حجت‌الاسلام خسروی:

امام (ره) در زمان غیبت، بزرگترین خدمت را به قرآن کرد

گروه اندیشه: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی گفت: امام خمینی (ره) در زمان غیبت امام عصر(عج) بزرگترین خدمت را به قرآن انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، نشست تخصصی «فهم قرآن در سیره و اندیشه‌های امام(ره)» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، استاد حوزه و دانشگاه امروز پنجم تیرماه در درب 15 شبستان بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد. در این جلسه خسروی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: امام خمینی(ره) در زمان غیبت، بزرگترین خدمت را به قرآن انجام داده‌اند، زیرا ایشان توانستند قرآن را احیا کنند. نتیجه این دست‌آورد را هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌توانیم مشاهده کنیم که پایه و اساسش بر اساس قرآن کریم است.

وی افزود: متاسفانه امروز امام(ره) را بیشتر به این عنوان می‌شناسند که یک نظام دیکتاتوری را سرنگون و حکومت اسلامی را جایگزین آن کرده است، در صورتی که این ویژگی تنها یکی از دست آوردهای حضرت امام (ره) است. امام در 80 سالگی نظام شاهنشاهی  را شکست دادند، اما قبل از آن سال‌های طولانی وجود دارد که تمامی لحظه‌هایش می‌تواند همانند یک کتاب درس عمل کند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت قرآن و عترت تاکید کرد: امام در دو شکل قرآن را مد نظر قرار می‌دادند. ابتدا تجلی قرآن در زندگی ایشان. دوم تجلی قرآن در اندیشه‌های امام(ره). در گام اول به جایگاه قرآن در سیره امام(ره) می‌پردازیم، اما به شدت روی رعایت توصیه‌های قرآنی در زندگی تاکید داشتند. برای نمونه وی قبل از تبعید در دفتر خود کاغذی را روی دیوار چسبانده بودند که روی آن نوشته شده بود اگر کسی در این مکان غیبت کند من از این عمل او راضی نیستم.

سیره امام در زندگی خانوادگی، الگوی جوانان شود

وی اضافه کرد: از دیگر رفتارهای امام (ره) می‌توان به زندگی شخصی‌شان اشاره کرد که به شدت برگرفته از قرآن است. رفتاری که وی با همسر و فرزندانش داشت برای هر یک از ما می‌تواند الگو باشد، اما متاسفانه این زیبایی هنوز به درستی در اختیار عموم قرار نگرفته و بسیاری از آن بی‌اطلاع هستند، در صورتی که اگر جوانان از رابطه امام (ره) با همسرش آشنا شوند، قادرند درس‌های زیادی از آن بیاموزند. درس‌هایی که اخلاق را در زندگی جاری کرده و موجب تحکیم خانواده می‌شود.

خسروی درباره جایگاه قرآن در اندیشه‌های امام(ره) نیز چنین توضیح داد: به عقیده من کسی همانند امام(ره) درباره قرآن سخن نگفته است. امام(ره) معتقد است که حقیقت قرآن را می‌توان در حقیقت انسان کامل مشاهده کرد.

مدیر کمیته موسسات و نهادهای قرآن نمایشگاه بیست‌وچهارم قرآن در انتها تصریح کرد:  امام(ره) معتقد بود معجزه قرآن تا به امروز جاری و ساری است و به زمان خاصی خلاصه نمی‌شود، درصورتیکه معجزه حضرت موسی(ع) و معجزه حضرت عیسی(ع) تنها به زمان خودشان مربوط می‌شد و آن را نمی‌شود در زمان حال مشاهده کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در انتهای سخنانم باید تاکید کنم که داشته‌های علمی حضرت امام در حوزه علوم قرآنی به اندازه‌ای وسیع است که ما هنوز بخش اندکی از آن را دریافته‌ایم. برای همین امیدوارم نهادهای مربوطه تلاش خود را برای معرفی بهتر اندیشه‌های امام با جدیت دنبال کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان