حجت‌الاسلام قرائتی:

تفسیر قرآن مطلوب باید دارای ابعاد تهذیبی، تفسیری و تبلیغی باشد

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که تفسیر قرآن باید تهذیب، تفسیر و تبلیغ باشد تصریح کرد: اگر تفسیر ما تفسیری باشد که بعد تهذیبی، تفسیری و تبلیغی داشته باشد، مبارک است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، شامگاه پنج شنبه، 14 آذر، در مراسم اختتامیه نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطح خارج و عالی حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطابی به تفاوت‌های موجود میان آیات قرآن اشاره کرد و گفت:برخی از آیات قرآن به راحتی عمل می‌شوند و برخی دیگر نه، سوال این است آیا نعوذ بالله خدا روی برخی آیات کار کرده است یا نه؟



وی ابراز کرد: به عنوان کسی که در زمینه تفسیر سال‌ها فعال هستم، باید بگویم که استقبال از تفسیر بسیار زیاد است. پر فروش‌ترین کتاب نمایشگاه کتاب چند سال است که تفسیر است و مردم از شعر و قصه و داستان خسته شده‌اند و می‌خواهند بدانند خدا چه می‌گوید.



حجت‌الاسلام قرائتی ابراز کرد: تنها کشتی بی‌سوراخ، قرآن است زیرا خدا گفته است «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».



حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: امروز توجه مردم به تفسیر و ظرفیت تفسیر بسیار زیاد است؛ چند روز قبل مسئولین شهرسازی کشور از من مطالبه آیات و روایات مرتبط با مسکن و شهرسازی و زلزله را کردند.



وی عنوان کرد: به ایشان گفتم که در قرآن داریم که کوه‌ها را به مانند میخ‌هایی مثال زده است و باید دید ساختمان ما چقدر در زمین عمق دارد و چقدر در آسمان.



رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: سی و چهار سال است که من در تلویزیون هستم و یک هفته نیز برنامه من تعطیل نشده است و این به خاطر توجه مردم به قرآن است.



حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: تفسیر باید هم تهذیب باشد، هم تفسیر باشد و هم تبلیغ باشد و طلبه از همه بحث‌های آن استفاده کند. اگر تفسیر ما تفسیری باشد که بعد تهذیبی و تفسیری و تبلیغی داشته باشد، مبارک است.



استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار کرد: خاطرات زیادی از تفسیر دارم که یکی از آن‌ها این است که با تفسیر یک آیه، فتنه‌هایی را خواباندیم. یک بار دیگر یک آیه را تفسیر کردم و 150 میلیون تومان گرفتم.



رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: کار شهرداری غلط است که سالمندان را به بیابان می‌برد. قرآن می‌گوید سالمندان باید در میان مردم باشند نه این که آنها را در کهریزک و به دور از مردم جای دهیم.



وی با اشاره به اهمیت تفسیر تصریح کرد: به نظر من باید سومین درس رسمی را به اولین درس رسمی تبدیل کرد. می‌شود تفسیری گفت که شعر و خواب و قصه کم شود و توجه به وحی بیشتر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان