داشتند و تصور می‌کردند آنقدر تسلط اطلاعاتی دارند که هر فردی از هر کجا قصد مورد هدف قرار دادن سرزمین‌های اشغالی را داشته باشد در بیرون از سرزمین هایش آنها را متوقف می‌کند. آخرین نقطه دکترین آنها این بود که همواره با دشمنان خود در خارج از سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهد شد اما در یک سال گذشته تمام این هیمنه و طراحی‌ها فرو ریخت.

قالیباف اضافه کرد: از زمان عملیات طوفان الاقصی تاکنون جنگ شدت یافته اما اسرائیل نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود دست یابد، در این مدت صهیونیست‌ها کاری انجام دادند که هیچ ارزش نظامی ندارد و تنها یک جنایت به تمام معناست و آن هدف قراردادن گروه‌های مردمی و ترور دسته‌جمعی مردم با سلاح‌های آمریکایی است.

قالیباف: دکترین نظامی اسرائیل فرو ریخته /رئیس مجلس عراق: به سفرای اتحادیه اروپا گوشزد کردیم که اوضاع بسیار خطرناک است

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی ترور دسته جمعی غیرنظامی و ترور دولتی را دنبال می‌کند، گفت: حداقل یک ماه است رژیم صهیونیستی  در جنوب لبنان تلاش می‌کند تا فقط یک متر وارد خاک این کشور شود که با همه آسیب‌هایی که به حزب‌الله زده و رهبران آن را به شهادت رسانده اما ساختار جبهه مقاومت همچنان مقتدرانه فعال است و دیدیم که چگونه مقتدرانه حیفا را هدف قرار می‌دهد.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: ما باید به مردم جنوب لبنان به ویژه جمع زیادی که آواره هستند، کمک کنیم و اقلام اساسی به آن‌ها برسانیم. در جریان سفری که به بیروت داشتم متوجه شرایط بسیار سخت آنها شدم و این وظیفه ما و همه کشورهای اسلامی را سخت‌تر می‌کند.

محسن المندلاوی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار گفت: شما سفر خیلی خوبی به لبنان داشتید به ویژه اینکه هدایت هواپیمای خود به سمت بیروت را شخصا به عهده گرفتید که همه دنیا از این حرکت شما غافلگیر شدند. در گذشته ما به شما افتخار می‌کردیم اما این بار افتخار ما نسبت به شما مضاعف شده چرا که برای کمک رسانی به لبنان خودتان شخصا هدایت هواپیما را بر عهده گرفتید.

رئیس مجلس عراق در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز منطقه بسیار خطرناک و حساس است، بیان کرد: پیشنهاد دادیم نشست فوق العاده‌ای در سطح اتحادیه پارلمان‌های عربی تشکیل شود که در این خصوص با الجزایر صحبت کردیم و این جلسه فوق‌العاده در سطح پارلمان‌های عربی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت حساس و خطرناکی داریم، افزود: پنجشنبه گذشته در بغداد با سفرای اتحادیه اروپا نشستی داشتیم و به آنها گوشزد کردیم که اوضاع بسیار خطرناک است و اسرائیل کارهای خطرناکی انجام می دهد؛ هدف آن‌ها این است که ایران و سوریه را وارد یک جنگ فراگیر کند. ما اعلام کردیم هرگونه بی‌حرمتی به خاک ایران، عراق و سوریه باعث ایجاد التهاب در کل منطقه می‌شود.

المندلاوی ادامه داد: در همین راستا روز شنبه جاری با سفرای 6 کشور عربی حوزه خلیج فارس در بغداد نشستی داشتیم و به آن‌ها گوشزد کردیم که هرگونه تهدید خاک جمهوری اسلامی ایران و عراق باعث می‌شود کل منطقه مورد تهدید واقع شود لذا نیاز به اتخاذ موضع یکپارچه و وحدت آفرین در این جلسات داریم. ما از برقراری آتش بس به این منطقه حمایت می‌کنیم. پارلمان، دولت و ملت عراق به صورت تمام قد آمادگی دارند تا از مردم مظلوم منطقه حمایت کنند.

روسای مجالس ایران و زیمبابوه دیدار کردند

همچنین بر اساس آنچه ایسنا نوشته است، ژاکوب مودندا رییس مجلس زیمبابوه با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه 22 مهر به همراه هیئت پارلمانی برای حضور در یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)به ژنو رفت و در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)، نشست اتحادیه مجالس کشورهای آسیایی(APA) و مجمع عمومی IPU سخنرانی کرد.

همچنین رییس مجلس در دو روز گذشته در حاشیه این اجلاس، دیدارهایی با روسای مجالس امارات، الجزایر، عراق و آذربایجان و ترکیه و رییس دوره ای IPU داشت.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان