انتصاب اولین مدیر اجرایی زن در سازمان دیده بان حقوق بشر

سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر ساخت نوشت، «ترانه حسن»، زن ۴۸ ساله‌ای که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به این سازمان پیوست، تبدیل به اولین زنی شد که به سمت مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر رسیده است.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد برای نخستین بار یک زن به ریاست این سازمان منصوب شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر ساخت نوشت، «ترانه حسن»، زن 48 ساله‌ای که نخستین بار در سال 2010 به این سازمان پیوست، تبدیل به اولین زنی شد که به سمت مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر رسیده است.

به این ترتیب ترانه حسن در این سمت جانشین "کنت راث" که مدت 29 سال در ریاست این سازمان غیردولتی کار کرد، می‌شود.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سازمان دیده بان حقوق بشر، ترانه حسن، یک وکیل و محقق در حوزه حقوق بشر بوده و موارد نقض حقوق بشر در ضمن بحران‌ها و جنگ‌ها در سراسر جهان را مستند کرده است.

ترانه حسن در سنگاپور به‌ دنیا آمده است. پدر او پاکستانی است و مادرش چینی مالزیایی الاصل متولد سریلانکا است.

او از سپتامبر 2022 بعد از کناره‌گیری کنت راث از سمت مدیریت اجرایی دیده بان حقوق بشر به صورت موقت جانشین او شده بود.

بر اساس اعلام سازمان دیده بان حقوق بشر، ترانه حسن کارش را به عنوان مددکار اجتماعی شروع کرده و چندین سال برای زنان و کودکان در وضعیت‌های جنگی و بحران‌ها فعالیت کرده و در سال 2010 به سازمان دیده بان حقوق بشر ملحق شد.

بر اساس این بیانیه، ترانه حسن چندی بعد، سازمان دیده بان حقوق بشر را ترک کرده تا برای سازمان عفو بین‌الملل کار کند و در سال 2020 مجددا به عنوان یک مدیر برنامه به دیده بان حقوق بشر بازگشت.

طبق این بیانیه همچنین ترانه حسن در واکنش به انتصابش گفت: "من مفتخر به رهبری این سازمان فوق العاده در زمانی که دفاع از حقوق بشر فوری‌تر از هر زمان است، هستم."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان