بیمه بدنه کدام شرکت بهتر است؟ + راهنمای کامل کارشناسی خودرو قبل از خرید بیمه

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است و تمام خودرو‌ها می‌توانند این بیمه نامه را خریداری کنند. در حقیقت این بیمه نامه مکمل برای بیمه ثالث است، زیرا هزینه‌های مازاد خسارت‌های مالی را پرداخت خواهد کرد.

بیمه بدنه

کارشناسی خودرو جزو مواردی است که باید قبل از خرید خودرو به آن دقت داشت. اگر تصمیم دارید که خودروی دست دوم خریداری کنید نیاز است که از قبل، درباره قطعات تعویضی یا رنگ شدگی ماشین اطلاعات کامل داشته باشید. با کارشناسی می‌توانید از ضرر‌های مالی که در آینده ایجاد می‌شوند هم جلوگیری کنید، زیرا اگر ایرادی را تشخیص دهید باعث کاهش قیمت خودرو شده و بهتر است که به صورت شفاف معامله را انجام داد. همچنین برای بعد از خرید خودرو توصیه می‌کنیم که در کنار بیمه ثالث از بیمه بدنه هم استفاده کنید تا اگر خدایی نکرده حادثه رانندگی برای شما رخ داد، نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود نداشته باشد. در این مطلب سعی داریم درباره بخش‌های مختلف کارشناسی خودرو و پوشش‌های بیمه بدنه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است و تمام خودرو‌ها می‌توانند این بیمه نامه را خریداری کنند. در حقیقت این بیمه نامه مکمل برای بیمه ثالث است، زیرا هزینه‌های مازاد خسارت‌های مالی را پرداخت خواهد کرد. این بیمه نامه را تمام شرکت‌های بیمه صادر می‌کنند و برای فرهنگسازی بیشتر خرید بیمه، تشویق‌ها و تخفیف‌های مختلفی را در نظر خواهند گرفت.

دو پوشش اصلی و اضافی در بیمه بدنه طراحی شده تا بیمه‌گزار با توجه به درخواست و الویت خود بتوانند تحت پوشش خطرات قرار گیرد. زیرا در صورت بروز حادثه‌های تحت پوشش، ریسک جبران هزینه‌های ایجاد شده را به شرکت بیمه منتقل می‌کند.

بیمه بدنه برای همه خودروها ضروری است

بیمه بدنه برای همه خودروها ضروری است

پوشش‌‌‌های اصلی بیمه بدنه

این بیمه نامه سه نوع پوشش آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی را تحت پوشش ‌می‌دهد. پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه عبارتند از:

  • خسارت وارد شده در جریان نجات یا انتقال خودرو تحت پوشش خواهد بود.
  • سرقت کلی خودرو با توجه به شرایط بیمه نامه تحت پوشش است.
  • واژگونی، سقوط، انفجار و صاعقه در ایم بیمه نامه تحت پوشش است. 
  • هر گونه حادثه و تصادف با خودروی دیگر یا جسم ثابت و متحرک در این پوشش قرار دارد.
  • با توجه به بروز خسارت‌های اصلی، خسارت‌های باتری و لاستیک‌ها تا 50 درصد قیمت نو آن‌ها جبران خسارت ‌می‌شود.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر ‌می‌تواند پوشش‌های اضافی را هم در کنار پوشش‌های لاینکف اصلی بیمه نامه خریداری کند. این پوشش‌های عبارتند از:

  • سرقت در جای قطعات
  • بلایای طبیعی
  • نوسانات قیمت
  • رنگ، مواد شیمیایی و اسید پاشی
  • شکست شیشه
  • ایاب و ذهاب
  • کشیدن ‌میخ
  • حذف فرانشیز
  • ترانزیت (خارج از کشور)

نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

شرکت‌های بیمه برای محاسبه نرخ بیمه بدنه موارد مختلفی را در نظر می‌گیرند که به طور کلی برای تمام خودرو‌ها یکسان است. پوشش‌های انتخابی در بیمه بدنه بیشترین تاثیر در قیمت بیمه بدنه را دارند و به طور مستقیم بر قیمت بیمه تاثیر خواهند گذاشت. پس هنگام خرید پوشش‌ها باید دقت زیادی داشته باشید. عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه بدنه به شرح زیر هستند.

 پوشش‌های اضافی:

به طور حتم منطقی خواهد بود که هرچه تعداد پوشش‌های انتخابی بیشتر باشد، حق بیمه بیشتر هم دریافت شود. در نتیجه ممکن است که قیمت بیمه بدنه برای برخی از خودرو‌ها در برخی از شرکت‌های بیمه تفاوت داشته باشد.

ویژگی‌های خودرو:

 فاکتورهایی مانند: سال ساخت، نوع خودرو و کاربری خودرو جزو ویژگی‌های خودرو است که هر کدام از این عوامل بر روی قیمت بیمه بدنه تاثیر مستقیم دارد.

تخفیف‌های بیمه:

 تخفیف‌هایی که برای بیمه بدنه در نظر گرفته می‌شود با توجه به یکسری سیاست‌های سازمانی و برخی دیگر به دستور بیمه مرکزی خواهد بود. تخفیف عدم خسارت، خرید نقدی یا تخفیف‌های ارزش خودرو همگی قیمت نهایی بیمه نامه را تحت تاثیر خواهند داد. از طرفی هم شرکت‌های بیمه برای خودرو‌های صفر کیلومتر، 20 تا 30 درصد تخفیف در نظر می‌گیرند اما تخفیف‌های کلی در بیمه نامه عبارتند از:

  • طرح‌های تشویقی برای اعیاد و مناسبت‌های خاص
  • تخفیف‌های گروهی
  • خودروهای وارداتی
  • برخی از مشاغل

چرا استعلام بیمه بدنه، قبل از خرید بیمه آنلاین مفید است؟

شرکت بیمه تمام پوشش‌های مذکور را در قبال دریافت حق بیمه اضافی ارائه می‌کند. باید دقت نمود که تنوع سبد پوشش بیمه‌ای شرکت‌های بیمه‌گر متفاوت است. همین نکته سبب می‌شود، بیمه‌گزار قبل از خرید بیمه‌نامه، در سایت بیمه دات کام به استعلام بیمه بدنه و مقایسه پوشش‌های مختلف شرکت های بیمه‌گر بپردازد. بیمه‌گزار بعد از محاسبه بیمه بدنه، بهترین بیمه آنلاین خودرو را خریداری می‌کند.

چرا بیمه دات کام را برای خرید بیمه بدنه انتخاب کنیم؟

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. ضمنا، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌های کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملا بیطرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را در کمترین زمان ممکن بخرید و بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه، قیمت بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های بیمه‌ای مجاز را در سامانه های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام یا coverfox.com از طریق صفحه ی مقایسه و استعلام بیمه بدنه خودرو مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎‌های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را به پایین‌ترین قیمت تهیه نمایید.

کارشناسی خودرو چیست؟

در صورتی که قصد خرید خودروی دست دوم یا کارکرده را دارید بهتر است که به نکات مهمی ‌توجه داشته باشید. سلامت خودرو از نظر فنی، بدنی و موتوری بسیار اهمیت دارد و اگر یکی از موارد گفته شده با مشکلات و ایرادات همراه باشد، خطرات زیادی را برای سرنشین‌ها و اشخاص ثالث ایجاد می‌کند. کارشناسی خودرو زمان اهمیت بیشتر پیدا می‌کند که از طریق دلال برای خرید خودرو اقدام کرده‌اید. در این شرایط ممکن است برخی از ایرادات خودرو عنوان نشود.

فرض کنید که برای شما میزان کیلومتر خودرو اهمیت دارد، خب اگر دستکاری بر روی کیلومتر خودرو انجام شود به طور حتم شما به عنوان یک خریدار متوجه آن نمی‌شودی و این امر را باید به کارشناس متخصص بررسی قطعات خودرو سپرد.

اهمیت کارشناسی خودرو

فرض کنید که قصد خرید خودرو دست دوم دارید و به بازار فروش خودروهای کارکرده مراجعه خواهید کرد. دو خودرو با شرایط یکسان مشاهده می‌کنید که با بودجه مالی شما هم متناسب هستند، خب در این شرایط کدام خودرو را خریداری می‌کنید؟

نقش مهم کارشناسی خودرو برای این مواقع بیشتر به چشم می‌خورد. زیرا یک متخصص خودرو می‌تواند تشخیص دهند که چه خودرویی رنگ شدگی دارد یا حتی قطعات تعویضی داشته است. به طور کلی با کارشناسی که برای ماشین انجام می‌دهید تمام ایراداتی که فرونشده قصد پنهان کردن آن را داشته مشخص شده و قیمت اصلی خودرو مشخص می‌شود.

کارشناسی گیربکس خودرو

هنگامی‌ که برای بخش فنی خودرو می‌خواهید از کارشناس استفاده کنید قبل از هر اقدامی‌ باید از سلامت موتور خودرو مطمئن شوید. زیرا موتور از طریق کلاج و گیربکس قدرت خود را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. اگر این بخش‌های خودرو به درستی کار نکنند، علاوه بر قیمت بالایی که برای ارزش خودرو پرداخته‌اید همیشه باید یک پایتان در تعمیرگاه‌ها باشد.

همچنین خودروهای دنده اتومات، سیستم گیربکسی و توربو بسیار پیچیده‎ای دارند. از این رو وجود حسگرهای هیدرولیکی و مکانیکی گران قیمت باعث شده تا کارشناسی دقیق‌ برای بررسی خودرو الزامی‌ باشد. به طور کلی کارشناس متخصص خودرو باید تمام حالت‌های گیربکس را مورد بررسی قرار دهد تا سلامت خودرو تایید شود.

بیمه بدنه

بیمه بدنه خسارات مالی را پوشش می دهد

آیا کارشناس خودرو تست رانندگی هم انجام می‌دهد؟

با تست رانندگی میزان سلامت خودرو به طور نسبی مشخص می‌شود. کارشناس با تست دیاگی که از خودرو گرفته، می‌تواند تمام ایرادات را تشخیص دهد و برای برطرف کردن آن به خریدار خودرو تذکر دهد. همچنین در تست رانندگی موارد مختلفی بررسی می‌شوند که عبارتند از:

  • شتاب خودرو
  • سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات
  • میزان بودن فرمان‌ها
  • سیستم تعلیق
  • سیستم هیدرولیک فرمان
  • عملکرد ترمزها

قیمت کارشناسی خودرو چقدر است؟

قیمت کارشناسی ماشین (کارشناسی اتومبیل)، عددی واحد نیست و به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای مثال کارشناس خودرو در تهران یک قیمت دارد و در اصفهان یک قیمت دیگر. مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در قیمت کارشناسی ماشین عبارتند از:

  • برند ماشین
  • محل زندگی
  • مدل ماشین

در زمان ثبت درخواست کارشناس موتور و کارشناسی شاسی خودرو یا دیگر قسمت‌ها بهتر است ابتدا اطلاعات مورد نیاز خود را به‌صورت تلفنی به دست آورید. هم چنین در وب‌سایت های نظیر کارنامه می‌توانید کارشناسی قیمت خودرو دست دوم را نیز به سادگی انجام دهید و بفهمید ماشین مد نظر شما چقدر ارزش واقعی دارد. برای کارشناسی فنی خودرو (کارشناسی موتور خودرو) خساست به خرج ندهید؛ زیرا اگر ماشین از لحاظ فنی مشکل داشته باشد، در آینده‌ای نه چندان به‌صورت پشت سرهم خرج روی دست شما خواهد گذاشت. پس بهتر است با خواندن راهنمای کامل کارشناسی خودرو از این لینک تا حد ممکن از هزینه‌های گزاف تعمیر و تغییر لوازم در امان بمانید.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی از بیمه بدنه استفاده کرد و قبل از خرید ماشین، کارشناسی خودرو را انجام داد تا از هزینه‌های پیش روی در آینده برای تعمیرات و تعویض قطعات خودرو جلوگیری کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان