ماهان شبکه ایرانیان

استقبال از برنامه "ترویج سفیر استاندارد" برای دانش آموزان هرمزگانی

صبح ساحل نوشت: روز جهانی استاندارد با حضور مدیرکل استاندارد استان، احمدمرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و کامرانی، معاون سیاسی استانداری و سایر دست اندرکاران حوزه استاندارد استان برگزار شد. طی این مراسم از برگزیدگان حوزه استاندارد تقدیر شد.

استقبال از برنامه "ترویج سفیر استاندارد" برای دانش آموزان هرمزگانی

 روز جهانی استاندارد سال 1403 با شعار «استانداردها؛ مشارکت مردمی؛ جهش تولید و توسعه اقتصادی» نامگذاری شده و فرصت مغتنمی برای بازبینی و ارزیابی فعالیت‌ها در جهت افزایش آگاهی و درک بهتر نسبت به اهمیت و جایگاه نظام استاندارد به منظور بهبود فضای کسب و کار، افزایش کیفیت محصولات و سلامت زندگی و در نهایت کسب رضایت مردم است. 
استاندارد، حاصل تلاش و خرد جمعی نخبگان و متخصصان در پاسخ به نیازهای اجتماع است. این مهم، ترسیم‌کننده ابعاد زندگی مطلوب و ایمن در عرصه‌های مختلف بوده و بسترساز تحقق بسیاری از اولویت‌های بشر نظیر تأمین تغذیه سالم، محیط زیست پاک، صیانت از سرمایه‌های انرژی، کیفیت محصولات، بهره‌وری و اثربخشی کار و فعالیت و در یک کلام زندگی سالم و ایمن است.

مهدی باقری، مدیر کل اداره استاندارد هرمزگان در طی این نشست با قدردانی از همه شرکت‌کنندگان محترم و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم علمی در سطح هرمزگان تشکر کرد و گفت: روز جهانی استاندارد را به همه اعضای خانواده بزرگ و خدوم نظام استاندارد ایران اسلامی و همکاران استان هرمزگان تبریک می‌گویم و برای همگان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
باقری افزود: بی‌شک نظام استاندارد در ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم، تأمین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی و تحقق برنامه‌های توسعه به‌ویژه تحقق اهداف سند چشم‌انداز و ترویج فرهنگ استاندارد، نقش بسیار مؤثر و اساسی داشته و می‌تواند بسترهای مناسبی را برای توسعه کشور فراهم سازد.


مدیرکل استاندارد هرمزگان با اشاره به عملکرد یک سال گذشته این اداره اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین دست‌آورد ما طی سال گذشته و مهم‌ترین موفقیت اداره کل استاندارد هرمزگان، اخذ گرید دوم دانش بنیان در میان سایر ادارات کل استانی است.
همچنین جذب بیش از 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت راه اندازی آزمایشگاه‌های همکار 17025 در استان موفقیت مهم دیگری است.
باقری خاطر نشان کرد:  تسهیل راه اندازی 10 شرکت بازرسی استانی و تحقق اشتغال بیش از 51 نفر تحصیلکرده بومی استان به‌همراه بستر سازی اجرای فرآیند اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده بنزین تولیدی در پالایشگاه‌های استان است.

مهدی باقری از به‌کار گیری کارشناسان رسمی در فرآیندهای ارزیابی انطباق طبق ماده 21 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سطح استان خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین دست آورد ما در سال گذشته "ترویج سفیر استاندارد" در مدارس استان است که هم اکنون دانش آموزان بسیاری از این طرح استقبال کرده اند.

به گفته‌ی مهدی باقری، نام‌گذاری یکی از روزهای هفته استاندارد به عنوان سفیر استاندارد، به صدا درآوردن زنگ استاندارد در مدارس همراه با سخنرانی در خصوص اهمیت استاندارد و مصرف کالاهای دارای علامت استاندارد از برنامه‌های ترویج سفیر استاندارد است.
وی گفت: انتظار ما  از دانش آموزان به عنوان سفیر استاندارد، شناسایی و معرفی اهمیت و ضرورت استفاده از کالا و خدمات دارای خدمات استاندارد است.


گفتنی است که در این مراسم، کامرانی، معاون سیاسی استانداری هرمزگان و احمد مرادی به سخنرانی پرداختند و گروه بل به اجرا پرداخت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان