واکنش‌های بین‌المللی و عراق به قطعنامه ۵۹۸ چه بود؟/ بازخوانی مواضع، از رونالد ریگان تا آندره گرومیکو

رادیو «صوت الجماهیر» عراق اعلام کرد: جلسه مشترک شورای فرماندهی انقلاب برای مطالعه و بررسی قطعنامه ۵۹۸ تشکیل شده است. بغداد تا پایان هفته جاری، موضع خود را اعلام خواهد کرد.

واکنش‌های بین‌المللی و عراق به قطعنامه 598 چه بود؟/ بازخوانی مواضع، از رونالد ریگان تا آندره گرومیکو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، 29 تیر ماه 1366، قطعنامه 598 برای آتش‌بس جنگ میان عراق و ایران به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید.

از همان لحظات ابتدایی، واکنش‌های بین‌المللی به این قطعنامه آغاز شد. در ادامه برخی واکنش می‌آید:

«رونالد ریگان»، رییس جمهوری آمریکا: شورای امنیت امروز گامی تاریخی در جهت پایان بخشیدن به جنگ فزاینده و مخاطره آمیز ایران و عراق برداشته است

«جرج شولتز»، وزیر امور خارجه آمریکا: بی طرفی در این قطعنامه رعایت شده است. آمریکا مصمم است که نگذارد درخواست شورای امنیت در مورد توقف جنگ ایران و عراق به یک ژست توخالی تبدیل شود.

«مارتین فیتس واتر»، سخنگوی کاخ سفید: در صورت عدم توجه ایران به این قطعنامه، آمریکا آماده است تا ظرف مدت نسبتا کوتاهی در مورد قطعنامه دوم تلاش کند

«سر جفری هاو»، وزیر امور خارجه بریتانیا: اگر ایران و عراق این قطعنامه را نپذیرند، با تحریم بین المللی ارسال اسلحه روبه رو خواهند شد.

«آندره گرومیکو»، رییس اتحاد جماهیر شوروی: قطعنامه 598 همان موضوعی است امید زیادی به آن بسته بودیم. شوروی حاضر است تا درباره روش های خاتمه دادن به جنگ، با امریکا مستقیما وارد مذاکره شود.

رادیو «صوت الجماهیر» عراق: جلسه مشترک شورای فرماندهی انقلاب برای مطالعه و بررسی قطعنامه 598 تشکیل شده است. بغداد تا پایان هفته جاری، موضع خود را اعلام خواهد کرد.

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر