اروپا پشت اوکراین را خالی کرد!

«ما قرار نیست در دونباس کشته شویم و نباید درباره جنگ با روسیه مبالغه کنید». این حرف را جوزپ بورل در مقر این اتحادیه بیان کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که شهروندان کشورهای عضو این ائتلاف غربی قرار نیست برای پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه جان خودشان را فدا کنند.

به گزارش فارس؛ «ما قرار نیست در دونباس کشته شویم و نباید درباره جنگ با روسیه مبالغه کنید». این حرف را جوزپ بورل در مقر این اتحادیه بیان کرد.

 او در جمع خبرنگاران در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه اروپا به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه می‌دهد اما «ما یکی از طرف‌های این جنگ نیستیم».

در شرایطی که واکنش‌ها به ایده رئیس‌جمهور فرانسه برای اعزام  نیروی نظامی غربی به اوکراین ادامه دارد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که فراخواندن اروپایی‌ها به آگاهی از چالش‌هایی که با آن مواجهیم خوب است، اما مجبور نیستیم اغراق کنیم. جنگ قریب الوقوع نیست».

وی ادامه داد که «من صداهایی را شنیده‌ام که می‌گفتند: "جنگ نزدیک است". خوب، خدا را شکر، جنگ قریب الوقوع نیست. ما در صلح زندگی می‌کنیم. ما از اوکراین حمایت می‌کنیم. اما طرف این جنگ نیستیم، ما فقط حامی اوکراین هستیم. البته ما باید برای آینده آماده شویم، توانایی‌های دفاعی خود را افزایش دهیم و ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش دهیم».

در شرایطی که روز چهارشنبه اورسلا فن درلین رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد که جاه طلبی روسیه «در اوکراین پایان نخواهد یافت»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که «بی دلیل، مردم را نترسانید».

بورل با تکرار این موضوع که جنگ اروپا با روسیه، «قریب الوقوع نیست»، تصریح کرد که «آنچه که ضروت و فوریت دارد، کمک به اوکراینی‌ها است».

وی در ادامه اعلام کرد که حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین بدان معنا نیست که قرار باشد «برای دونباس کشته شویم بلکه مساله حمایت از اوکراین است تا آنها در دونباس یا کی‌یف کشته نشوند».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان