مقایسه سه میم کوین شیبا‌ اینو، دوج کوین و بیبی دوج؛ کدام ارز آینده بهتری دارد؟

شیبا اینو خود را «قاتل» دوج کوین خطاب می‌کند! این رمز ارز طی مدت زمانی کوتاه، رشد شدیدی را تجربه کرد.

میم کوینشیبا اینو، میم کوینی که با هدف رقابت با دوج کوین کار خود را شروع کرد و حالا پس از گذشت ۲ سال از راه اندازی به موفقیت رسیده است.

شیبا اینو (SHIB) در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) به‌عنوان یک میم کوین ایجاد شد، آن زمان کمتر کسی  فکر می‌کرد که این میم کوین تا این اندازه محبوب شود و بازار موفقی داشته باشد. حالا و بعد از گذشت حدود ۲ سال توانسته مارکت کپ ۲ میلیارد دلاری برای خود رقم بزند و به یکی از 20 ارز دیجیتال برتر در جهان تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم که مرور کوتاهی  بر این میم کوین پرطرفدار داشته باشیم، نحوه خرید و نگه‌داری آن را شرح دهیم و در آخر به سؤالی که در مورد Shiba inu زیاد مطرح می‌شود یعنی «آیا قیمت شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد؟» بپردازیم.

شیبا اینو یک توکن با استاندارد ERC20 و مبتنی بر اتریوم است که از زمانی که ایجاد شد به رقیب سرسخت دوج کوین  (DOGE)تبدیل شد. این ارز دیجیتال به‌عنوان قاتل دوج کوین نیز شناخته می‌شود چراکه  ویژگی‌های متمایز و اهداف بزرگی را دنبال می‌کند. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی ارز دیجیتال Shiba Inu بنیان‌گذار آن، فردی با نام مستعار ریوشی (Ryoshi)، گفت که شیبا آمده‌ است تا از دوج کوین پیشی بگیرند. این موضوع در سال 2021 اتفاق افتاد. Shiba inu توانست در سال 2021 از دوج پیشی بگیرد و به 10 دارایی دیجیتال برتر تبدیل شود. نشان شیبا اینو یک سگ شیبا اینو است؛ درست مثل دوج کوین.

مقایسه شیبا با دوج

در ۴ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۲ مهر ۱۴۰۰)، ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا و حامی معروف دوج کوین، عکس از سگ خود که از نژاد شیبا اینو بود منتشر کرد. این موضوع اثر زیادی روی بازار Shiba داشت و منجر به افزایش قیمت این ارز شد.

شیبا اینو خود را «قاتل» دوج کوین خطاب می‌کند! این رمز ارز طی مدت زمانی کوتاه، رشد شدیدی را تجربه کرد. سازنده ارز دیجیتال Shiba Inu ادعا می‌کند قابلیت‌های بهتری در مقایسه با دوج کوین ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد سرمایه گذاران روی این وعده حساب کرده‌اند، چرا که شاهد رشد شدید قیمت خرید و فروش شیبا اینو طی ماه‌های اخیر بوده‌ایم.

شیبا اینونکته مهمی که در مورد شیبا اینو باید به آن اشاره کرد، نحوه ایجاد این توکن است. بنیان‌گذار این شیبا 50 درصد از کل موجودی توکن Shiba را در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (Uniswap) قفل کرد و نیمی دیگر را به کیف پول متعلق به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) ارسال کرد. سپس بوترین تصمیم گرفت بخشی از سکه‌ها را بفروشد و بزرگ‌ترین کمک مالی تاریخ رمزنگاری را برای مبارزه با کووید-19 در هند انجام دهد.

علاوه بر این، سکه‌های باقی‌مانده توسط بوترین سوزانده شد. این‌طور برداشت می‌شود که شیبا اینو جامعه قوی‌تری دارد.

کیف پول های مناسب برای شیبا اینو

توجه داشته باشید که صرافی‌های ارزهای دیجیتال بهترین گزینه برای هولد کردن یک ارز برای بلندمدت نیستند. دلیل این امر به این واقعیت مربوط می‌شود که صرافی‌های رمزنگاری ممکن است هک شوند. این اتفاق بارها درگذشته رخ‌داده کاربران زیادی متضرر شده‌اند.

ازاین‌رو، بهترین راه برای ذخیره‌سازی شیبا اینو استفاده از کیف پول نرم‌ افزاری یا کیف پول سخت افزاری است. کیف پول های نرم افزاری به شما این امکان را می‌دهند که سکه‌های SHIB خود را به روشی سریع و آسان مدیریت کنید. می‌توانید کیف پول های نرم ‌افزاری که از شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند را در تلفن هوشمند یا کامپیوتر رومیزی خود داشته باشید. کیف پول تراست  (Trust) و کیف پول کوینومی (Coinomi) دو کیف پول محبوب برای نگهداری ارز دیجیتال SHIB هستند که هم نسخه اندروید دارند و هم نسخه IOS. کیف پول کوینومی نسخه دسکتاپی هم دارد.

کیف پول ارز دیجیتالکیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری (Hardware Wallet) به ما امکان می‌دهد کلیدهای خصوصی به‌طور کامل تحت کنترل و مدیریت ما باشند؛ اما کیف پول های نرم افزاری کاملاً تحت کنترل ما نیستند و مراقب بیشتری نیاز دارند. اگر کامپیوتر یا تلفن همراهتان هک یا ویروسی شود دارایی‌هایتان به خطر می‌افتند.

در کیف پول های سخت افزاری  کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین نگهداری می‌شوند؛ بنابراین امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارز دیجیتال هستند. کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) و ترزور وان (Trezor One) دو کیف پول سخت افزاری معتبر در دنیای کریپتو هستند که امکان نگهداری ارز دیجیتال شیبا اینو در آن‌ها وجود دارد.

شیبا اینو در مقابل دوج کوین

شیبا اینو و دوج کوین شباهت‌های زیادی دارند؛ اما از جنبه‌های زیادی متفاوت هستند. هر دو ارز دیجیتال به‌عنوان میم کوین ایجادشده‌اند و جوامع بزرگ و بسیار فعالی را به خود جذب کرده‌اند. امروزه دوج کوین و Shiba Inu رقبای آشکاری هستند و بسیاری از افراد بین خرید ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو مردد هستند.

هر دو ارز دیجیتال دارای یک سگ شیبا اینو به‌عنوان یک لوگوی رسمی هستند. اگرچه رنگ‌ها و طرح هر یک از این لوگوها متفاوت است؛ اما هر دو دارای یک سگ هستند که به‌عنوان میم عمل می‌کند. علاوه بر این، این ارزهای دیجیتال دارای جوامع بسیار فعال هستند که به‌طور منظم ارزهای مجازی خود را تبلیغ و ترند می‌کنند.

شیبا اینو و دوج کوین هر دو دارای عرضه کل بسیار زیادی هستند. بااین‌حال، دوج کوین هیچ محدودیتی در عرضه کل خود ندارد. در عوض، SHIB یک عرضه کل مشخص از تعداد کوینی دارد که ممکن است ایجاد شود.

شیبا اینو روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است، درحالی‌که دوج کوین شبکه بلاک چین خود را دارد و به‌عنوان هارد فورک لایت کوین (LTC) ایجاد شد.

شیبا اینو در مقابل بیبی دوج

یکی دیگر از میم کوین‌هایی که با شیبو اینو مقایسه می‌شود، بیبی دوج (Baby doge) است. ارز دیجیتال بیبی دوج به‌وسیله طرفداران دوج کوین ساخته شده است. در تلاش برای استفاده از محبوبیت دوج کوین، بیبی دوج را فرزند دوج نامیدند؛ اما واقعیت این است این دو هیچ ارتباط و شباهتی به‌جز اسمشان و میم بودن ندارند. در وب‌سایت بیبی دوج گفته شده که بیبی دوج با نشان دادن سرعت بالای پردازش تراکنش‌های خود به پدرش یعنی دوج کوین، او را تحت تاثیر قرار دهد.

جالب است بدانید اگرچه شیبا اینو مدت‌ها قبل از ظهور بیبی دوج کوین عرضه شد و میزان سرمایه بیشتری در بازار ارز دیجیتال آن وجود دارد، اما تعداد افرادی که طی سال 2021 اقدام به خرید و فروش بیبی دوج کردند بسیار بیشتر است.

توکن‌های شیبا اینو همچنان در حال استخراج هستند اما تمام توکن های بیبی دوج از قبل استخراج شده‌اند. خالقان بیبی دوج معتقدند که به دلیل اینکه استخراج بیبی دوج از قبل انجام شده در طول زمان کمیاب تر و باارزش‌تر می‌شود.

آیا شیبا اینو به 1 دلار خواهد رسید؟

سؤال اصلی که بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران در حال حاضر می‌پرسند این است که آیا شیبا اینو می‌تواند در آینده به 1 دلار برسد یا خیر. این امر به دلایل زیادی بسیار بعید است. درواقع، دلیل اصلی این موضوع عرضه بسیار بالایی است که این توکن می‌خواهد داشته باشد. درمجموع 1,000,000,000,000,000 شیبا اینو می‌تواند عرضه شود.

اگر توکن SHIB با عرضه کل 1 کوادریلیون کوین به 1 دلار برسد، ارزش بازار آن 1 کوادریلیون دلار خواهد بود. این عدد بسیار بزرگی است. برای اینکه Shiba Inu به 1 دلار برسد، دو اتفاق می‌تواند بیفتد: یا باید دلار آمریکا با تورم بسیار زیادی روبرو ‌شود یا کل عرضه شیبا اینو به‌شدت کاهش یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان