ماهان شبکه ایرانیان

صحبت‌های مرضیه برومند درباره سرطان پستان

سرطان پستان شایع ترین سرطان در میان زنان است؛ سرطانی که قابل پیشگیری و کنترل است و چنانچه تشخیص به موقع صورت گیرد، مرگی به همراه نخواهد داشت.

صحبت‌های مرضیه برومند درباره سرطان پستان

به گزارش خبرآنلاین، ماه اکتبر در سراسر جهان، ماه اطلاع رسانی و پیشگیری از سرطان پستان است و در این ماه، اقدامات مختلفی به منظور آگاهی بخشی به جامعه به ویژه زنان، انجام می شود.

یکی از ظرفیت های در دسترس برای فرهنگ سازی و افزایش سواد سلامت عمومی، “رسانه” است؛ محتواهای آموزشی در هر حیطه ای، می توانند از کانال های تلویزیون، شبکه های اجتماعی مجازی و رسانه های مکتوب منتشر شوند. نقش سفیران و افراد مشهور و تاثیرگذار در انتقال مفاهیم و بیان محتواهای آموزشی، نیز بسیار مهم است. کمپین ملی پیشگیری از سرطان پستان، ایده ای است که از سال ها قبل توسط دکتر علی قنبری مطلق، مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان و همکاری صمیمانه خانم مرضیه برومند، کارگردان، نویسنده و هنرمند مطرح، پرورانده شده و اکنون با همکاری مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، پیگیری می شود.

به همین منظور، در جلسه ای با حضور دکتر حسین کرمانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خانم مرضیه برومند، کارگردان، نویسنده و هنرمند مطرح، دکتر علی قنبری مطلق، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان، علیرضا تابش، مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره چندرسانه ‌ای میراث فرهنگی و خانم دکتر احسانی، عضو موسسه ملی تحقیقات سلامت، خلاصه ای از اقدامات انجام شده در زمینه کمپین مجازی سرطان پستان که بر پیشگیری و آگاهی بخشی تمرکز داشت، تشریح شد و جلسه با طرح پیشنهادات و نقطه نظرات هریک از حاضرین، تداوم یافت.

مرضیه برومند ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری از سرطان پستان، گفت: در برخی فرهنگ ها، واژه پستان دارای قبح است و زنان به دلیل شرم، برخی مشکلات جسمی خود را مخفی می کنند و این تابو برای سایر موارد طبیعی در بدن زنان نیز وجود دارد.

وی پیشنهاد داد تا از عروسک های شناخته شده و مطرح نزد عموم مردم به واسطه نوستالوژیک بودن آنها، در مسیر فرهنگ سازی این امر مهم، استفاده شود.

خانم برومند همچنین بر استفاده از مضامین پیشگیرانه در فیلم ها و سریال ها، تاکید کرد و گفت: نباید آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان را به ماه اکتبر محدود کنیم، این فرهنگسازی باید تداوم یابد. هر فردی در جامعه به خصوص افراد سرشناس باید فرهنگ پیشگیری از بیماری ها را مسئولیت اجتماعی خود بدانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان