گریز از مسئولیت پذیری / معاون اول رئیسی توپ بحران بورس را به زمین دولت روحانی پرتاب کرد

مهر نوشت: مخبر گفت : متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های غلط در سال های اخیر، شاهد مشکلاتی در بورس هستیم

گریز از مسئولیت پذیری / معاون اول رئیسی توپ بحران بورس را به زمین دولت روحانی پرتاب کرد

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) در جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت احیای واحدهای اقتصادی، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات برای راه اندازی نهضت احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی طراحی مدل‌های تأمین مالی است که می‌توان با استفاده از مدل‌های موجود و نیز مدل‌های جدید در این زمینه فعالیت کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بازار سرمایه و بورس، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های غلط اعمال شده در سال‌های اخیر، شاهد مشکلاتی در بورس هستیم و این در حالی است که بورس و بازار سرمایه باید یکی از امن ترین بخش‌ها برای سرمایه گذاری در کشور باشد.

گریز از مسئولیت پذیری / معاون اول رئیسی توپ بحران بورس را به زمین دولت روحانی پرتاب کرد

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر اینکه باید تحولاتی در بورس ایجاد شود تا بتوان از این بازار مهم برای نهضت احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی استفاده کرد، افزود: مشارکت صندوق‌های بین المللی، فاینانس خارجی و استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد برنامه‌های نهضت احیا ایفا کند.

مخبر با تاکید بر لزوم اولویت بندی دقیق در برنامه‌های نهضت احیای واحدهای اقتصادی خاطر نشان کرد: باید بنگاه‌هایی در اولویت قرار گیرند که هم ارزش افزوده برای سرمایه گذاران و هم توسعه صادرات به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، به بازدیدهای اخیر خود از برخی نمایشگاه‌های تولیدات دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها طرح‌ها و برنامه‌هایی ارائه شده بود که هر یک از آنها می‌تواند زمینه ایجاد تحولات اساسی در اقتصاد کشور را فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دست اندرکاران نهضت احیای واحدهای اقتصادی خواست هدف گذاری مشخصی در تدوین برنامه‌های نهضت احیا دنبال کنند و از هم اکنون برنامه نهضت احیا برای سال 1401 شامل تعداد واحدهای قابل احیا و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز را مشخص کنند.

مخبر افزود: اگر برنامه‌های نهضت احیا بتواند به اهداف مورد نظر منتهی شود، الگوی مناسبی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور نیز ایجاد خواهد شد و می‌توان با اتکا به تجربیات این موضوع، طرح‌های نیمه تمام کشور را نیز با استفاده از مدل‌های سرمایه گذاری مختلف به اتمام رساند.

وی افزود: شخصاً آمادگی دارم برای راه اندازی هر یک از این واحدها، در نقاط مختلف کشور حضور یابم تا هر چه سریع‌تر شاهد تحول اساسی در شاخص‌های کلان اقتصاد باشیم.

در این جلسه سید امیر حسین مدنی نماینده معاون اول رئیس جمهور در راه اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحدهای اقتصادی گزارشی از تدوین برنامه‌های نهضت احیا ارائه کرد و گفت: این برنامه‌ها در سه بخش جبهه‌های عملیاتی، نظام پشتیبانی و الزامات نیازها تدوین شده است.

وی در ادامه به تشریح و تبیین هر یک از این بخش‌ها پرداخت و گفت: در بخش جبهه‌های عملیاتی روش‌هایی برای تأمین منابع مالی در نظر گرفته شده که توسعه و متنوع سازی ابزارهای تأمین مالی شرکت‌ها، احیا از طریق تفاهم نامه سازمان‌ها و نهادهای احیاگر، احیا از طریق دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و احیا از طریق توسعه مدل‌های همکاری با احیاگران از جمله این روش‌ها است.

21219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان