این فارغ التحصیل فیلم و تلویزیون از کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیوند تاریخ حال و گذشته می تواند باعث استقبال بیشتر جوانان برای تماشای این گونه آثار شود؛ در واقع یک فیلمساز اگر نگاهی به زمان حال داشته باشد اما وقایع گذشته را روایت کند اثرش می تواند با استقبال بیشتری از سوی مردم روبرو شود چرا که اصولاً ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بیش از 90 درصد مردم آن وقایع دینی و مذهبی گذشته در زندگی کنونی شان تأثیر جدی دارد.
وی ادامه داد: پدیده وجود نور و برکت ائمه اطهار (س) و وقایعی نظیر حادثه بزرگ عاشورای حسینی (ع) در میان خانواده های ایرانی مشهود است و جالب آنجاست که در عصر کنونی بسیاری از مردم و خانواده های شیعه و مسلمان ایرانی با اتفاقات و وقایع بیش از 1400 سال قبل ارتباطی تنگاتنگ دارند و روحیه حسینی و عاشورایی شان را حفظ کرده اند.
اسلاملو سپس با اشاره به فیلم «رستاخیز» که بعد از ساخته شدنش مورد انتقاد شدید علما و بزرگان دین و همچنین برخی از منتقدان و اصحاب رسانه قرار گرفت اظهار داشت: یکی از دلایلی که این فیلم مورد انتقاد این بزرگان قرار گرفت و نتوانست امکان نمایش پیدا کند این بود که فیلمساز تنها بر اساس نگرش شخصی خود مبادرت به ساخت این اثر کرده بود؛ این اتفاق در حالی رخ داده که اصولاً در تولید آثاری که صرفاً روایت کننده بخشی از تاریخ دین مبین اسلام هستند نباید سلیقه و دیدگاه شخصی حاکم باشد چرا که مردم تصویری از بزرگان دین در ذهن خود دارند که با تصویرسازی و تخیل و سلیقه فیلمساز تفاوتی فاحش از زمین تا آسمان دارد و از این رو کمتر کسی چنین فیلمی برایش قابل هضم است.
کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» خاطرنشان کرد: فیلمسازانی که می خواهد آثاری در رابطه با بزرگان دین را به تصویر بکشند بایستی خودشان را به طور کل از فضای فیلم بیرون بکشند و اجازه دهند باورهای دینی و عقیدتی مردم در فیلم هویدا شود. ما باید آگاه باشیم که موضوعاتی این چنینی بسیار حساس و جدی هستند و هرگز نباید سهل انگارانه وارد این قبیل موضوعات شد و تولید این گونه فیلم ها را ساده تصور کرد.
این فیلمساز در همین راستا متذکر شد: به عنوان مثال وقتی در فیلم «رستاخیز» چهره مبارک حضرت عباس (ع) به تصویر کشیده می شود مردم که این حضرت را به عنوان یک قهرمان می شناسند نمی توانند با تصویری که فیلمساز از ایشان ارائه داده ارتباط درستی برقرار نمایند و همین باعث می شود تا چنین فیلم هایی محکوم به شکست باشند.