همه‌ی ما حسادت می‌کنیم

حسادت وقتی خودمون رو با دیگران مقایسه می‌کنیم و چیزی رو می‌بینیم که می‌خوایم داشته باشیم یا آرزویش رو داریم، برانگیخته میشه.

حسادت وقتی خودمون رو با دیگران مقایسه می‌کنیم و چیزی رو می‌بینیم که می‌خوایم داشته باشیم یا آرزویش رو داریم، برانگیخته میشه.
همه‌ی ما اونو احساس کردیم، و همه‌ اونو احساس خواهیم کرد!

در عین حال، ما می‌تونیم به مرور زمان، با پرورش احساس شادی قدردانی، واکنش غریزی حسادت خودمون رو کاهش بدیم.

 

مودیتا چیست؟

چیزی‌ که در آیین بودا (بودیسم) Mudita نام گذاری شده – مودیتا به معنی خوشحال شدن از شادی دیگران و جشن گرفتن است

نمونه پارادایمی سنتی این حالت ذهنی، نگرش والدینی است که دستاوردها و موفقیت های کودک در حال رشد خودشان را مشاهده می‌کنند. مودیتا را نباید با غرور اشتباه بگیرید، چون فردی که چنین احساسی می‌کند ممکن است علاقه یا درآمد مستقیمی از دستاوردهای دیگران نداشته باشد. مودیتا یک شادی ناب است که با منفعت شخصی تضعیف نشده است.

مودیتا یک شادی خالصانه است ، شادی بدون حسادت، شادی با این منظر که من از دیگران هیچ درخواست یا توقعی در برابر عشقی که به آنها می‌دهم ندارم، مرحله فوق العاده‌ای که برای تمام شما عزیزان آرزو می‌کنیم

وقتی بتوانیم از شادی‌هایی که موجودات دیگر احساس می‌کنند خوشحال باشیم، به آن مودیتا می‌گویند. کلمه متضاد مودیتا اینویدیا است.

باید در نظر بگیریم که حسادت هم یک احساس است و ما انسانیم.

 

پیش اومده که وقتی حیوان یا کودکی رو در حال بازی کردن می‌بینید ، ناخودآگاه لبخند می‌زنید؟
این همون احساس است.
این همون احساس شادی هستش که همون لبخند رو برای شما شکار می‌کنه.

به بسیاری از ما آموزش داده نشده که چطوری احساسات خودمون رو درک و مدیریت کنیم. شما مجبور نیستید احساسات خودتون رو کنترل کنید. گاها احساس حسادت شما رو گیش خودتوون دچار ترس می‌کنه شما مجبور نیستید برای اونا احساس شرم کنید. احساسات شما چیزیه که باید ازش یاد بگیرید و باهاش کار کنید.

یکی از مفیدترین ابزارها برای انجام این کار، چرخ احساسات شادی جدید نام داره، ابزاری که توسط دکتر گلوریا ویلکاکس برای کمک به مردم برای درک و برچسب زدن احساسات یا همون نامگذاری احساسات خودشون ساخته شده.

باید بپذیریم که هر فرد با توجه به زیست خود بطور متناوب احساسات مختلفی مثل احساس ترس ، احساس شادی ، احساس موفقیت ، احساس حسادت و ... را تجربه می‌کنی گاهی آگاهانه و بعضا ناخودآگاه ، شناخت احساسات و نام گذاری برای آن شروع تغییرات شگرفی در زندگی هر انسانی خواهد بود.

 

این تمرین رو هر بار که شاهد شکوفایی یکی از عزیزانمون هستیم، می‌تونیم انجام بدیم:
– برای دریافت احساس شادی واقعی که از خوشحال بودن دیگران به سمت شما میاد ، باز و آماده باشید.
– بذارید شادی شما رو پر کنه.
اما،

اگه واقعا برای شما سخته که خوشحال بشید‌،
این یک فرصت عالی برای تمرین شفقت به خود و ابراز مهربانی نسبت به خودتونه ، وقتی احساس آمادگی کردید سپس می‌تونید برای تلاش دوباره آماده باشید.
همونطور که تمرین می‌کنید به مرور آسون تر میشه و شما می‌تونید این شادی قدردانی رو با هر کسی که باهاش برخورد می‌کنید گسترش بدید.


مثل همیشه، ما در اینجا برای کامل بودن تلاش نمی‌کنیم، فقط سعی ‌می‌کنیم در اون لحظه بهترین کار ممکن رو انجام بدیم.

تمرین شادی قدردانی ما رو عمیق‌تر به همدیگه متصل می‌کنه.
وقتی برای کسی اتفاق خوبی میوفته، وقتی ذره‌ای شادی به این دنیا اضافه میشه، ارزش جشن گرفتن مارو داره.
این نشونه‌ی اونه که دنیای ما به سمت خوبی در حال افزایش و رشد است.

خوش اقبالی شما، اقبال من است، این اقبال جمعی ماست.

 

یادت باشه اتفاقات خوب با تمرین امکان پذیره!

کارگاه خودسازی شادی جدید: تمرین های شادی جدید بر پایه تحقیقات علمی در نهایت سادگی طراحی شده تا شما بتونید با چند تغییر ساده، با قدم های کوچیک اتفاقات شگفت انگیزی رو تو زندگی تون به وجود بیارید

حتما به قسمت های پادکست شادی جدید (کستباکس، پادکست) گوش بدید، پادکست شادی جدید به صورت روزانه در فسمت 2 الی 3 دقیقه ای تمرکز شما رو به یافتن شادی جلب می‌کنه، به بیش از ۴۰۰۰۰ شنونده بپیوندید. فقط در چند دقیقه هر روز، جدیدترین علوم و نکات کاربردی را که می‌توانید در حال حاضر به کار ببرید، یاد خواهید گرفت. عضویت در خبرنامه رایگان

خبرنامه شادی جدید به شما کمک می کنه شادتر باشید، به اهدافتون برسید و هدف خودتون رو تو زندگی پیدا کنید. خبرنامه روزانه رایگان ما شامل یک اثر هنری و یک نکته انگیزشی کوتاهه. خوندنش فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد.
به۹۰۰۰۰+نفری بپیوندید که دوست دارن صبح خودشون رو با شادی جدید شروع کنن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان