۱۳۷ اثر فرهنگی و معنوی در فهرست ثبت آثار معنوی کشور

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: ۱۳۷ اثر فرهنگی و معنوی این استان در فهرست آثار معنوی کشور قرار گرفته است.

137 اثر فرهنگی و معنوی در فهرست ثبت آثار معنوی کشور

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن‌پور در این باره گفت : استان لرستان به واسطه داشتن فرهنگ ها و آثار معنوی غنی و گوناگون توانسته است این تعداد اثر را در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت برساند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه اول محرم و عزاداری های سنتی در شهرهای مختلف این استان اضافه کرد: در سالهای گذشته آثار مختلفی مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده که از آن جمله می توان مراسم محرم در لرستان، مراسم سقاخانه های خانگی بروجرد، آسید مصطفی سعیدی حوزه نقالی (شاهنامه خوانی), نوحه خوانی سنتی خرم آباد، روضه خانگی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و جایگاه عزاداران حسینی ولایت خرم‌آباد را نام برد.

حسن پور تصریح کرد: آیین های مختلفی همچون گل مالی روز عاشورا، سقاخانه های سنتی بروجرد، چهل منبر و ... در این استان منحصر به فرد بوده که عزاداری و ارادت لرستانی ها را به اهل بیت (ع) نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان در پایان تاکید کرد : با توجه به تنوع فرهنگی در استان و ظرفیت بالای آثار معنوی این استان، در سال جاری اقدام به تهیه و 34 پرونده ثبت معنوی دیگر جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور خواهد شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر