ماهان شبکه ایرانیان

شوک شدید به بازار طلا/ طلا نزدیک به ۹ درصد گران شد

در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۳ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان قیمت دارد که افزایش ۱۶۷ هزار تومانی طلا در طول یک هفته گذشته را نشان می‌دهد.

شوک شدید به بازار طلا/ طلا نزدیک به 9 درصد گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش شدید قیمت طلا در بازار جهانی، شرایط تازه‌ای را در بازار طلای ایران رقم زده است.

آن‌گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، در طول یک هفته اخیر اونس طلا بیش از 33 دلار افزایش داشته و عددهای عجیب قیمتی بیش از 3 هزار و 680 دلار را هم در این بازه زمانی ثبت کرد. این تغییر قیمت اونس طلا، بازار طلای داخلی را هم تحت فشار قرار داد؛ به طوری که هر گرم طلای 18عیار در طول یک هفته اخیر از مرز 3 میلیون و 900 هزار تومان گذشت.

بررسی‌های خبرآنلاین نشان می‌دهد در حال حاضر هر گرم طلای 18عیار در بازار تهران 3 میلیون و 905 هزار تومان قیمت دارد که افزایش 167 هزار تومانی طلا در طول یک هفته گذشته را نشان می‌دهد.

هزار گرم طلای 18عیار در طول یک ماه گذشته نیز 316 هزار تومان گران شده است. این یعنی طلا در این بازه زمانی نزدیک 9 درصد گرام شده است.

روند یک ماه گذشته بازار طلا

شوک شدید به بازار طلا/ طلا نزدیک به 9 درصد گران شد

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا در گفت‌وگویی درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، گفت: در هفته گذشته، قیمت اونس جهانی همچنان سیر صعودی به خود گرفت و با توجه به تحولات سیاسی جهانی از جمله کاهش نرخ بهره بانکی، کاهش ارزش دلار و برخوردهای نظامی و سیاسی در سطح جهان مخصوصا خاورمیانه قیمت اونس جهانی با افزایش شدیدی روبه‌رو شد.

وی عنوان کرد: در دو هفته اخیر شاهد رکوردهای جدیدی در بازار طلا بودیم، همان‌گونه که روز پنج‌شنبه گذشته آخرین رقم رکوردی که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به جای گذاشت، دو هزار و 685 دلار بود که برای اولین بار در تاریخ قیمت طلا رخ داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به همین موضوع در دو هفته اخیر، قیمت طلا و سکه سیر صعودی به خود گرفت؛ این درحالیست که قیمت ارز به جز یکی دو روز که به دلیل رخدادهای سیاسی منطقه و در داخل کشور داشتیم، نوسان جزیی پیدا کرد. بیشترین تاثیر افزایش قیمت طلا و سکه این روزها به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی بوده است.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان