جایگاه های سوخت با کاهش مصرف بنزین در حال تعطیلی هستند

موسی سید درازگیسو عضو کانون جایگاه داران کشور و رئیس انجمن جایگاه داران استان گلستان در خصوص وضعیت درآمد جایگاه داران گفت: درآمد جایگاه داران با کاهش مصرف بنزین در حالی کاهش داشته که این صنف با افزایش هزینه های ناشی از تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی نظیر ماسک، دستکش، انواع شوینده و اقلام مشابه مواجه است

موسی سید درازگیسو عضو کانون جایگاه داران کشور و رئیس انجمن جایگاه داران استان گلستان در خصوص وضعیت درآمد جایگاه داران گفت: درآمد جایگاه داران با کاهش مصرف بنزین در حالی کاهش داشته که این صنف با افزایش هزینه های ناشی از تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی نظیر ماسک، دستکش، انواع شوینده و اقلام مشابه مواجه است. جایگاه داران قبلا نیز پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن متضرر شده بودند و این موضوع را به دستگاه های مربوطه انعکاس داده اند و در صورتی که چاره ای برای آن اندیشیده نشود، شاهد تعطیلی تدریجی جایگاه های در سطح کشور خواهیم بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، عضو کانون جایگاه داران کشور در ادامه افزود: جایگاه های عرضه سوخت در تمام طول سال براساس وظیفه ذاتی، اهداف و دستورالعمل های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شبانه روزی حتی در شرایط بحرانی و حوادث مشغول خدمت هستند و روا نیست که در موضوع کرونا به مشکلات آنها بی توجهی شود. اکنون مشکلات جایگاه داران به عنوان مشاغل پرریسک بیشتر از سایر صنوف است چراکه علاوه بر زیان وارده، خود و کارگرانشان نیز در خطر ابتلای به کرونا هستند.
درازگیسو در ادامه بیان داشت: بر اساس میانگین کشور که وزارت نفت اعلام کرده، جایگاه ها حدود 50 درصد افت داشته اند و البته بر اساس موقعیت جفرافیایی هر منطقه بین 30 تا 80 درصد جایگاه ها افت فروش داشته اند. در این شرایط حتی امکان پرداخت حقوق و دستمزد کارگران نیز امکان پذیر نبوده و امیدواریم شرایط موجود باعث تعدیل نیرو و بیکاری نشود. با شروع سال جدید هزینه جایگاه داران از جمله در حوزه کارگری افزایش داشت اما کارمزدها تغییر نکرده است، مضافا اینکه فروش به کمتر از نصف کاهش یافت.
وی در ادامه گفت: از شرکت پخش فرآورده های نفتی ضمن درخواست بازنگری در نظام پرداخت حق العمل، نسبت به تخصیص کارمزد جبرانی برای تامین زیان وارده به جایگاه ها اقدامات لازم را انجام دهد.
عیسی افتخاری مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان نیز با تایید این موضوع، گفت: مساله ویروس کرونا یک معضل ملی و جهانی بوده و هر گونه تصمیم گیری در این خصوص از عهده استان خارج است. ما مشکلات و زیان های وارده به جایگاه ها را تایید می کنیم و این موضوع به دستگاه های بالادستی نیز اطلاع داده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان