ماهان شبکه ایرانیان

تجلیل مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی

هم‌زمان با روز جهانی عصای سفید، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با حضور در بخش ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی، از کتابدار نابینای این بخش قدردانی کرد.

تجلیل مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به همراه زینب قادری، رئیس کتابخانه مرکزی و جمعی از کارشناسان ستادی و کتابداران کتابخانه مرکزی به مناسبت فرارسیدن روز عصای سفید در بازدید از بخش ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی، ضمن گفتگو با کتابدار این بخش و پیگیری مشکلات و خواسته‌های وی روز عصای سفید را به مهرداد فوادیان کتابدار روشندل این بخش تبریک گفت.

در این مراسم محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید گفت: روز جهانی نابینایان (عصای سفید) فرصتی برای ارج نهادن به روشندلان است تا سایر اقشار جامعه به نیازهای این‌گونه افراد توجه کنند.

وی با اشاره به این مطلب که: افراد فرهیخته بسیاری در کشور و در سطح استان حضور دارند که به معلولیت نابینایی دچار هستند بیان داشت: خیلی از افراد نابینا باوجوداین معلولیت از هوش بسیار بالایی برخوردارند که سایر افراد از آن محروم هستند.

طاهریان با اشاره به راه‌اندازی دستگاه پرکینز در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی افزود: کلیه خدماتی که در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی سمنان انجام می‌شود ازجمله آموزش کار با دستگاه پرکینز و عضویت در این بخش کاملاً رایگان است.

 در ادامه مهرداد فوادیان، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان سمنان ضمن قدردانی از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و سایر همکاران در مجموعه بیان داشت: برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل نشست‌های کتاب‌خوان، مشاوره ویژه نابینایان و بازدیدها و ارسال پستی کتاب‌های گویا برای اعضای نابینا و کم‌بینا ازجمله فعالیت‌های بخش نابینایان این کتابخانه است.

وی همچنین افزود: نزدیک به 9000 نسخه کتاب با خط بریل و بیش از 15000 کتاب گویا در بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی استان سمنان وجود دارد.

مهرداد فوادیان از عضویت 180 نابینا و کم‌بینا استان سمنان در این بخش خبر داد و افزود: کتاب‌های صوتی و بریل این مجموعه برای روشندلان دیگر شهرستان‌های استان به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد و نیازی نیست که کتاب‌های صوتی به کتابخانه بازگردانده شود.

وی در خصوص امانت کتاب‌های بریل نیز گفت: کتاب‌های بریل به‌صورت امانت به نابینایان داده می‌شود که پس از مطالعه باید آن‌ها را به کتابخانه بازگردانند.

شایان‌ذکر است، بخش نابینایان کتابخانه مرکزی سمنان در سال 1395 راه‌اندازی شد، تولید کتاب گویا برای استفاده مراجعان دارای آسیب بینایی در این بخش انجام می‌شود و در این مرکز کلاس‌های آموزشی مختلفی مانند مشاوره، جهت‌یابی، فناوری‌های نوین ویژه نابینایان، آموزش با دستگاه پرکینز و سایر فعالیت‌های کتاب‌خوانی انجام می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان