اشتباهاتی که حتی آدم‌های باهوش مرتکب می‌شوند _ قسمت اول

همه این را می‌دانند که نباید موقع رانندگی پیامک داد... اما نکات دیگری به همین سادگی هستند که می‌توانند زندگی شما را سالم‌تر – و خود شما را از اورژانس، دورتر- نگه دارند.

 زندگی سالم

همه این را می‌دانند که نباید موقع رانندگی پیامک داد... اما نکات دیگری به همین سادگی هستند که می‌توانند زندگی شما را سالم‌تر – و خود شما را از اورژانس، دورتر- نگه دارند. 

می‌دانید که نباید هر روز کفش پاشنه بلند پوشید...

اما کل تابستان صندل نازک به پا داشته‌اید؟

با پوشیدن کفش‌هایی که ارتفاع پاشنه‌های‌شان متنوع است، خودتان را از پا درد در امان نگه می‌دارید، مشکلی که حدود 70 درصد آن‌هایی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند، از آن رنج می‌برند. با همه این‌ها، صندل‌های شل و ول اصلا گزینه جانشین خوبی نیست.

دکتر گریس تورس هاجز، جراح پا در کالیفرنیا و سخنگوی انجمن پزشکان پا در آمریکا می‌گوید: «صندل‌های راحتی شل، طراحی نشده‌اند تا آن‌ها را تمام روز به پا کنید. آن‌ها از عضلات پا به درستی حفاظت نمی‌کنند،‌ برای همین انگشت‌های پا باید فشار اضافی را تحمل کنند و کفش را سرجایش نگه دارند.» این مساله می‌تواند منجر به التهاب دردناک انگشتان پا شود،‌ پینه‌ها را تشدید کند و درد مزمن زیر پنجه پا را به دنبال داشته باشد.

کفش پاشنه بلند

فشاری هم که به پاشنه پا می‌آید، می‌تواند باعث التهاب کف پا و درد پاشنه یا حتی پیچ خوردگی مچ شود.

صندل‌های راحتی را برای لب استخر، لب دریا یا توی خانه نگه دارید. برای پیاده‌روی در مسیرهای طولانی‌تر یا کمی دویدن، صندل‌هایی به پا کنید که بند پشت و کفی منحنی دارند.

می‌دانید که نباید خانه را بدون زدن کرم ضد آفتاب به صورت ترک کنید...

اما به دست‌تان هم کرم می‌زنید؟

زدن کرم ضد آفتاب به صورت، کرمی که SPF آن دست کم 30 باشد، اهمیت زیادی دارد؛ ‌اما همان‌قدر مهم است که به تمام قسمت‌های پوست که برابر پرتوهای خورشید با لباس محافظت نمی‌شوند، کرم بزنید. 

در تحقیقی که سال 2015 در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شد، تنها 30 درصد از خانم‌ها گفته بودند به تمام جاهای پوست که در معرض نور خورشید است، کرم ضد آفتاب می‌زنند؛ در حالی که 43 درصد گفته بودند، فقط به صورت‌شان کرم می‌زنند.

محققان معتقدند، مردم در مراقبت از صورت‌شان جدی‌تر هستند چون می‌خواهند جلوی پیر شدن آن را بگیرند؛ اما قرار گرفتن زیر پرتوهای فرابنفش خورشید وقتی که بیرون از خانه هستید، می‌تواند باعث پیری زودرس پوست دست نیز شود،  و برای نمونه لکه‌های قهوه‌ای، چروک و نازک شدن پوست از عوارض آن است. 

متخصصان توصیه می‌کنند: از همه جاهای پوست که در معرض نور خورشید است مراقبت کنید، از جمله گوش، گردن، بالای سینه، دست و...

کمبرند ایمنی

می‌دانید که نباید بدون بستن کمربند ایمنی رانندگی کنید...

اما همیشه چراغ راهنما هم می‌زنید؟

85 درصد از آمریکایی‌ها کمربند ایمنی‌شان را می‌بندند که همین کار جان خیلی‌ها را نجات می‌دهد، اما بیش از یک چهارم راننده‌ها موقع دور زدن از چراغ راهنما استفاده نمی‌کنند، و تقریبا نیمی‌از راننده‌ها موقع تغییر دادن خط حرکت، راهنما نمی‌زنند. وقتی علامت ندهید، زمان می‌برد که راننده‌های دیگر به حرکت ناگهانی شما واکنش نشان دهند و این باعث تصادف می‌شود.

می‌دانید که خوراکی‌هایی که تاریخ مصرف‌شان گذشته را نخورید...

اما آیا باقی‌مانده غذاها را بیش از 3 روز نگه می‌دارید؟

اداره دارو و غذای آمریکا توصیه می‌کند، خوراکی‌ها را پیش از پایان تاریخ مصرف‌شان بخورید؛ اما غذاهایی که در خانه پخته‌اید هم تاریخ مصرف دارند و نباید برای امتحان خرابی آن‌ها، به بو کردن یا دنبال کپک گشتن بسنده کنید؛ چون ممکن است باکتری‌های مسموم کننده، بدون این که علامت واضحی بر جا بگذارند، پخش شوند.

خوراکی‌هایی که گوشت یا تخم مرغ دارند و یا به طور کلی کم اسید هستند، به طور متوسط 3 تا 4 روز بعد از پخت، قابل خوردن هستند؛ بعد از این مدت،‌ یا باید آن‌ها را درون فریزر بگذارید یا دور بریزید.

خوراکی‌های اسیدی خانگی مثل سس چیلی یا سس گوجه فرنگی تا 5 روز قابل مصرف هستند، چون اسید مثل ماده نگهدارنده عمل می‌کند و مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر