چند دقیقه با کتاب‌ «امام، فراتر از مرزها» / ۱۷۳

دعوت سورئالیستی امام از گورباچف!

پیام امام خمینی به میخائیل گورباچف این بود که کمونیسم از نظر معنوی و مادی شکست خورده و اکنون زمان آن فرارسیده است که اتحاد شوروی، نجات خود را در اسلام جست وجو کند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – کتاب «امام، فراتر از مرزها» را ÷پمان عرب و نرگس سادات مظلومی گردآوری و تدوین کرده‌اند. این کتاب را انتشارات راه‌یار منتشر کرده است.

این کتاب، حضرت امام خمینی را در نگاه شخصیت‌ها، تحلیلگران و رسانه‌های بین‌المللی بررسی کرده است.

آنچه در ادامه می‌خوانید،‌ نظر برخی شخصیت‌های رسانه‌ای درباره شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

*گلوله‌ای بر قلب قرن بیستم

هدیه آسمانی و ملکوتی برای خاکیان بود گویی شخصیتی از شخصیت‌های آزمون بزرگ صدر اسلام با معجزه ای به دنیا بازگشته تا پس از پیروزی امویان و به خون غلتیدن شهیدان اهل بیت سپاه علی را رهبری کند و او همچون گلوله ای بود که از صدر اسلام شلیک شده و بر قلب قرن بیستم نشست.

محمد حسنین هیکل نویسنده و روزنامه نگار معروف جهان عرب

مدافع آیت الله ، ص 8

دعوت سورئالیستی امام از گورباچف!

*شدیداً تحت تأثیر امام قرار گرفتم

من از مقام و عظمت و تحمل و بردباری شکوهمند امام خمینی شدیداً تحت تأثیر قرار گرفتم این اولین بار بود که من عطیه روحانی و موهبت الهی را احساس کردم واقعیت آن است که ملت ایران به راستی خواهان خمینی و رهبری او می‌ باشند چیزی که به نظر می‌ رسد امام به آن توجه دارد این است که انقلاب بدون توجه به اینکه خارجیان چگونه می‌ اندیشند به راهش ادامه خواهد داد.

فالاچی اور پانا، خبرنگار مشهور ایتالیایی

روزنامه جمهوری اسلامی 29 مهر 1358

*تصویرش در دور افتاده‌ترین روستاهای آفریقا

اثری که امام خمینی بر جامعه مسلمانان داشت غیر قابل درک است. صفات او فوق یک انسان عادی بود ولی در عین حال یک عالم، یک عارف، یک متقی و بالاتر از همه یک رهبر بود. امام همچنین به عنوان مرد عمل و شکیبایی شناخته شده بود او مورد احترام مسلمانان با هر طرز تفکر و عقیده بود و تصاویرش را در دور افتاده ترین روستاهای آفریقا و منازل غیر مسلمانان جنوب آمریکا می‌توان یافت حمایتش از مردان منصف موجب جلب احترام کسانی بود که با وی پیوستگی مذهبی نداشتند. تأثیر وی بر تفکر سیاسی جهان اسلام غیرقابل انکار است. مفهوم ولایت فقیه موجب نزدیکتر شدن دو جنبه مکتب در رابطه با نقش حکومت گردید.

موفقیت انقلاب اسلامی با یک انقلاب بدون خون‌ریزی، افکار مسلمانان را تغییر داد و مشخص ساخت که یک چنین عملی انقلاب در جهان اسلام امکان پذیر است و امت اسلامی قادر است حکومت را اداره کند. زمان نشستن عالم در مسجد و تنها به جنبه روحانی اسلام اندیشیدن به سرآمده و رهبر امت اسلامی هم به دنیا می‌ اندیشد و هم به آخرت توجه می‌ کند. دیدگاه ایشان در مورد نه شرقی نه غربی، حکومت اسلامی ایران را از قدرت‌ها مستقل ساخت.

امام خمینی تفکر کلیشه ای از حکومت اسلامی به عنوان بازگشت به سالهای سیاه را نابود ساخت و برعکس ثابت نمود که اسلام همچنان نیرویی پویاست که قادر به راهبری امت در اجتماع به اصطلاح مدرن و فوق مدرن کنونی است.

احمد ورسی، سردبیر مجله مسلم نیوز لندن

مجله سروش شماره 647 سال پانزدهم، 8 خرداد 1372

*نجات شوروی

پیام امام خمینی به میخائیل گورباچف این بود که کمونیسم از نظر معنوی و مادی شکست خورده و اکنون زمان آن فرارسیده است که اتحاد شوروی، نجات خود را در اسلام جست وجو کند این در واقع یک دعوت ظریف سورئالیستی برای بازگشت به سوی خدا بود.

دکتر پیتر شول، روزنامه نگار و کارشناس جهان اسلام آلمانی، نویسنده کتاب « شمشیر اسلام، انقلاب به نام الله، (1990)

ماهنامه اسلام و غرب، شماره 30 و 31، بهمن و اسفند 1378

دعوت سورئالیستی امام از گورباچف!

*خمینی جهان را تکان داد و هرگز سازش نکرد

آیت‌الله خمینی جهان را تکان داد و راهنمای مطلق ایران به شمار می‌ رفت. او چهره ای مصمم و پولادین بود که در برخورد با مخالفین به گونه ای رفتار می‌ کرد که گویا آنها در مقابل اسلام فاقد قدرت هستند. امام خمینی، هرگز (برای مصالح هدفش با کسی) سازش نکرد. در چهره او هیچ نشانی از تردید و آشفتگی درونی دیده نمیشد در تمامی دوران ملتهب انقلاب ایران پیام امام ساده باقی ماند (مثل اینکه می‌گفت) شاه باید برود. هیچ کدام از پیشنهادهای متعدد سازش در این زمینه به جایی نرسید

خبرگزاری آسوشیتدپرس

چکیده پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاههای جهان در مورد امام خمینی و انقلاب اسلامی، ص 80

*تحقیر آمریکا

از رهبران زاهد و نستوه شیعه بود که شاه ایران را برانداخت و آمریکا را تحقیر کرد.

ریچارد پیوسن، عضو تحریریه واشنگتن پست

آمریکایی‌هایدرباره امام چه گفتند پرنال امام خمینی 1 بهمن 1395

*امام معلم نسل جوان بود

میدانید من در غرب بزرگ شده ام و در مطبوعات ما فقط نکات منفی در مورد ایران و بخصوص امام خمینی نوشته و گفته می‌ شود. نه سال قبل که من سفری به ایران کردم نمیفهمیدم که این مرد در مملکت خود چقدر مورد احترام و علاقه مردم است وقتی توانستم این علائق را درک کنم که به

یک جریان عمیق تر برخورد کردم و فهمیدم که امام چه فعالیتهایی برای کشورش و بخصوص برای اسلام انجام داده است. تحت رهبری ایشان ملت ایران موفق شد حکومت استثمار و ظلم را نابود کند و به جای آن یک حکومت اسلامی برقرار کنند.

امام توانست قلوب مؤمنین را با خطابه‌ها و ساده زیستی خود تسخیر کنند. او مرتباً خطرات غرب و صهیونیسم را برای اسلام به مردم هشدار می‌ داد. امام ندای خود را به طبقه محروم بخصوص به ملت محروم فلسطین رساند و ارزش زیادی برای آنها قائل شد امام به عنوان یک رهبر حقیقی به مؤمنان اعتماد به نفس داد و مردم بخصوص جوانان را به از خودگذشتگی و فداکاری در جنگ تحمیلی عراق و ایران تشویق کرد. امام معلم نسل جوان بود... کرامت خدا به همراه او باد.

خانم مریم ارلا، نویسنده و روزنامه نگار اتریشی

شخصیت امام از دیدگاه رسانه‌ها و متفکران جهان، ص 38

*موج صداقت

انقلاب ایران از صداقت و شرافت موج می‌زند؛ زیرا که صدای از وجدان برخاسته و اوج گیر امام خمینی است. من امیدوارم این انقلاب همچون الگویی آزادی بخش در کشورهای دیگری که تحت حاکمیت سرمایه داری استعمارگونه و غرب گرایانه رژیمهایی مانند رژیم شاه بسر می‌ برند ایفای نقش بکنند.

ویلیام ورثی، روزنامه نگاران معروف آمریکا

روزنامه اطلاعات، 27 آبان 1360

*تبلور یک تاریخ

دیروز ایرانیان شخصیتی را که تبلور یک تاریخ بود از دست دادند. امام خمینی یک نمونه بی نظیر رهبریت در طول تاریخ بود. ایشان در می‌ان هم عصران تاریخی اش نسبت به داشتن قدرت مطلقه دینی برترین بود. امام خمینی جامعه شناسی رهبریت را نیز در دنیای علم افزود. ایشان خصوصیات اسطوره ای یک رهبر الهام بخش را داشتند. جاذبیت سحرآمیز شخصیت ایشان و ایده‌های ایشان بر توده مردم مثال زدنی است. ایشان یک مظهر برگزیده و یک قهرمان منجی بود.

سعد محبو، نویسنده و روزنامه نگار اهل امارات متحده عربی، روزنامه الخلیج

امام خمینی در حدیث دیگران

*تغییر شیوه مبارزه علیه استعمار غرب

شناخت ابعاد شخصیت خمینی در حال حاضر مشکل است و این امر به سالها زمان نیاز دارد. امام خمینی تغییر اساسی در شیوه مبارزه جهان سوم علیه استعمار اقتصادی عقیدتی جهان غرب برای رسیدن به آزادی و استقلال به وجود آورد.

را قاتل گومز پارا، خبرنگار مشهور اسپانیایی

فصلنامه حضور شماره 7 بهار 1373، ص 23

*مرد قرن بیستم

امام خمینی ملت ایران را از زندگی معصیت بار و زنگ آلود نجات داد و وقتی انسان عاقل در آثار ادبی و اسلامی ایشان تعمق می‌کند، لاجرم اقرار می کند که سزاوار است وی مجدد مرد قرن بیستم نامیده شود.

دکتر محمد عبدالرحیم مدیر روزنامه الرأی العالم کویت

امام از دیدگاه شخصیتها فصلنامه حضور شماره 7 بهار 1372

* یک مرد افسانه ای

این که یک مرد افسانه ای از ایران ظهور می‌کند جای تعجب نیست، چون حضرت محمد صلی الله علیه وسلم پیامبر اسلام پیش بینی کرده بود که ایران سرزمین احیاگران بزرگ اسلام خواهد بود.

آموندار روبن پونته. خبرنگار پرسابقه آرژانتینی

خبرگزاری ابنا؛ 26 خرداد 1388

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر