به گزارش تسنیم، روسا و هیئت مدیرههای اتحادیههای پوشاکدر سومین هماندیشی روسای اتحادیههای پوشاک سراسر کشور با هدف حمایت از تولید داخلی پوشاک ایرانی که در محل اتاق اصناف تهران برگزار و به مردم و مشتریان کالای ایرانی این وعده داده شد که رضایت آنها را از خرید کالای ایرانی جلب میکنند.
متن بیانیهای که به این منظور صادر گردیده به شرح زیر است.
در خجسته اعیاد ماه شعبان المعظم و در آغاز ماههای سال 1387 که مزین به سال حمایت از کالای ایرانی است ما روسا و اعضای هیئت مدیره اتحادیههای پوشاک سراسر کشور در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی مصوبه قوه مقننه و همسو با اقدامات و برنامههای موثر دولت تدبیر و امید با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و همگام با لبیک وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در راستای صیانت از تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، همدل با مردم شریف و خوش ذائقه و قریحه، متحد و همصدا، بیانیه پایانی این نشست را به این شرح اعلام میداریم:
1- ورود، رواج و توسعه بیرویه پوشاک خارجی و شبه خارجی را مخل زنجیره ارزش تولیدات داخلی دانسته و قویا حمایت و همراهی خود را با سیاستهای بازدارنده و دیگر نهادهای ذیصلاح اعلام میداریم.
2- ما روسا و اعضای هیات مدیره اتحادیههای پوشاک سراسر کشور، برگزاری نمایشگاه های نظاممند و تخصصی توانمندیهای پوشاک ایرانی با اختصاص تقویم ملی و بینالمللی آن را از وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از مهمترین ارکان بازرگانی کشور مطالبه نموده و با شعار پوشاک ایرانی برای ورود به بازارهای جهانی عزم راسخ خود را همسو با سیاستهای صادراتی توسعه محور دولت جهت هماندیشی و تحقق اهداف کشور در افق 1404 اعلام مینماییم.
3- ما حاضرین در سومین نشست هماندیشی اتحادیههای پوشاک سراسر کشور راهکار موثر ایجاد همسویی ملی و جلب مشارکتها و سرمایهگذاری در صنعت پوشاک را، کاهش ریسکهای تولید و ایجاد تعرفه ترجیحی با هدف صادرات دانسته و بازنگری جدی و تنقیح قوانین و مقررات پولی و ارزی، کاهش مالیات و اعطای مشوقها و تسهیلات ارزان قیمت را با هدف فزونی بخشی و مزیتدار کردن تولید و عرضه پوشاک داخلی خواستاریم.
4- ضمن اینکه معتقدیم قیمت تمام شده کالا و خدمات در بازار رقابتی امروز، یکی از مهمترین مولفههای اشتغال ملی و تولید ملی به شمار میرود. از این رو ما در سومین نشست اتحادیههای پوشاک سراسر کشور حذف، کاهش و بازنگری جدی در هزینههای سربار تولید و خدمات از جمله عوارض چند گانه شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مشاغل و مالیات حقوق حق بیمه 30 درصد تامین اجتماعی را تا رسیدن به جایگاه شایسته و رقابتی صنعت پوشاک درخواست مینماییم.
5- استقرار نظام پکپارچه مدیریتی، اصل مهم در چابکسازی سازمانهای اثربخش اقتصادی به شمار میرود. از این روز ما در این نشست ضمن درک و قبول نوینسازی روزآمد کردن مدل های کسب و کار موکدا موازی کاری و ورود اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای را در حوزه فروش پوشاککاری غیر کارشناسی و باعث هدررفت سرمایههای ملی و ایجاد هزینههایی غیر ضرور دانسته و اتحادیههای پوشاک سراسر کشور را تنها مرجع قانونی و ذیصلاح برای صدور مجوز پروانه فعالیت فروش پوشاک در فروشگاههای زنجیرهای و فضای مجازی میدانیم.
6- ما در سومین نشست اتحادیههای پوشاک سراسر کشور به عنوان سربازان خدوم حوزه تولید و خدمات پوشاک بر همفکری، همسویی و همکاری همه بخشهای صنف و صنعت پوشاک از جمله طراحی، تولید، توزیع و خدمات تاکید داشته و تسریع اجرای دستور وزیر محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد رسته طراحی در ساختار اتحادیههای پوشاک را مطالبه مینماییم.
7- ما روسا و اعضای هیات مدیره اتحادیههای پوشاک سراسر کشور عزم ملی و همت جهادی خود را برای تاسیس و راهاندازی مراکز و سکوهای فروش محصولات و کالاهای صرفا ایرانی با رویکرد تامین و تضمین حقوق مصرف کنندگان قویا اعلام مینماییم و بر این نکته تاکید داریم که تحق قشعار سال به گونهای که متضمن خرید کالای ایرانی به عنوان انتخاب پرافتخار همه ما ایرانیان باشد، حمایتهای عملی، اقدامات شفاف و روشن، وحدت رویه و همگرایی همه سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله علما، نخبگان، دانشگاهیان، هنرمندان، فرهنگیان، رسانهها سرمایهگذاران، صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالین صنفی با هدف تولید انرژی ملی را میطلبد.
8- در پایان ماه در این نشست رضایت مشتریان و احساس نشاط،سرزندگی و غرور ملی مصرفکنندگان کالا و محصولات ایرانی را نیازمند همافزایی در دانش، پژوهش،بنش بومی و نگرش جهانی دانسته و دانش بنیان شدن و دانایی محوری را سرلوحه اقدامات آتی خود قرار داده و آیندهپژوهی را جهت تدوین استراتژیهای کلان با هدف تولید برند ملی برای فتح بازارهای جهانی در دستور کار قرار میدهیم.