ماهان شبکه ایرانیان

۲۴ حقیقت پنهان درباره طبیعت استرالیا که هر توریستی باید بداند

استرالیا یکی از مقاصد توریستی محبوب در سرتاسر دنیا از جمله ایران است و بیشتر بخاطر سواحل و طبیعت زیبایش معروف است

 

استرالیا یکی از مقاصد توریستی محبوب در سرتاسر دنیا از جمله ایران است و بیشتر بخاطر سواحل و طبیعت زیبایش معروف است. اما نباید گول این ظاهر زیبا را بخورید. این کشور طبیعت زیبایی دارد اما زیستگاه برخی از خطرناک‌ترین جانوران و حشرات سمی نیز هست. اگرچه این ویژگی طبیعی آنقدر خطرناک نیست که شما را از سفر به استرالیا منصرف کند اما بهتر است راجع به این حقایق پنهان طبیعت استرالیا هم اطلاع داشته باشید. حالا این حقیقت می‌تواند یک عنکبوت کوچک باشد یا یک کوسه سفید غول پیکر! پس اگر اهل مسافرت هستید، با بنیتا همراه باشید.

عروس دریایی
National Geographic

این عروس‌های دریایی زیبا معمولاً اطراف دیوارهای مرجانی بزرگ یافت می‌شوند و برخورد شاخک‌هایشان می‌تواند درد زیاد و حتی تلفات به همراه داشته باشد. هر کدام از چهار گوشه بدن عروس درایی حداقل پانزده شاخک دارد که هر کدام از این شاخک ها پانصد هزار یاخته گزنده دارند. یاخته گزنده سلول انفجاری است که سم را وارد بدن قربانی می‌کند.

جای گزیدگی عروس دریایی
Buzzfeed

جای گزیدگی عروس دریایی این شکلی است. درست حدس زدید، دردش هم مثل ظاهرش بد است.

مار پایتون در حال شکار خفاش
Buzzfeed

این تصویر دو پیام برای توریست‌هایی که می‌خواهند به استرالیا بروند، دارد: مار پایتون همین قدر بزرگ است؛ روباه پرنده (نوعی خفاش) در استرالیا وجود دارد. نکته وحشتناک‌تر – که البته خطری برای انسان‌ها محسوب نمی‌شود – هم این است که پایتون روباه پرنده می‌خورد!

شکار کانگورو توسط مار پایتون
Buzzfeed

مار پایتون آنقدر قوی هست که والابی‌ها (نوعی کانگوروی کوچک) را از آب بیرون بکشد.

هشت پای حلقه آبی
NY Daily News

یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی استرالیا غواصی کردن است. اگر غواصی در برنامه‌هایتان است، با هشت‌پای حلقه آبی آشنا شوید. یکی از خطرناک‌ترین موجودات اعماق دریا که سمش هیچ پادزهری ندارد و می‎‌تواند انسان را بکشد.

هشت پا روی بدن انسان

شنا کردن در دریای پر از هشت پا می‌تواند این بلا را به سرتان بیارد که خطرناک نیست اما خیلی آزاردهنده است.

سنگ ماهی
Surf School Barbados

سنگ‌ماهی در نگاه اول شبیه به سنگ یا صخره‌های مرجانی به نظر می‌رسد اما باید بدانید یکی از خطرناک‌ترین ماهی‎‌هاست. برآمدگی‌های روی باله پشتی این ماهی محل تزریق سم به بدن قربانی است که باعث درد و حتی مرگ می‌شود.

جای گزیدگی سنگ ماهی
Buzzfeed

تماس با سنگ‌ماهی این بلا را سرتان می‌آورد.

کوسه سفید در دریای استرالیا
Buzzfeed

استرالیا زیستگاه سه‌ تا از خطرناک‌ترین کوسه‌های جهان است: گاو کوسه، کوسه ببری و کوسه سفید غول‌پیکر. این سه کوسه سابقه حمله به انسان را دارند؛ پس اگر برای موج سواری به استرالیا می‌روید، مراقب خودتان باشید.

کوسه سفید
Parent Herald

کوسه سفید می‌تواند تا 6.5 متر رشد کند و بیشترین حمله به انسان را در بین سایر گونه‌های کوسه دارد. البته انسان‌ها طعمه دلخواه کوسه سفید نیستند اما تمایل به حمله در ذات این حیوان است.

کوسه ببری
Wikipedia

کوسه ببری بعد از کوسه سفید بیشترین آمار حمله به انسان را دارد. اگرچه درصد بسیار کمی از این حمله‌ها کشنده بودند اما زندگی این کوسه بین صخره‌های کم‌عمق، بنادر و کانال‌های آب فرصت زیادی برای حمله به انسان‌ها را در اختیارش قرار می‌دهد.

کوسه گاوی
Abyss Dive Center

کوسه گاوی ذات به شدت درنده‌ای دارد و در آب‌های گرم و کم‌عمق زندگی می‌کند. به همین خاطر بیشتر از سایر انواع کوسه با انسان‌ها در تماس است.

شیطان تاسمانی
Photo Botos

شیطان تاسمانی که تنها زیستگاهش در سرتاسر جهان جنگل‌های تاسمانی است، بزرگترین جانور کیسه‌دار گوشت‌خوار محسوب می‌شود. این جانور به محض دیدن انسان ثابت می‌ماند یا دچار لرزش‌های عصبی می‌شود اما در حال خوردن جسد قربانیان دیده شده است. شایعاتی هم درباره حمله آنها به انسان‌هایی که در جنگل گم شده‌اند، وجود دارد.

خرچنگ نارگیلی
Reddit

اگر خرچنگ نارگیلی گازتان بگیرد، درد زیادی را تحمل خواهید کرد. نه به این خاطر که چنگک‌هایش سمی است؛ دلیل اصلی این است که چنگک‌هایش را به مدت طولانی روی بدن قربانی نگه می‌دارد.

حلزون قیفی
Buzzfeed

فکرش را می‌کردید یکی از سمی‌ترین موجودات روی زمین یک حلزون باشد؟ یک قطره از زهر حلزون قیفی بی‌الگو برای کشتن بیست انسان کافی است و هیچ پادزهری هم برایش وجود ندارد.

کروکودیل
Buzzfeed

کروکودیل آب‌های شور بزرگترین خزنده طبیعت است که گاهی طولش به 6.5 متر هم می‌رسد. این نوع کروکودیل بسیار قوی و سریع است و اگر انسانی در محدوده زیستگاهش باشد به چشم طعمه به آن نگاه می‌کند.

کروکودیل در خیابان های استرالیا
Buzzfeed

البته زیستگاه کروکودیل آب‌های شور کمی گسترده است و ممکن است تا خیابان‌های شهر هم برسد.

دسته سوسک در استرالیا
Buzzfeed

طبیعت استرالیا فقط زیستگاه خزندگان و جانداران دریایی خطرناک نیست. حشرات زیادی هم در طبیعت این کشور یافت می‌شود که این دسته بزرگ از سوسک‌های نرم‌تن یک نمونه از آنها هستند.

عنکبوت سمی
Buzzfeed

برخی از سمی‌ترین انواع عنکبوت هم در استرالیا زندگی می‌کنند.

عنکبوت قیفی
Live Science

آترکس ربوستوس یا عنکبوت قیفی سیدنی خیلی بزرگ است و زهرش زخم‌های شدیدی ایجاد می‌کند و می‌تواند کشنده باشد (اگر درمان نشود). این نوع عنکبوت رفتار بشدت تدافعی دارد و در هر بار گزیدن چندبار زهرش را وارد بدن عنکبوت می‌کند.

عنکبوت پشت قرمز
Dryad Musings

عنکبوت پشت قرمز بیشترین حمله را به انسان دارد و هر ساله 2000 تا 10000 نفر را در استرالیا نیش می‌زند.

حمله دسته جمعی مگس ها به انسان ها
Buzzfeed

حمله یک دسته مگس به انسان در استرالیا چیز عجیبی نیست.

کرم خاکی عظیم الجثه
Buzzfeed

این یک کرم خاکی است؛ بله کرم خاکی! البته کرم خاکی خطرناک نیست اما خیلی بزرگ است و می‌تواند حسابی بچه‌ها را بترساند.

کاسوآری
Buzzfeed

کاسوآری یک پرنده بی‌پرواز است که کمی کوچکتر از شترمرغ است و پاهایش پنجه‌های بسیار تیزی دارند. این پرنده به این خاطر خطرناک است که سابقه حمله به انسان – در صورت احساس ترس – را دارد.

بارش تگرگ های بزرگ در استرالیا
Buzzfeed

این حقیقت درباره استرالیا یک جاندار خطرناک نیست اما قطعاً کسی نمی‌خواهد تگرگ‌هایی روی سرش بریزد که از توپ بیلیارد بزرگ‌تر هستند.

اینها جانوران خطرناکی بودند که ممکن است در استرالیا سر راهتان سبز بشوند. البته استرالیا جاذبه‌هایی دارد که در هیچ کجای دیگر دنیا فرصت دیدن‌شان را به دست نمی‌آورید. بگذارید شما را با چند مورد از این جانوارن جالب هم آشنا کنیم.

ماهی عجیب و غریب استرالیایی
National Geographic

این ماهی عجیب و غریب فقط در استرالیا، نیوزیلند و تاسمانی پیدا می‌شود. 

عنکبوت طاووسی
Live Science

این عنکبوت زیبا که بین محلی‌ها با نام عنکبوت طاووس معروف است را فقط در استرالیا زندگی می‌کند. خطری هم ندارد و می‌توانید با خیال راحت یک سلفی با آن بگیرید.

حلزون قرمز
Slate

زیستگاه این حلزون قرمز زیبا و بی‌خطر کوه‌های آتشفشانی شمال سیدنی هستند.

حلزون آبی دریایی
Perierga

این حلزون آبی دریایی به صورت وارونه روی سطح آب شناور می‌شود و از کشش سطحی آب برای شنا کردن استفاده می‌کند. طرف دیگر بدن این حلزون زیبا نقره‌ای و سفید است و به همین خاطر به سختی روی آب دریا قابل تشخیص است.

درنای استرالیایی
Brisbane Kids

درنای استرالیایی یکی از زیبایی‌های طبیعی استرالیاست که کاملاً هم بی‌آزار است.

قلابچه ماهی
Monterey Bay Aquarium

اگر شما هم قلابچه ماهی را از کارتون در جستجوی نمو می‌شناسید، با سفر به استرالیا شانس دیدنش را به خودتان بدهید. 

شیطان خاردار
Friend of Reason

شیطان خاردار نوعی آفتاب پرست است که رنگش پوستش در روشنایی و تاریکی تغییر می‌کند.

لاک پشت های استرالیایی
Australia’s Coral Coast

ساحل پارک دریایی نینگالو یکی پر از این لاک‌پشت‌های بامزه است که می‌توانید ساعت‌ها به تماشای آنها بنشینید. 

حلزون استرالیایی
Bodybuilding

این حلزون‌های دریایی کوچک بیشتر شبیه کاراکترهای پوکمون گو هستند تا موجودات دریایی. البته پیدا کردن آنها در آب‌های استرالیا هم به اندازه شکار پوکمون سخت است.

کوئوکای استرالیایی
Travel Throne

این حیوان بامزه تقریباً هم اندازه گربه است اما خیلی بامزه‌تر است. کوئوکای استرالیایی در جزیره کوچکی در غرب استرالیا زندگی ‌می‌کند اما در باغ وحش‌های این کشور هم نگه‌داری می‌شود.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان