ماهان شبکه ایرانیان

رشد ۴۵ درصدی تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان شرقی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری مبلغ ۲۶ هزار میلیارد ریال از مالیات‌های دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات کل امور عشایری استان واریز شده که نسبت به سال قبل رشد ۴۵ درصدی داشته است.

رشد 45 درصدی تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، عیسی اورج زاده با بیان اینکه مبالغ پرداختی عوارض ارزش افزوده در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی استان هزینه می‌شود افزود: از این مبلغ، هیجده هزار و 890 میلیارد ریال سهم شهرداری‌های استان، 7 هزار و 129 میلیارد ریال سهم دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر استان بوده است.

وی، ادامه داد: از رقم هیجده هزار و 890 میلیارد ریال سهم شهرداری‌های استان، سهم شهرداری تبریز ده هزار و 481 میلیارد ریال بوده که بیش از نیمی از پرداختی‌های شهرداری‌های استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، با اعلام اینکه علاوه بر تسهیم عوارض ارزش افزوده، مبالغی نیز به عنوان مالیات سلامت، وصولی سهم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 0.27 درصد از عوارض ارزش افزوده سهم وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش ماهانه وصول می گردد، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال رقم هفت هزار و 620 میلیارد ریال مالیات سلامت، وصولی سهم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و 900 میلیارد ریال بابت 0.27 درصد از عوارض ارزش افزوده سهم وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بوده است.

اورج زاده، خاطر نشان کرد: از مجموع 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده سال 1403، یک درصد سهم سلامت، یک درصد جهت تامین اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان، چهار درصد مالیات و چهار درصد عوارض است که عوارض ارزش افزوده وصولی در هر ماه برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و در روستاهای بدون دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز می شود.

وی اطلاع‌رسانی طرح‌ها و پروژه های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مودیان مالیاتی توسط شهرداری‌ها را یکی از راه‌های آگاهی‌بخشی در راستای هزینه کرد و موارد مصرف مالیات عنوان کرد و افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است، بنابراین باید در این خصوص فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در راستای هزینه کرد مالیات انجام شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان