ماهان شبکه ایرانیان

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از اجرای بیش از ۵۰۰برنامه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در استان قزوین خبرداد.

اجرای بیش از 500 برنامه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «عباس علایی مقدم» مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین صبح امروز در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور معاونین این اداره کل برگزار شد اظهارکرد: 26مهر تا 2آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی با شعار این هفته «ورزش قوی، ایران قوی» نامگذاری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین اظهارکرد: ورزش نقش بسزایی در سلامت، ایجاد نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی دارد و این هفته، فرصتی برای ترویج ورزش همگانی است و از رسانه ها انتظار داریم کمک کنند تا اتفاقات خوب ورزشی در استان رقم بخورد.

علایی مقدم افزود: به همین مناسبت 521برنامه مختلف با کمک هیات های ورزشی برگزار می شود که از این تعداد 150برنامه قهرمانی و 250همایش همگانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: اجرای 70برنامه فرهنگی ورزشی، 25برنامه ویژه ورزش جوانان و 20برنامه به صورت دوره آموزشی و کارگاه دانش افزایی و افتتاح 6طرح ورزشی در این هفته انجام می شود.

این مسئول اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا با حضور مسئولان استان در یادمان شهدای گمنام،  همایش پیاده روی و کوه پیمایی، حضور در میزخدمت نمازجمعه این هفته، تجلیل از سه خانواده جانباز ورزشکار از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: همایش پیاده روی ویژه مدیران دستگاههای دولتی و هیأت های ورزشی نیز در روز پنج شنبه از ساعت 7:30 از مسیر تالار شهر تا یادمان شهدا برگزار می شود.

علایی مقدم افزود: قرائت زیارت عاشورا و غبارروبی مزار شهدا و نواختن زنگ زورخانه و ورزش با حضور چهار مرشد نیز ازدیگر برنامه ها در این هفته می باشد.

این مسئول اظهارکرد: صبح جمعه 26مهرماه نیز سایت پروازی شهید بابایی با حضور 30پرنده در روستایی نزدیک به بهرام آباد افتتاح می‌شود.

برگزاری همایش تخصصی پزشکی ورزشی با حضور نایب رییس فدراسیون، تجلیل از باشگاه های برتر استان و نشست با فعالان صنعت از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

افتتاح 20خانه ورزش روستایی در هفته تربیت بدنی

وی با اشاره به تجهیز خانه های ورزش روستایی یادآورشد:  تاکنون 270خانه ورزش روستایی تجهیز شده بود و 20خانه ورزش روستایی دیگر هم هر کدام با هزینه 500میلیون ریال، در هفته تربیت بدنی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: چند نفراز قهرمانان در مسابقات فیتنس استایل جهانی موفق به کسب مقام سوم و چهارم قهرمانی و نایب قهرمانی شدند و در این هفته از آنها تجلیل می شود.

علایی مقدم اضافه کرد: همچنین از فاطمه صفرپور سرمربی تیم ملی تکواندو که به عنوان بهترین مربی شناخته شد و رضا علیپور که چند روز پیش مقام سوم قهرمانی آسیا را کسب کرد تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی به برگزاری جشنواره اتفاق با حضور نشست دبیران سازمان های مردم نهاد و مدیران دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره از سازمان های مردم نهاد فعال و توان یابان ورزشی تجلیل می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح های ورزشی اظهار کرد: از 218میلیارد تومان اعتبار جهت طرح های ورزشی؛ 109میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی و 109میلیاردتومان دیگر نیز از اعتبارات استانی برای اجرا و تکمیل طرح‌ها در نظرگرفته شده است.

علای مقدم با اشاره به اهمیت هفته تربیت بدنی و ورزش، تصریح کرد: این هفته نباید تنها مختص اداره ورزش و جوانان استان باشد بلکه باید همه ادارات و سازمان ها برای پرداختن جدی تر به ورزش همگانی اقدام کنند چون ورزش موجب کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش پویایی و نشاط مردم به ویژه نوجوانان می شود.

این مسئول تاکید کرد: ورزش برای همه مردم ضروری است و  تلاش می کنیم دسترسی مردم به ورزش را آسانتر کنیم  چون ورزش می تواند در ارتقای فرهنگ جامعه موثر باشد و بسیاری از آسیب های اجتماعی را پیشگیری کند.

علایی مقدم اظهارکرد: ورزش موجب اتحاد خانواده و افزایش شور زندگی می شود و در بهبود زندگی مردم با افزایش سواد حرکتی و ارتقای فعالیت های جسمانی موثر است و باید تلاش کنیم نشاط اجتماعی را در قالب برنامه های مختلف در جامعه تزریق کنیم.

اجرای بیش از 500 برنامه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در قزوین

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال حوزه ورزش با اهدای لوح تقدیر شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان