ماهان شبکه ایرانیان

روزانه ۷۰۰ مورد تصادف در تبریز رخ می‌دهد/ جان باختن هر دو روز یک نفر در تبریز!

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تصادف در تبریز رخ می‌دهد، افزود: هر ۲ روز یک نفر در تبریز جان خود را در اثر حوادث رانندگی از دست می‌دهد.

روزانه 700 مورد تصادف در تبریز رخ می‌دهد/ جان باختن هر دو روز یک نفر در تبریز!

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محبوب عبدالله‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  ماهانه 15 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند گفت: سال گذشته آمار فوتی‌های سوانح ترافیکی در تبریز 147 نفر بود و این رقم امسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به وجود 850 هزار خودرو در تبریز، اظهار کرد: تبریز به عنوان قطب درمان شمال‌غرب ایران، روزانه پذیرای 40 هزار خودرو از سایر استان‌ها است.

عبدالله پور با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی باید در حل معضل ترافیک مشارکت فعالی داشته باشند، گفت: با بهره مندی از داده‌های واقع‌بینانه همچون زمان، مبدا و مقصد سفرهای درون شهری می‌توان به شبکه حمل و نقل ترکیبی دست یافت.

عبدالله‌پور در ادامه به موضوع تردد 40 هزار وانت‌بار در تبریزاشاره کرد و گفت: ویزیتورهای کارخانجات نیز به صورت روزانه در سطح شهر فعال هستند که این امر به مشکلات ترافیکی دامن می‌زند.

روزانه 700 مورد تصادف در تبریز رخ می‌دهد/ جان باختن هر دو روز یک نفر در تبریز!

وی با اشاره به نقش برخی قوانین وتبصره‌ها در تشدید ترافیک شهری، مانند تبدیل کاربری مسکونی به مطب پزشکان تصریح کرد: شهرداری در بافت فرسوده با اجرای طرح تشویقی پروانه ساخت و عوارض رایگان ارائه می‌دهد اما در اکثر مواقع  تمایلی به احداث پارکینگ وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همچنین از اجرای پارک حاشیه‌ای به صورت خوداظهاری و اعتماد دو طرفه بین شهرداری و شهروندان در  سال جاری خبر داد و تصریح کرد: 80 درصد پارکینگ‌ها و پارک حاشیه‌ای به اصناف و کسبه اختصاص می یابد و نیازمند افزایش پارکینگ در شهر هستیم.

عبدالله پور تصریح کرد: تدوین و سپس اجرای طرح جامع حمل و نقل تبریز در اولویت اقدامات شهرداری قرار دارد به طوری که  قرداد این طرح جامع با دانشگاه تربیت مدرس به مبلغ 19 میلیارد و 800 میلیون تومان بدون احتساب تخفیف منعقد شده و در مرحله آمار برداری است.

وی نصب دوربین ترافیکی، احداث شبکه فیبرنوری و اتمام ساختمان کنترل هوشمند ترافیک را سه ضلع مثلث هوشمندسازی تبریز خواند و افزود: در فاز نخست 520 دستگاه دوربین ترافیکی در معابر شهر نصب شده و قرداد خرید 618 دوربین دیگر نیز منعقد شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان