ماهان شبکه ایرانیان

واریزهای میلیونی به حساب مشتریان بانکی/ ماجرا چیست؟

روز چهارشنبه همزمان با شایعاتی درباره هک شدن برخی از بانک‌ها (که البته سریعا تکذیب شد)، بعضی از صفحات در فضای مجازی، شایعاتی نیز در خصوص واریزهای میلیونی و حتی میلیاردی به حساب برخی مشترکین مطرح کردند.

واریزهای میلیونی به حساب مشتریان بانکی/ ماجرا چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ساعات اولیه بامداد روز هجدهم مهر، در پی به روزرسانی سامانه‌های بانکی، تعدادی از کاربران، گزارش اختلال در واریز و برداشت از حساب را مطرح کردند.

جماران نوشت: برخی صفحات در فضای مجازی، شایعاتی در خصوص واریزهای میلیونی و حتی میلیاردی به حساب برخی مشترکین مطرح کردند و برخی دیگر ادعا کردند که صف‌های طولانی مقابل دستگاه‌های خودپرداز برای خالی کردن حساب‌ها به‌وجود آماده است.

در همان ساعات اولیه با پیگیری از طریق ارکان ذیربط نظیر پلیس فتا و مسئولان بانکی مشخص شد که هیچ یک از بانک‌ها هک نشده و اطمینان خاطر داده می‌شود که تمام حساب‌های بانکی در امنیت کامل هستند و اختلال در تراکنش‌ها مورد پیگیری است.

اما اختلال در سیستم یک بانک موجب واریز مبالغ میلیونی به حساب‌های شماری از مشترکان این بانک در استان هرمزگان شد. این خبر را باشگاه خبرنگاران بامداد امروز چهارشنبه 18 مهر 1403  نیز تایید کرد.

این واریزی‌ها که حوالی ساعت 1:30 بامداد صورت گرفت، باعث شد تمامی حساب‌های بانک صادرات در حدود ساعت 3:00 بامداد مسدود شود. مشترکانی از شهرهای توکهور، میناب و بندرعباس تأیید کرده‌اند که در حدود یک میلیون تومان به حسابشان واریز شده است.

 مشابه این اتفاق نیز در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است. تاکنون جزئیاتی از علت این واریزها و مسدود شدن حساب‌ها ارائه نشده است، اما برخی احتمال هک شدن حساب‌ها را مطرح کرده‌اند.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان