ماهان شبکه ایرانیان

عکس ؛ در اولین تمرین استقلال با سرمربی جدید چه گذشت؟

بازیکنان استقلال امروز در شرایطی در زمین شماره دوی آزادی به خط شدند که به نظر می‌رسید فضای تمرین این تیم تا حدودی تغییر کرده است.

عکس ؛ در اولین تمرین استقلال با سرمربی جدید چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از سیمای سهراب بختیاری زاده در تمرین دیروز و امروز استقلال پیداست نه چهره سرمربی موقت به خود دارد و نه سرمربی‌ای که تیمش بحران زده است. حق با اوست. به زعم شهریاری، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال، قرار است سهراب دستیار اول مربی خارجی شود. بنابراین او بعد از بازی با هوادار هم به واقع سرمربی تیم استقلال است. به این خاطر تا مربی خارجی بزرگ به استقلال و لیگ برتر آشنا شود، هفته‌ها و شاید ماه‌ها زمان ببرد و تا آن موقع این بختیاری زاده است که در نقش منجی استقلال باید ظاهر شود. مربی‌ای که پیش تر مربی‌گری در لیگ برتر را تجربه کرده بود و با این فضا بیگانه نیست.

به گزارش ورزش سه، بختیاری زاده اگر چه در دوران بازی مدافع بوده، اما به طور حتم عاشق فوتبال تهاجمی‌ است. این نگاه خوزستانی‌ها به فوتبال است. چه خوزستانی‌هایی که بازی می‌کنند و چه خوزستانی‌هایی که مربی‌گری می‌کنند. این حلقه گمشده این روزهای استقلال است. نکته‌ای که تماشاگران استقلال هم روی آن تاکید دارند. فوتبال بازی کنید حتی اگر قرار است، بازنده شوید. آنها بارها و بارها این فصل نشان دادند که تیم مدافع نمی‌خواهند. حتی اگر قرار باشند، حملات را یکی پس از دیگری دفع کنند. این خصوصیت استقلال فصل گذشته بود. تیمی‌ که با فوتبال دفاعی بهترین تیم دفاعی لیگ برتر لقب گرفت و البته تا یک قدمی‌قهرمانی پیش آمد، اما این فصل در هفته‌های سپری شده حتی در فاز دفاعی هم یک تیم موفق نبوده است. با توجه به بازیکنان بزرگی چه داخلی و خارجی که جذب شدند، انتظار این بود، استقلال علاوه بر حفظ صلابت خود در فاز دفاعی در فاز تهاجمی هم تبدیل به تیم بهتری شود.

حالا مربی تازه استقلال یک وظیفه مهم را به دوش گرفته است؛ گذر از بحران و تبدیل کردن استقلال به یک تیم خوب. فرصت او بازی با هوادار است که برد در این بازی استقلال را به روزهای خوب گذشته باز خواهد گرداند. همان طور که اسکوچیچ، سرمربی تیم تراکتور و پیش از این هم علی پروین گفته بود؛ حافظه فوتبال ضعیف است. استقلال حتی با یک بازی خوب و حتی یک برد در برابر هوادار می‌تواند به روزهای خوب برگردد. آیا استقلال می‌تواند به یک تیم خوب تبدیل شود؟ پاسخ این سوال واضح و مشخص است. با توجه به کیفیت نفراتی که در اختیار دارد، بله.

نکته جالب از تصاویر این روزهای تمرینات استقلال آرامش سهراب است. او در کسوت مربی‌گری استقلال درحالی‌که یاران زیادی را در کنار خود نمی‌بیند، هدایت تمرین را برعهده گرفته است. در فرصت کوتاهی که تا شروع بازی با هوادار باقی مانده انتظار معجزه از این مربی جوان در فاز مربی‌گری منطقی نیست، اما یادآوری این نکته به استقلالی‌ها که آنها با کارنامه‌ای خوب از فصل گذشته به این فصل آمده‌اند و اینکه به تیم بهتری به نسبت فصل گذشته (از نظر مهره) تبدیل شده‌اند، کافی است که موجب عبور استقلال از بحران شود. موضوع مهمی که به بختیاری زاده برای عبور از بحران به همراه استقلال کمک خواهد کرد، آرامش او در کنار خط است. این حلقه مفقوده استقلال بوده است.

2090154

لبخند سید حسین حسینی و میلاد زکی پور؛ این‌ها نشان می‌دهد استقلال در حال ریکاوری روحی و روانی است. مربی جدید استقلال درست نشانه گرفته است. یکی دیگر از تصاویر تمرین استقلال فوتبال آمریکایی است. این‌ها برای بازگشت شادابی به اردوی آبی‌ها است. به واقع سرمربی به این نتیجه رسیده که استقلال برای گذر از بحران اول باید به یک تیم شاداب تبدیل شود. و بعد فوتبال تهاجمی بازی کند و در نهایت از فوتبال لذت ببرد. و البته جدیت در تمرینات. این هم در تصاویر تمرین استقلال با هدایت سهراب پیداست.

سهراب فشاری را روی دوش خود احساس نمی‌کند. او قرار است در یک بازی سرمربی استقلال باشد و بعد سکان هدایت تیم را به یک مربی خارجی محول کند. اما همین یک بازی برای او کافی است که خاطره‌ای خوش از خود بجا بگذارد. مسابقه‌ای که شاید آینده مربی‌گری او را تغییر دهد. همین یک بازی هم برای استقلال کافی است که نگاه‌ها را نسبت به خود تغییر دهد. راحت فوتبال کند. تهاجمی بازی کند. برای برنده شدن تلاش کند. این فوتبال استقلال را در مسیر تازه‌ای قرار می‌دهد و می‌تواند زمینه ساز اتفاقات خوب در آینده شود. بنابراین قابل پیش‌بینی است هم نگاه سهراب به بازی با هوادار مثبت باشد و هم تیم استقلال. آنها قرار نیست وارد بحران تازه‌ای شوند و البته این بحران خود ساخته که استقلال در دام آن گرفتار شده در فوتبال یک اتفاق طبیعی است و همواره دامن همه تیم‌های مدعی را گرفته است. و البته امتیازات از دست رفته و بحران‌هایی که به نظر بیشتر خود ساخته بودند درس‌های خوبی را به این استقلال داد. استقلالی‌ها اگر از این بحران درس گرفته باشند، می‌توانند به یک تیم دیگر تبدیل شوند. این از خواستن شروع می‌شود.

جدیت و تلاش بازیکنان استقلال برای تماشاگران است. تماشاگران صاحبان اصلی تیم هستند. آنها فوتبال تهاجمی از تیم می‌خواهند و برای آنها قابل پذیرش نیست این استقلال یک تیم دفاعی باشد. البته که استقلال برای تبدیل شدن به یک تیم تهاجمی خوب باید در فاز دفاعی هم یک تیم خوب باشد. پشتوانه یک تیم تهاجمی خوب یک تیم خوب دفاعی است. این کافی است از سوی استقلالی‌ها درک شود. آن وقت است استقلال را در بازی با هوادار یک تیم متفاوت خواهیم دید. حتی اگر برنده نشود. حتی اگر برای بردن با سختی مواجه شود. نمونه‌اش را دیدیم. تراکتور چند هفته پیش در خانه با وجود ارایه بازی تهاجمی به ذوب آهن باخت. اما بعد الوکره را برد. آنهم در قطر. و بعد سپاهان. حالا اگر استقلال این ماموریت را در بازی با هوادار با بختیاری زاده شروع کند، در ادامه هم می‌تواند این مسیر را با این مربی حتی با وجود دستیار بودن دنبال کند و خیلی زود با بحران وداع کند.

تصاویری از تمرینات استقلال با هدایت سهراب بختیاری زاده را می‌بینیم؛ مربی‌ای که در مصاحبه‌اش گفته بود برای تبدیل شدن به یک تیم خوب باید خوب تمرین کنیم:

2090148

2090149

2090150

2090151

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان