ماهان شبکه ایرانیان

لبنان ؛ افزایش مرگ جنین در شکم مادران به دلیل جنگ اسرائیل / تولد فرزند تهانی زیر بمباران

"تهانی" در گینه استوایی زندگی می کرد اما برای تولد فرزندش به لبنان بازگشت ولی ناگهان با افزایش حملات اسرائیل و جنگ روبه رو شد.

"تهانی یاسین" زن 36 ساله لبنانی در سه ماه آخر بارداری خود بود که تصمیم گرفت برای به دنیا آوردن دخترش به زادگاهش بیروت بازگردد.

به گزارش عصرایران، رویترز ادامه داد: اگرچه او با همسر و سه فرزندش در کشور آفریقایی "گینه استوایی" زندگی می کرد اما اعتماد بیشتری به سیستم درمانی لبنان داشت. به همین دلیل تصمیم گرفت برای به دنیا آوردن فرزندش به کشورش بازگردد.ش

اما چند روز پس از ورود او به بیروت، "تهانی" از تصمیم خود پشیمان شد. اسرائیل حملات نظامی خود را به لبنان افزایش داد و پایگاه‌های حزب‌الله در جنوب، دره بقاع در شرق و ضاحیه، حومه جنوبی بیروت در نزدیکی خانه‌اش را هدف قرار داده است.

اگرچه منطقه محل سکونت او مستقیم بمباران نشد اما حملات به طرز نگران کننده ای به خانه آنها نزدیک بود. تهانی به دلیل صدای هواپیماهای جنگی اسرائیل که دیوار صوتی را می شکستند و در ارتفاع پایین پرواز می کردند، احساس ترس  می کرد.

تهانی 36 ساله به دلیل نگرانی برای امنیت فرزند متولد نشده اش، به آپارتمانی در نزدیکی بیمارستان جابجای شد. بیمارستانی که قرار بود تولد فرزندش آنجا انجام شود.

او ساعاتی پس از زایمان در بیمارستان "طراد"  در مرکز بیروت در 10 اکتبر به رویترز گفت: "پزشکانم به من گفتند که در مرحله بسیار پیشرفته بارداری هستم و نمی توانم سفر کنم. چاره‌ای جز ماندن و زایمان در اینجا نداشتم."

لبنان - تهانی فرزند خود را زیر بمباران بیروت به دنیا آورد

لبنان - تهانی فرزند خود را زیر بمباران بیروت به دنیا آورد

"تهانی" در حالی که روی تخت بیمارستان در کنار دختر تازه متولد شده اش دراز کشیده بود، از اینکه او و فرزندش در سلامت کامل هستند ابراز آرامش کرد. این در حالی است که درگیری های جنگ افزایش یافته و این تجربه بسیار متفاوتی برای تعداد زیادی از مادران باردار ساخته است.

دکتر "نیکولا بعقیلی" پزشک متخصص زنان و زایمان در بیروت می‌گوید که از زمان آغاز درگیری ها در یک سال اخیر شاهد افزایش زایمان‌های زودرس و مرگ جنین بوده است.

این پزشک 61 ساله که مالک کلینیک خصوصی در بیروت است و همزمان در چند بیمارستان در این شهر هم کار می کند، گفت: " تعداد جنین هایی که در شکم مادرشان مرده اند، بیشتر شده و این تکان دهنده است."

او افزود: مشکلات زیادی وجود دارد. شگفت‌انگیز این است که بسیاری از همکاران من متوجه همین موضوع شده‌اند. وقتی... دو مرگ جنین داخل رحم در یک سال رخ می دهد اما ناگهان این تعداد در عرض دو ماه به 15 مرگ جنین می رسد، این نشان می دهد که اشتباهی رخ داده است."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان