ماهان شبکه ایرانیان

کاهش نقش خانواده در همسریابی؛ زوج‌های آمریکایی این روزها چگونه با هم آشنا می‌شوند؟

نتایج نظرسنجی پیوسته دانشگاه استنفورد از بزرگسالان که نخستین بار در سال ۲۰۰۹ انجام شده، حاکی از تحول اساسی در مورد نحوه آشنایی زوج‌ها با یکدیگر است.

کاهش نقش خانواده در همسریابی؛ زوج‌های آمریکایی این روزها چگونه با هم آشنا می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج این بررسی نشان می‌دهد که در سال 1930 بیش از 22.76 درصد زوج‌های آمریکایی از طریق معرفی خانواده‌ها و 22.55 درصد نیز در دوران مدرسه با هم آشنا می‌شدند.

همچنین، 40.39 درصد زوج‌ها هم از طریق معرفی دوستان (18.58 درصد)، همسایگی (11.49 درصد) و شرکت در مراسم مذهبی (10.32 درصد) یکدیگر را پیدا می‌کردند. در آن دوره، شانس زوج‌یابی از طریق رفتن به بار و دیسکو، هم دانشگاهی و همکار بودن در مجموع 14.3 درصد بوده است.

بنابر گزارش یورونیوز، از سال 1939، سهم معرفی دوستان از آشنایی در مدرسه پیشی می‌گیرد و یکسال بعد هم بارها و دیسکوها نسبت به کلیساها به محیط‌های مساعدتری برای زوج‌یابی بدل می‌شوند. آشنایی‌ها در محیط‌های کاری هم از فضای دانشگاهی بیشتر می‌شود.

از سال 1943 هم سهم دوستان از خانواده‌ها بیشتر می‌شود. پنج سال بعد نیز رفتن به بار و دیسکو برای زوج‌یابی نسبت به همسایگی رواج بیشتری می‌گیرد.

در آغاز دهه 1950 سهم کلیساها باز هم کاسته می‌شود، چنان که دیگر فقط از دانشگاه‌ها بالاتر است. از 1957 هم زوج‌یابی در محیط‌های کاری نسبت به همسایگی پیشی می‌گیرد.

در ابتدای 1960 حضور در کلیساها از بعد تلاش برای برقراری رابطه عاشقانه نسبت‌ به روش‌های دیگر پایین‌ترین جذابیت را پیدا می‌کند و سهم آن به کمتر از 6 درصد می‌رسد. از اواخر این دهه، بارها و دیسکوها به سومین کانون شکل‌گیری روابط عاشقانه بدل می‌شود.

از ابتدای دهه 1970 هم فضاهای کاری برای زوج‌یابی از محیط‌های مدرسه کارآمدتر می‌شود.

با آغاز دهه 1980، سهم خانواده‌ها در معرفی زوج‌ها به یکدیگر به کمتر از آشنایی در بارها و محیط‌های کاری می‌رسد. همچنین، روش آشنایی از طریق ارتباطات آنلاین در شبکه جهانی اینترنت ظهور می‌کند. سهم این روش در زوج‌یابی در سال 2001 از سهم 5 درصدی رفتن به کلیسا سبقت می‌گیرد.

در حالی که سهم همسایه از سال 2010 از نقش کلیساها هم کمتر می‌شود، شتاب عاشق شدن از طریق حضور در فضای مجازی چنان بالاست که از سال 2012 به رایج‌ترین روش زوج‌یابی بدل می‌شود.

این بررسی نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از 61 درصد زوج‌ها از طریق برقراری رابطه و آشنایی در فضای مجازی یکدیگر را پیدا می‌کند. سهم کلیساها با وجود این که تنها 2 درصد است ولی از همسایگی (1.25 درصد) و هم دانشگاهی بودن (0.68 درصد) بالاتر است.

پس از فضای آنلاین، معرفی دوستان (13.64 درصد)، همکاری (8.68 درصد)، در بار (4.79 درصد)، خانواده (4.43 درصد) و مدرسه (3.27 درصد) است.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان