حجت الاسلام محمدیان:

دفاع مقدس گنجینه ای عظیم از آموزه های دینی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی در واقع گنجینه ای عظیم و ارزشمند از آموزه های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

دفاع مقدس گنجینه ای عظیم از آموزه های دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سند هویت و تاریخ اصیل کشورمان و انقلاب ما است، اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی در واقع گنجینه ای عظیم و ارزشمند از آموزه های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است که ما در انتقال مفاهیم آن به نسل امروز به خوبی عمل نکرده ایم و آنچه که تا کنون از آن دوران صحبت کردیم صرفا وصف حال این گنجینه است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید باطن این گنجینه شکافته شود و عمق مجاهدت ها، ایثارگری ها، ازخودگذشتگی ها و فداکاری های رزمندگان به نسل امروز و نسل های آینده انتقال داده شود.

 محمدیان نقش و جایگاه وزارت آموزش و پرورش در انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان را بسیار مهم دانست گفت: نباید دستاوردهای دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، باید چهره های شاخص از گنجینه دوران دفاع مقدس مانند شهیدان باکری، همت، خرازی و هزاران شهید دیگر را برای نسل جوان تفهیم کرد. انس گرفتن دانش آموزان با شهید حسین فهمیده در کتب درسی نشان دهنده این است که آنان مشتاق و علاقه مند به دانستن وقایع دوران دفاع مقدس هستند، نباید در این مسیر کوتاهی کرد.

حجت الاسلام محمدیان در پایان با اشاره به منتشر شدن تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی در کتاب های درسی سطح آموزش و یادگیری دانش آموزان را رو به رشد و ارتقا دانست و گفت: وقتی دانش آموزان در کتاب های درسی نام و نشانه ای از شهیدان ببینند میان خود به گفت‌وگو و تبادل نظر می پردازند که این موضوع باعث می شود به دنبال سایر حقایق و وقایع به وقوع پیوسته در آن دوران بروند، وقتی نسل جوان به دنبال تاریخ دفاع مقدس برود دیگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کم رنگ نمی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر