ماهان شبکه ایرانیان

استفاده دستکش نامرئی توسط خانم های خانه دار

معمولا خانم‌های خانه‌دار که در اغلب مواقع مشغول شست‌وشو هستند دچار اگزمای پوستی یا درماتیت می‌شوند

استفاده دستکش نامرئی توسط خانم های خانه دار
معمولا خانم‌های خانه‌دار که در اغلب مواقع مشغول شست‌وشو هستند دچار اگزمای پوستی یا درماتیت می‌شوند. اگزما را به 2 دسته آلرژیک زمینه‌ای و تماسی تحریکی تقسیم می‌کنند.
در نوع اول افراد زمانی که دستکش لاستیکی می‌پوشند یا از زینت ‌آلات بدلی و اشیایی که دارای نیکل هستند، استفاده می‌کنند به آن دچار می‌شوند و در نوع دوم موقعی که مدت زیادی دست‌هایشان در تماس با شوینده‌های قلیایی مانند سفیدکننده‌ها، صابون‌های مایع، مایع‌های ظرفشویی و دستشویی قرار می‌گیرد، دچار اگزما و التهاب پوستی می‌شوند. سفیدکننده‌های قوی که اغلب به تنهایی غلظت زیادی دارند اگر در تماس با پوست قرار بگیرند حتما چربی مفید پوست را از بین می‌برند و احتمال اینکه فرد دچار اگزمای پوستی شود بسیار زیاد است که البته اگر این تماس تکرار شود ترک و شقاق روی پوست ایجاد می‌کند و پس از خارش و سوزش فراوان به اصطلاح پوست را «چرمی» می‌کند. به ‌طوری که پوست دست بسیار ضخیم و کلفت می‌شود و ظاهر نازیبایی پیدا می‌کند. احتمال اینکه این مواد پوست را بسوزانند بسیار زیاد است که در نتیجه شخص شاهد لکه‌های بزرگ سفید و جوشگاه در روی پوست دست خود خواهد بود.
برای جلوگیری از خشکی پوست بهتر است افراد ترجیحا از ملایم‌ترین نوع شوینده‌ها که اسیدیته خنثی دارند مانند صابون‌های بچه استفاده و پس از هر بار استفاده دست‌ها در فواصل کوتاه و متناوب با وازلین، گلیسیرین، روغن بادام، لانوزیه یا اوسرین چرب شود تا چربی از دست‌رفته دوباره به صورت مصنوعی بازسازی شود.
مرطوب‌کننده‌هایی مانند کرم خیار و آلوئه‌ورا که گیاهی هستند چربی کمتری دارند. ضمن اینکه زود جذب پوست می‌شوند و ایجاد برق روی پوست نمی‌کنند.
همچنین در موارد حساسیت به استفاده از دستکش‌های لاستیکی یا دیگر دستکش‌ها استفاده از کرم و اسپری‌هایی که به اصطلاح به دستکش‌های مصنوعی و نامرئی معروف هستند و در داروخانه‌های معتبر موجود هستند را توصیه می‌‌کنیم.

پی نوشت ها :
 

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان