آمریکا خواستار مشارکت حماس در مذاکرات تبادل اسرا شد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا: «مهم است حماس در مذاکرات مشارکت کند چون وقت بازگرداندن گروگان‌ها و افزایش کمک‌رسانی به غزه است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه مشارکت حماس در مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا را «مهم» توصیف کرد.

به گزارش فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس اعلام کرده تنها در صورت تعهد به پایان جنگ حاضر به مشارکت در مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: «مهم است حماس در مذاکرات مشارکت کند چون وقت بازگرداندن گروگان‌ها و افزایش کمک‌رسانی به غزه است.»

وی همچنین مدعی شد که واشنگتن امیدوار است مذاکرات آتش‌بس در هفته جاری آغاز شود. 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید سه روز پیش گفته بود که گفت‌وگوها از روز پنجشنبه در دوحه پایتخت قطر آغاز خواهند شد. 

بامداد امروز (جمعه) مصر، قطر و آمریکا که خود را طرف‌های میانجی برای توافق تبادل اسرا/آتش‌بس در غزه معرفی می‌کنند در بیانیه‌ای مدعی شده بودند که «توافق بر روی میز است.»

در این بیانیه آمده است: «ما چندین ماه است که برای رسیدن به توافق تلاش کرده‌ایم و توافق اکنون بر روی میز است. تنها چیزی که باقی مانده جزئیات اجرای توافق است.»

مصر، قطر و آمریکا در این بیانیه تصریح کرده‌اند:  «ما به عنوان طرف‌های میانجی آماده ارائه طرحی نهایی برای حل و فصل مسائل مربوط به اجرای توافق هستیم.»

ساعاتی بعدتر دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد تیم مذاکره‌کننده اسرائیل برای گفت‌وگو درباره مفاد و چارچوب توافق روز 15 اوت عازم محل مذاکرات خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان