معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو:

دانشگاه ها قدرت اجرای طرح های کلان را ندارند

دانشگاه ها قدرت اجرای طرح های کلان را ندارند
به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، علی اکبر مهاجری روز سه شنبه در پنل «عوامل و الگوهای بهبود مشارکت دانشگاه ها در رفع مشکلات ملی » در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار کرد: با وجود مدیریت در اجرای تحقیقات چالش های دیگری در برابر اجرای پروژه های پژوهشی وجود دارد.
وی ادامه داد: زمان پاسخ به چالش ها نیز حائز اهمیت است. مثل بحران دلار که نیازمند سرعت حل این چالش بود و مسائل ملی پاسخ فوری می خواهد.
مهاجری اظهار کرد: منابع مالی از دیگر چالش های موجود است. کشورهای پیشرفته در جهان 90 درصد پول تحقیقاتی جهان را خرج می کنند که در ایران این مبلغ 4 درصد است و تمامی آن نیز به پروژه ها اختصاص پیدا نمی کند.
وی ادامه داد: نیاز است دانشگاهیان برای کنترل اوضاع کشور پیشنهادات راهبردی دهند و دولت نیز از این موضوع استقبال کند.

**نهادهای کشور جایگاهی برای دانشگاه ندارند
در ادامه معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با طرح این سوال که آیا دولتی ها نقشی برای دانشگاه قائل هستند. تصریح کرد: در تمام نهاد های دولتی جایگاهی برای دانشگاه ها در نظر گرفته نشده است.
مسعود تجریشی ادامه داد: دانشگاه ها نیز به دلیل عدم درخواست دولت های گذشته وظیفه ای برای رفع مشکلات در خود ندیده است حتی اگر تلاشی در راستای هم افزایی صنعت و دانشگاه شکل بگیرد مدل صحیحی برای ارتباط وجود ندارد.
وی افزود: باید مدل صحیحی برای ارتباط دانشگاه و صنعت وجود داشته باشد و در صورت تیاز این مدل از کشورهای خارجی وارد شود.
تجریشی گفت : حاکمیت باید به این نتیجه برسد که تصمیم گیری ها نیازمند علم است همانطور که در تمام دنیا حل مسائل و اداره کشورها عالمانه و بر پایه علم و دانش است.
محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست اظهار کرد: وضعیت زیست محیطی اصلا مطلوب نیست و در این راستا تفاهم نامه ای با وزارت علوم امضا شده است.
وی افزود: تفاهم نامه مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپسا) بر مبنای حل مشکلات زیست محیطی توسط دانشگاه های اصلی سه استان منعقد شده است.
**9465**1601**
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان