به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، دو روز پیش بود که ناسا از لباسهای فضانوردی جدید خود رونمایی کرد که قرار است در ماموریتهای آتی این سازمان فضایی و پروژه "بازگشت انسان به ماه" یا همان "آرتمیس" مورد استفاده قرار گیرد.
ویژگیهای این دو لباس جدید بسیار چشمگیر است ولی سنگین بودن از ویژگیهای بد آنهاست.
علاوه بر آن هم اکنون شرکتهای فضایی به دنبال راهاندازی گردشگری فضایی در غالب تجاری آن هستند. از میان این شرکتها میتوان به "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) اشاره کرد.
حال این شرکت از تجهیزات فضایی جدید خود رونمایی کرده و لباس فضایی و چکمه فضانوردان را به معرض نمایش گذاشت.
این لباسها که توسط شرکت "Under Armour" طراحی شده است، از پارچههایی ساخته شده که به تنظیم دما و مدیریت تعریق بدن مسافران گردشگری فضایی کمک میکند.
لباس داخلی این یونیفرم هم آبی تیره بوده و در برخی از قسمتهای آن از رنگ طلایی استفاده شده که از پرتوهای خورشید الهام گرفته شده است.
شرکت Under Armor گفته که هر لباس تحت آزمایش دقیق خلبانان، مهندسان پرواز، متخصصان پزشکی و مربیان فضانوردی قرار گرفته و دارای ویژگیهای عملکردی منحصر به فردی است.
از میان این ویژگیها میتوان به وجود یک سیستم ارتباطی یکپارچه و تعداد زیادی جیب اشاره کرد.
همچنین در داخل لباس و بالای قلب یک جیب وجود دارد که فرد میتواند برای قرار دادن عکس عزیزانش از آن استفاده کند.
یک پچ قابل کندن هم روی هر لباس تعبیه شده که میتواند به لباسهای دیگر هم منتقل شود.
کفشهای مخصوص گردشگران فضای شرکت "ویرجین گلکتیک" به نحوی ساخته شده که علاوه بر اینکه زیاد بزرگ نیست، سبک است.
"ویرجین گلکتیک" هنوز در حال آماده شدن برای پرواز تجاری افتتاحیه خود است که در آن مسافران خود را به لبه فضا خواهد فرستاد.
بیش از 600 مسافر از 58 کشور دنیا در لیست پرواز این ماموریت تجاری هستند.