در‌ سال‌ جدید جذاب تر شوید (۱)

یکی از فعالیت‌های همیشگی و پیگیرانه نسل‌های جوان در بیشتر کشورها و فرهنگ‌ها، تلاش در راه جذاب‌تر شدن است. آنها مایلند به هر شکلی که شده خود را جذاب و جذاب‌تر کنند.

در‌ سال‌ جدید جذاب تر شوید (1)

رکسانا خوشابی؛ کارشناس ارشد مشاوره

یکی از فعالیت‌های همیشگی و پیگیرانه نسل‌های جوان در بیشتر کشورها و فرهنگ‌ها، تلاش در راه جذاب‌تر شدن است. آنها مایلند به هر شکلی که شده خود را جذاب و جذاب‌تر کنند.

لباس‌های زیبا و خوش دوخت، آرایش ها و پیرایش‌های روزافزون، رفتارهای مدگرایانه، عمل‌های جراحی زیبایی و لیزری سخت یا آسان، رژیم‌های غذایی و پرورش اندام، حتی کسب اطلاعات عمومی در حد مورد قبول جامعه و یادگیری استفاده از تکنولوژی و ... نشانه هایی هستند که تمایل و گرایش جوانان را به مطرح شدن در بین همسالان و افزایش جذابیت تایید می‌کنند.

جالب اینجاست که بیشتر این ابزارها و روش‌های جذاب‌کننده، گران قیمت هستند و گاه شخص باید ماه‌ها و بلکه سال‌ها صبر کند تا بتواند هزینه و شرایط لازم برای کسب یا انجام آنها را به دست آورد، اما به هر حال طاووس جذاب شدن آنقدر مهم و باارزش هست که جور هندوستان رفتن کشیده شود.

من در این مقاله و در آستانه سال جدید می‌خواهم برایتان روشی برای جذاب شدن را  بازگو کنم که برای همه جوان‌ها و البته برای همه انسان‌ها قابل استفاده است. فرمولی ساده و در عین حال کاربردی که ارزان هم هست. یعنی در این فرمول، برای دست یافتن به جذابیت نیازی به صرف هزینه‌های گزاف و پرداخت رقم‌های نجومی نیست.

همچنین هر کس با هر قیافه، اندام، تحصیلات، ثروت یا مقام اجتماعی که باشد، ممنوعیت یا محدودیتی در استفاده از این فرمول ندارد. از طرفی جذابیتی که در فرد ایجاد می‌شود هم دائمی و ماندگار است و با بالا رفتن سن و سال یا با تغییر مد یا عوض شدن ذائقه و سلیقه مردم، زائل نمی شود! حتما تعجب می‌کنید، چون تاکنون فرمولی به این قدرت و با این نتیجه حتمی و قطعی  ندیده و نشنیده‌اید، اما این فرمول بارها به‌طور عملی تست شده و از محک آزمون‌های بسیار، سربلند بیرون آمده و افرادی که حتی منکر قابلیت‌ها و عملکرد آن بوده‌اند با نگاه ناباورانه و با وجود شک و تردید بسیار دست به انجام آن زده و به زودی شیفته و مریدش شده‌اند،

چرا که جذابیت خود را با چشم خود دیده‌اند و با تمام وجود احساس کرده‌اند. من این فرمول را برایتان خواهم گفت، اما قبل از آن، مختصری درباره جذاب شدن می‌گویم، این که جذابیت به چه معناست و اصولا ما به دنبال چه هستیم و چه کیفیتی را می‌خواهیم تجربه کنیم؟

جذابیت یعنی چه؟

جذابیت همانطور که از نامش پیداست به معنای داشتن قدرت جذب دیگران و تاثیر‌‌گذاری مثبت برآنهاست، این که بتوان بدون صرف انرژی زیاد افراد را تحت تاثیر قرار داد و کشش ایشان را در معاشرت و تعامل با خود افزایش داد.

انسان موجودی اجتماعی است و این که بتواند حداقل برای تعدادی از همنوعان خود جذاب باشد برایش حکم کیمیا را دارد، چرا که در موجودات اجتماعی که به هر حال به بودن با هم نیاز دارند و رفع احتیاجاتشان به یکدیگر وابسته است، داشتن میزانی از جذابیت اجتناب ناپذیر می‌باشد. 

جذابیت هم انواعی دارد. بعضی از جذابیت‌ها ظاهری هستند. ظاهر پر زرق و برق یا آراسته در نگاه اول می‌تواند افراد را جذب کند. به همین دلیل ویترین فروشگاه‌ها هرچه جذاب‌تر طراحی می‌شود. بعضی جذابیت‌ها هم برای گروه‌های خاصی معنا دارد، مثلا چیزی که برای کودکان جذاب است با آنچه برای گروه مردان یا کهنسالان جذابیت دارد متفاوت است، بنابراین حتی خود ظاهر جذاب، از یک گروه به گروه دیگر تفاوت دارد.

دسته دیگری از جذابیت‌ها بر‌می‌گردد به جذابیت‌های درونی و باطنی. در این دسته از جذابیت‌ها ممکن است فرد در نگاه اولیه ما را جذب نکند، اما هر چه بیشتر با او همنشین می‌شویم و معاشرت می‌نماییم، بیشتر نسبت به او کشش و گرایش پیدا می‌کنیم و بیشتر جذب او می‌شویم. بدیهی است چنین جذب شدنی پایدارتر است و با گذشت زمان کمتر دستخوش تغییر و زوال می‌شود. 

جذابیت‌های باطنی و درونی گاه به شباهت‌های درونی دو نفر و هم سنخی روحی آنها برمی‌گردد. در این حالت ممکن است طرف مقابل در نظر بقیه افراد چندان جذاب جلوه نکند و تنها برای فرد خاصی که هم سنخ  و به نوعی هم ارتعاش با اوست جذاب باشد.

حالت دیگری هم وجود دارد که فرد برای اکثریت افراد جذاب است و در واقع روح و ارتعاشات درونی او به گونه‌ای است که برای اکثر افراد جذاب جلوه می‌کند. معمولا چنین جذابیت‌هایی برمی‌گردد به داشتن برخی ویژگی‌های درونی جذاب مانند صداقت و راستی زیاد یا «خود بودن» زیاد و نداشتن نقاب‌های ظاهری رفتاری–  شخصیتی و مواردی از این دست که در واقع موضوع بحث ما را هم تشکیل می‌دهد.

فرمول جذابیت ماندگار   

اینک وقت آن فرا رسیده است که به قول خود وفا کرده و فرمول جذابیت را به شما ارائه کنم. این فرمول طبق آنچه ذکر شد، جزء انواعی از جذابیت‌هاست که برای همه افراد جذابیت دارد و مختص دسته یا گروه خاصی نیست. در این نوع جذابیت ارتعاش فرد به درجه‌ای از جذابیت می‌رسد که تقریبا همه افراد جذب آن می‌شوند.

آن هم بدون این که علتش را بدانند! یعنی فرد متوجه می‌شود که جذب شده، اما نمی‌داند چرا. همچنین فرد جذب کننده نیز متوجه می‌شود که دیگران را جذب کرده، اما نمی‌فهمد چگونه این کار را انجام داده! در واقع این جذب کردن و جذب شدن به شکلی کاملا طبیعی  انجام می‌شود و مکانیسم آن به ایجاد نوعی ارتعاش خاص در فرد برمی‌گردد که این ارتعاش خودبه‌خود جذب‌کننده است. من اسم این فرمول را گذاشته‌ام: فرمول رژیم کلامی!

برای خواندن بخش دوم - در‌سال‌جدید جذاب‌تر شوید - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر