طرز تهیه آش لخشک خوشمزه برای امتحان یک آش متفاوت

آش لخشک یک آش با رشته ای متفاوت است. معمولاً برای تهیه آن از اسفناج و سایر سبزی های آش استفاده می شود. لطفاً در ادامه با طرز تهیه آش لخشک گنابادی همراه ما باشید.

طرز تهیه آش لخشک خوشمزه برای امتحان یک آش متفاوت

آش لخشک یکی از آش های محلی خراسان به حساب می آید . عده ای زادگاه واقعی آن را مشهد و عده ای نیز زادگاه آن را گناباد معرفی می کنند. رشته این آش با آش رشته متفاوت است. در طرز تهیه آش لخشک از نوعی رشته پهنه و نازک به شکل مربع استفاده می شود.

آش لخشک مانند آش چغندر اراک و آش سماق تویسرکان، آش بوشهری، غذایی محلی است که اغلب در خراسان و در شهر گناباد طبخ می گردد. آش لخشک یک آش پرملات است که به راحتی تهیه و آماده خوردن می شود. مواد لازم در نظر گرفته شده برای 3 الی 4 نفر کافی است. در ادامه طرز تهیه آش لخشک را مشاهده نمایید.

مواد لازم

  • نعناع داغ: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم
  • کشک: 150 گرم
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
  • پیاز نگینی شده: 3 عدد
  • لخشک: 150 گرم
  • کشک: یک پیمانه
  • اسفناج: 500 گرم

طرز تهیه لخشک

برای شروع طرز تهیه آش لخشک، نیازمند تهیه لخشک هستید. بدین منظور ابتدا باید یک پیمانه آرد را با یک قاشق چای خوری نمک میکس و آن گاه آن را الک کنید. در ادامه می توانید یک عدد تخم مرغ و چند قاشق آب به آرد بیفزایید. بعد از طی این مراحل خمیری یک دست و نرم به دست می آید. اگر خمیر به دست شما می چسبد، کمی آرد به آن اضافه کنید.

به خمیر به مدت یک ساعت استراحت دهید. این کار موجب می شود خمیر خودش را بگیرد. بعد از گذشت زمان استراحت، خمیر را به قطر 2 میلی متر با وردنه پهن کنید و آن گاه به اندازه 2 انگشت آن را برش دهید.

پهن کردن خمیر با وردنه

دستور تهیه لخشک

بعد از برش، آن را در آفتاب یا فر خشک کنید. لخشک شما بعد از خشک شدن آماده طبخ می باشد.

طرز تهیه آش لخشک

برای تهیه آش لخشک به سبک گنابادی، باید اسفناج ها را به خوبی بشویید و خرد کنید. آن گاه ظرف مناسبی بردارید و اسفناج ها را با یک پیمانه نمک و آب بپزید. سپس در تابه مقداری روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید. بعد از طلایی شدن پیاز، مقداری زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید.

در مرحله بعدی تهیه آش لخشک, 2 لیتر آب درون قابلمه بریزید و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. زمانی که آب قابلمه جوشید، لخشک را خرد و داخل قابلمه بریزید. لخشک ها را با قاشق چوبی هم بزنید تا به یکدیگر نچسبند. بعد از پخت 20 دقیقه ای لخشک، حالا اسفناج های پخته را به قابلمه اضافه و 10 دقیقه دیگر نیز حرارت را خاموش کنید. کشک آماده شده را به آش اضافه کنید.

طرز تهیه آش لخشک

آش لخشک را می توان همچون آش رشته با نعنا داغ و پیاز سرخ شده تزیین نمود.

طرز تهیه آش لخشک

آش لخشک

در این مطلب طرز تهیه آش لخشک به شما عزیزان آموزش داده شد. در صورت تمایل با کلیک بر روی انواع آش و سوپ از دیگر دستورات فوق العاده مجله ما برای پخت انواع آش های سنتی و مدرن و همچنین سوپ های خوشمزه دیدن نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان