ماهان شبکه ایرانیان

تاثیر طراحی سایت بر سئو | ارتباط بین سئو و طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت تاثیر مستقیمی بر روی سئو دارد و بالعکس، هرچه طراحی بهتر و چشم‌نوازتری برای سایت در نظر گرفته شود، کاربر بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند

SEO Website Design - Four Dots

طراحی و سئوی سایت دو عامل پراهمیت در افزایش نرخ بازدید از سایت هستند که وجود هر دو آن‎‌ها به یک اندازه ضرورت دارد؛ نبود هر یک از این موارد، دیگری را بی‌اثر می‌کند و بر همین اساس لازم است تا در کنار سئوی سایت، طراحی مناسبی نیز برای آن در نظر گرفت.

همه این موارد به بهبود وضعیت سایت کمک چشم‌گیری می‌کنند و این امکان را برای صاحب سایت به ارمغان می‌آورند تا یک سامانه پربازدید داشته باشد؛ البته به این منظور باید از افراد متخصص یاری گرفت تا یک طراحی منحصربه‌فرد به همراه سئو اصولی را برای سایت رقم بزنند.

تاثیر طراحی سایت بر روی سئو

همان‌گونه که در ابتدا نیز بیان شد، طراحی سایت تاثیر مستقیمی بر روی سئو دارد و بالعکس، هرچه طراحی بهتر و چشم‌نوازتری برای سایت در نظر گرفته شود، کاربر بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند و این پدیده به افزایش رتبه در صفحه اول گوگل دامن می‌زند که به‌نوعی در بهبود سئو این صفحه موثر است.

البته روی دیگری از سکه نیز وجود دارد و چنان‌چه طراحی نامناسبی برای سایت در نظر گرفته شود، هر مقدار هم که برای سئوی آن زحمت کشیده باشید بی‌نتیجه بوده و راه به جایی نخواهید برد!

در نظر داشته باشید که استفاده از تصاویر با حجم بالا، عدم تطبیق سایت با نمایشگرهای مختلف اعم از موبایل یا تبلت و... در روند بازدید از سایت شما تداخل ایجاد می‌کنند و جنبه منفی آن را به نمایش می‌گذارند که به هیچ‌عنوان برای مخاطب جذاب نیست و موجب افزایش نرخ پرش یا خروج کاربر از سایت می‌شود!

 

 

طراحی سایت چگونه انجام می‌شود؟

فرایندی که طی آن یک سایت ساخته شده و توسعه پیدا می‌کند را خدمات طراحی سایت می‌نامند؛ طی این پروسه تغییرات ظاهری، ساختاری و عملکردی سایت اصلاح می‌شود و ظاهری بسیار جذاب برای آن رقم می‌زند!

طراح سایت باید دانش‌های مهمی از جمله دانش طراحی، دانش برنامه‌نویسی و بررسی تجربه‌های کاربری حتی تجربه‌های شخصی خویش را در فرایند انجام کار دخیل کند و بر این اساس بر روی کار تمرکز نماید.

این موارد همگی در راستای بهبود کیفیت سایت، تولید یک محیط جذاب، کاربردی و مورد پسند کاربر انجام می‌شوند، به بیان بهتر تمامی خدمات مربوط به طراحی سایت اگر به درستی انجام شوند منجر به جلب توجه کاربران، ایجاد تعامل با ایشان، ارتباط با آنان و در نهایت ارائه درست اطلاعات می‌شود.

باتوجه به تاثیرات شگفت‌انگیز طراحی بر روی سئو سایت، اغلب صاحبان سایت به جزئیات این درگاه اینترنتی نیز می‌پردازند و برای رفع ایرادات آن می‌کوشند. مهم‌ترین اجزاء سایت که به بهبود وضعیت آن کمک می‌کنند عبارت‌اند از:

  • طراحی واکنش‌گرا
  • بالا بودن سرعت سایت
  • تولید محتوای مناسب
  • ساختار بصری زیبا
  • امنیت بالا
  • طراحی UI (ظاهر سایت)
  • طراحی UX (تجربه کاربری)

 

 

دلایل اهمیت طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

 

یکی از مشکلات فراگیر در میان اغلب کاربران بستر اینترنت این است که با ورود به یک سایت متوجه می‌شوند که فونت‌ها و ظاهر صفحه سایت، با گوشی ایشان هماهنگی ندارد و همین عامل باعث می‌شود تا به سرعت از این درگاه اینترنتی خارج شوند.

طراحی واکنش‌گرا یکی از ملزومات سایت خوب به شمار می‌رود که باعث می‌شود تا در دنیای وابسته به موبایل امروز، سایت‌ها به صورت خودکار با نمایشگر مورد نظر هم‌خوانی داشته و زیبایی بصری خوبی ایجاد کنند.

سئو و طراحی سایت چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

طراحی و خدمات سئو سایت دو عنصر جدایی ناپذیر در ساخت یک درگاه اینترنتی باارزش هستند که کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند و کیفیت مطلوبی را به مخاطبان ارائه می‌دهند. این دو گزینه بدون یکدیگر کاربرد نداشته و نبود یکی از آن‌ها بر دیگری اثر منفی می‌گذارد.

طراحی سایت اجزاء بسیار مهمی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی واکنش‌گرا، سرعت بالا، تولید محتوای مناسب، امنیت بالا و... اشاره کرد که تمامی این موارد، نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد؛ بنابراین باید از افراد متخصص در این زمینه یاری گرفت.

آشنایی با بهترین طراح و کارشناس سئو سایت

کارخانه نوآوری آزادی الگویی مناسب از همکاری دولت و بخش خصوصی است - ایرنا

تمامی امور مربوط به سئو و طراحی سایت، نیازمند مهارت فراوان است تا موتورهای جستجوگر سیگنال‌های مثبتی از صفحه شما دریافت کرده و رتبه خوبی در صفحه گوگل را به این سایت اختصاص دهند؛ تخصص کارشناسان مجموعه سفیر مدیا به شما در زمینه طراحی و سئو سایت یاری خواهد رساند!

کارشناسان مجموعه سفیر مدیا با آدرس اینترنتی https://safirmedia.com با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه‌های مختلف در حوزه اینترنت، به شما برای داشتن یک سایت با طراحی اصولی و سئو شده کمک خواهند کرد؛ بنابراین اگر برای دیزاین و بهینه کردن سایت خود با مشکل روبرو شده‌اید بر روی کارشناسان این مجموعه حساب باز کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان