دامنه پرمیوم چیست؛ ۴ دلیل پرمیوم شناخته شدن دامنه

دامنه های پرمیوم دامنه هایی هستند که غالبا شرکت ها یا افرادی با هدف سرمایه گذاری و فروش آن را عرضه می کنند.

دامنه پرمیوم چیست؛ 4 دلیل پرمیوم شناخته شدن دامنه

"دامنه پرمیوم چیست" اگر در زمینه it  فعالیت داشته باشید با این مقوله آشنای کافی را خواهید داشت. دامنه های پرمیوم دامنه هایی هستند که غالبا شرکت ها یا افرادی با هدف سرمایه گذاری و فروش آن را عرضه می کنند.

این دامنه برای بسیاری از کاربران به جهت سهولت در سرچ گوگل و یافتن آن توسط مخاطب بسیار ارزشمند هستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت "دامنه پرمیوم چیست" و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

دامنه پرمیوم چیست؟

دامنه پرمیوم چیست؟یکی از کارهایی که امروزه در آن درآمد زایی زیادی وجود دارد فروش دامنه هایی است که برخی افراد یا شرکت ها آن را ثبت کرده یا به سامانه رجیستری متصل هستند. این دامنه ها با قیمتی بالاتر از دامنه های عادی به فروش می رسد. برای اینکه بدانید "دامنه پرمیوم چیست" ابتدا لازم است بدانید دامنه چیست.

برای کسانی که قصد راه اندازی وب سایتی را دارند برای انتخاب نام آن که می تواند نام برند، شرکت یا هر کلمه دیگری باشد دامنه خریداری کنند. این دامنه در واقع سبب می شود که یک شرکت، فرد یا کسب و کار در گوگل شناسایی شوند. نکته مهمی که درباره دامنه باید بدانید اینکه در صورتی که چند کلمه ای باشد با نقطه از یکدیگر جدا می شوند.

حتما در گوگل زیاد دیده اید که وقتی درباره موضوع یا نامی سرچ میکنید گوگل لیستی از سایت های مرتبط را برای شما نشان می دهد که همگی با پیشوند www شروع و با پسوند  com، ir، org و... ثبت شده اند. در واقع پس از انتخاب نام دامنه لازم است برای ثبت دامنه اقدام کنید. برای این کار سایت های مجوزداری در فضای اینترنت فعالیت دارند که می توانید نام دامنه مورد نظر خود را جستجو و در صورت عدم ثبت آن توسط اشخاص دیگر به نام خود ثبت کنید.

نکته مهمی که در زمان خرید و ثبت دامین باید به آن توجه کنید اینکه بدانید DNS چیست. دی ان اس در واقع همان نام اختصاصی دامنه سایت شما به شمار می آید. این دامنه همان چیزی است که به عنوان شناسه یا آی پی شما در فضای اینترنت شناخته می شود.

امروزه اکثر کشورها براساس نوع شرکت یا کشور اقدام به ایجاد پسوندهایی برای دامنه های داخلی خود  کرده اند که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می توانید اقدام به ثبت دامنه IR که پسوند مختص ایران است کنید. البته این بدان معنا نیست که نمی توانید از دیگر پسوندها استفاده کنید.

دامنه ها انواع مختلفی دارند که در این مطلب دامنه پریمیوم به شکل ویژه مورد توجه می باشد. با توجه به مقاله سایت معتبر forbes دامنه پریمیوم در واقع دامنه های خاصی هستند که از قبل توسط افراد یا شرکت هایی به ثبت رسیده اند. در صورتی که شما خواهان آن دامنه باشید لازم است هزینه بیشتری را در مقایسه با انواع دیگر دامنه های عادی بپردازید.

دامنه های پرمیوم انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • Registry premium
  • aftermarket 

برای انتخاب نام دامنه لازم است از طریق شرکت هایی که در زمینه فروش دامنه و هاست فعالیت دارند اقدام به انتخاب، خرید و ثبت آن کنید. برای راه اندازی سایت انتخاب دامنه به تنهایی کافی نیست و پس از آن لازم است اقدام به اتصال دامنه به هاست و پس از آن فعال کردن وب سایت مورد نظر خود کنید.

در نظر داشته باشید که شما برای بالا بردن میزان امنیت سایت خود نیازمند گواهینامه SSL هستید. این گواهینامه به شما کمک می کند تا فضای امنی بین کاربرد و سرور ایجاد شود. این اقدام نیز با کدگذاری دیتاهای بین کاربر و سرور صورت می گیرد. این گواهینامه در زمان استفاده از پروتکل https برای شما ضروری است.

نکته مهمی که در زمان خرید دامنه های پرمیوم باید در نظر بگیرید، عواملی است که به شما ثابت می کند یک دامنه پرمیوم است یا خیر؟ از

مهمترین دلایلی که نشان می دهد یک دامنه پرمیوم است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول مناسب دامنه که امکان به خاطر سپردن آن را برای مخاطب تسهیل می کند.
  • افزایش ارزش عمومی بالایی که این دامنه ها دارند و گاهی تا میلیون ها دلار ارزش گذاری می شوند.
  • ترافیک قابل قبولی که برای وبسایت ها به همراه دارد و مخاطبان زیادی را در نتیجه جستجوها به آن هدایت می کند.
  • برند پذیری که یکی از مهمترین دلایل ارزشمندی دامنه های پرمیوم به شمار می آید.

دلایل پرمیوم شناخته شدن دامنه

1- طول دامنه پریمیوم

طول دامنه پریمیومطول دامنه و تعداد کلمات و حروفی که در دامنه استفاده شده است. این دامنه به دلیل طول مناسبی که دارد به راحتی در ذهن مخاطبان می ماند و در زمان جستجو به راحتی مستقیما به آن مراجعه می کنند. همچنین این نوع دامنه در جستجوهای مرتبط مخاطبان نیز به سرعت در اولویت سرچ ها قرار می گیرد.

2- برند پذیری دامنه پریمیوم

این خاصیت دامنه های پرمیوم حتی به برند شدن دامنه در شبکه های اجتماعی که غالب جمعیت جهان از آن استفاده می کنند نیز کمک می کند.

3- ارزش عمومی دامنه پریمیوم

ارزش عمومی دامنه پریمیوماین دامنه ها خاصیت برندپذیری و مشهور شدن را دارند. به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار می شود، در سرچ های ارگانیک به مخاطب نمایش داده می شود و علاوه بر آن برای بهینه سازی برند تجاری نیز بسیار کمک کننده می باشد.

4- هدایت ترافیک توسط دامنه پریمیوم

این دامنه ها به نوعی سئوی محتوای سایت نیز تا حد زیادی کمک می کند. از آنجا که امروزه سئوی سایت یکی از اصول اساسی در برند شدن وبسایت ها به شمار می آید از همین رو دامنه های پرمیوم می تواند در این زمینه کمک کننده باشد و در نتیجه سرچ، مخاطبان زیادی را به سمت این دامنه و وب سایت مربوطه هدایت می کند.

نتیجه گیری

زمانی که قصد خرید دامنه های پرمیوم را دارید حتما از طریق سایت های معتبر اقدام به خرید کنید. علاوه بر این لازم است موارد زیر را برای پیدا کردن دامنه پریمیوم مناسب طی کنید:

  • بررسی شرکتهای عرضه کننده دامنه
  • شرکت در مزایده دامنه های پرمیوم
  • استفاده از کارگزاران دامنه
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان