ابداع الگوریتمی برای ایجاد تصاویر رنگی از موجودات زیردریایی

پژوهشگران اخیرا الگوریتمی را ابداع کرده‌اند که توسط آن می‌توانند تصاویر جذاب و واضحی را از موجودات زیردریایی ثبت کنند.

ابداع الگوریتمی برای ایجاد تصاویر رنگی از موجودات زیردریایی

به گزارش ایسنا، "دریا آکایناک"(Derya Akkaynak) اقیانوس شناس و مهندس "تالی تریبیتز"(Tali Treibitz) از "دانشگاه حیفا"(University of Haifa)، الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی ایجاد کرده‌اند که ممکن است دیگر نیازی به فتوشاپ برای ایجاد تصاویر رنگی از جهان زیر آب نباشد.

الگوریتم مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصاویر بسیار واضحی را ثبت کنند.

این الگوریتم مورد استقبال افراد بسیاری قرار خواهد گرفت چرا که دیگر برای نشان دادن تصاویر واقعی افراد نیازی به فتوشاپ نیست. الگوریتم یاد شده "Sea-thru" نام دارد و با مشاهده تصاویر زیر می‌توانید دریابید که این الگوریتم باعث چه تغییراتی در تصاویر می‌شود.

"پیم بونگرتس"(Pim Bongaerts) زیست شناس آکادمی علوم کالیفرنیا گفت: آنچه که من را جذب این الگوریتم می‌کند این موضوع است که می‌توان رنگ‌های واقعی موجودات و گیاهان زیر آبها را مشاهده کرد و این امر به ما اطلاعات ارزشمندی درباره گیاهان و جانوران می‌دهد.

الگوریتم چگونه کار می‌کند؟

تنها اطلاعاتی که این الگوریتم به آن نیاز دارد یک نقشه "فاصله"(distance map) است که توسط آن فاصله هر جسم از دوربین را اندازه‌گیری کرده و تصاویری را ثبت و پردازش می‌کند و به پژوهشگران می‌گوید و سپس به آنها در ایجاد تصاویر رنگی "آرجی‌بی"(RGB ) کمک می‌کند. لازم به ذکر است الگوریتم مذکور یک الگوریتم هوش مصنوعی نیست. روش‌های مختلفی برای به دست آوردن نقشه فاصله وجود دارد. پژوهشگران با استفاده از تصاویر متعدد از زیر دریا فاصله موجودات تا دوربین را تخمین می‌زنند. هنگامی که این تصاویر(به عنوان مثال صخره‌ها، کف دریاها و غیره) توسط Sea-thru پردازش شوند، دانشمندان می‌توانند از روش‌های قدرتمندی همانند بینش رایانه‌ای و یادگیری ماشینی استفاده کنند تا بتوانند موجودات را شمرده، شناسایی، تقسیم‌بندی و طبقه‌بندی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان