اعتراض گروه‌های ضد خودرو در نمایشگاه فرانکفورت، تقاضا برای توقف تولید شاسی بلندها

نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال شاهد حاشیه‌های گوناگونی بود. در نخستین روزهای بازدید عموم از این نمایشگاه، گروهی از معترضان ضد خودرو، با حضور در سالن‌ها و حمل بنرهای اعتراضی، خواهان آن شدند که دیگر خودروهای لوکس و به خصوص شاسی بلندها به تولید نرسند، چرا که این خودروها برای محیط زیست بسیار مضر هستند

نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال شاهد حاشیه‌های گوناگونی بود. در نخستین روزهای بازدید عموم از این نمایشگاه، گروهی از معترضان ضد خودرو، با حضور در سالن‌ها و حمل بنرهای اعتراضی، خواهان آن شدند که دیگر خودروهای لوکس و به خصوص شاسی بلندها به تولید نرسند، چرا که این خودروها برای محیط زیست بسیار مضر هستند. این نمایشگاه مخاطبان بسیار زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جلب می‌کند و تبدیل به محلی مناسب برای نمایش اعتراضات گروه‌های حامی محیط زیست شده است.
گروه‌های حامی محیط زیست، از ابتدای سال جاری میلادی، در آلمان بسیار فعال بوده‌اند. مخالفان صنعت خودرو چندی پیش تریلرهای حامل خودروهای فولکس واگن را در بزرگراهی متوقف کرده و آنها را با بنرهای اعتراضی خود انباشتند. این گروه‌ها وارد نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز شدند، از خودروها بالا رفتند و بنرهای اعتراضی خود را به نمایش گذاشتند. آنها خواهان توسعه سریعتر خودروهای برقی، توقف تولید خودروها با موتور درون سوز، افزایش محدودیت سرعت و توجه بیشتر به گرمایش جهانی هستند. به گفته خبرگزاری آسوشیتد پرس، وقتی پنجشنبه گذشته یک مدل شاسی بلند بی ام و برای عموم رونمایی شد، این معترضین از خودروها بالا رفتند و پوسترهایی با عنوان "Klimakiller" یا "Weather Killer" به نمایش گذاشتند.
علاوه برآن، در تلاشی دیگر، یک گروه فعال آلمانی در زمینه تغییر آب و هوا ، به نام Deutsche Umwelthilfe، بیانیه‌ای صادر کرده و خواهان توقف تولید خودروهای اسپرت شدند. آنها ادعا کردند که شاسی بلندها و خودروهای اسپرت از دلایل اصلی آلودگی محیط زیست هستند. به گزارش نیویورک تایمز، مدیرعامل فولکس واگن جلسه‌ای را با معترضان محیط زیستی برگزار خواهد کرد تا آنها را توجیه کند. البته تمامی اعتراضات صلح آمیز نبودند، گروه‌های تندرو، به پارکینگی از خودروهای لوکس، شامل مدل‌های لندروور، آستون مارتین و جگوار حمله کرده، شیشه‌ها و آینه‌ها را شکستند و به بدنه خودروها خسارت زدند. شایعات ادعا می‌کنند یک گروه به نام راکز مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته و پلیس آلمان در حال تحقیق بر روی این حادثه است، هر چند سخنگوی گروه حضور در این حادثه را منکر شده است. وی اعلام کرد راهکار ما برای رفع مشکلات، اعتراضات مسالمت آمیز هستند و خواهان تمرکز دولت آلمان بر مواردی همچون حمل و نقل عمومی یا توسعه استفاده از دوچرخه هستیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان