ماهان شبکه ایرانیان

وعده‌های انتخاباتی رئیس معزول سینما به هنرمندان/ آقای ایوبی در این ۴ سال پس چه کردید!؟

حجت‌الله ایوبی اخیراً به عنوان مسئول ستاد هنرمندان حسن روحانی طوری به این قشر وعده داده که گویی طی چهار سال گذشته دولت در دست افراد دیگری بوده است.

وعده‌های انتخاباتی رئیس معزول سینما به هنرمندان/ آقای ایوبی در این 4 سال پس چه کردید!؟

جالب اینکه بخشی از این وعده‌های انتخاباتی معیشتی است. شرایط معیشتی هنرمندان و سینماگران طی سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری دچار تنگنا شده و خانه سینما هم که رابطه خوب و نزدیکی با دولت یازدهم داشته و دارد هرگز نخواست یا نتوانست پاسخگوی مشکلات سینماگران باشد. حالا و پس از چهار سال ایوبی که خود طی این چند سال در رأس سازمان سینمایی قرار داشت به سینماگران وعده داده که در چهار سال بعدی نسبت به بیمه بیکاری هنرمندان اقدام خواهد کرد. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از جمله اقشاری که طرف وعده‌های کاندیداها قرار می‌گیرند، هنرمندان هستند.

هنرمندان شناخته شده به دلایل مختلف از سرخوردگی گرفته تا رفتارهای دوگانه قبلی خویش، امسال سعی کرده‌اند حاشیه را انتخاب کنند و از تبلیغ مستقیم برای کاندیداها خودداری کنند با این حال همچنان کاندیداها هستند که وعده‌های خود را به آنها می‌دهند. ستاد هنرمندان حسن روحانی لیستی 14‌بندی را به عنوان برنامه‌هایش برای دولت بعد اعلام کرده است؛ لیستی که پر از وعده و وعیدهایی است که در همه این سال‌ها مرتب به هنرمندان داده شده؛ از راه‌اندازی بیمه بیکاری گرفته تا واگذاری امور و حتی اماکن فرهنگی به مردم و اصناف و حتی احقاق حق هنرمندان از رسانه ملی.

14 برنامه و اقدام مهم دولت دوازدهم در عرصه فرهنگ و هنر یا همان وعده‌های فرهنگی دولت که از طریق رئیس بخش هنرمندان ستاد تبلیغاتی حسن روحانی اعلام شده را با این توضیح بخوانید که ‌ای کاش حسن روحانی و مشاوران فرهنگی‌اش پیش از ارائه این وعده‌ها درباره تلاش‌های خود برای برآورده کردن هر کدام از این بندها در دولت یازدهم هم توضیح می‌داد مثلاً آشکارا می‌گفت برای تحقق بیمه بیکاری هنرمندان چه کرد. جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای و غیرقانونی در عرصه فرهنگ و هنر جزو وعده‌های ایوبی به هنرمندان است، حال آنکه شخص وزیر ارشاد فیلم رستاخیز احمدرضا درویش را بدون هیچ مجوز قانونی و تنها به بهانه جلوگیری از لطمه نخوردن آنچه وی جشن هسته‌ای نامیده بود، از پرده پایین کشید و هیچ‌گاه نیز پاسخگوی اعتراض‌های این کارگردان نشد. واگذاری امر فرهنگ به افرادی نامربوط با این حوزه در دولت یازدهم از جمله علی جنتی و حجت‌الله ایوبی که تجربه و تحصیل در عرصه سیاست خارجی داشتند، سبب تضعیف بیش از پیش فرهنگ در کشور شد.

* جوان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان