ماهان شبکه ایرانیان

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن در نیمه دوم سال/ خانه بخریم یا نخریم؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: نرخ اجاره در تهران نسبت به سال گذشته بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و در نیمه دوم سال‌جاری اتفاق خاصی در انتظار بازار مسکن نیست.

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن در نیمه دوم سال/ خانه بخریم یا نخریم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در نشست خبری تبیین و اطلاع رسانی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول با بیان اینکه باید یک سامانه واحد و جامع در معاملات بازار مسکن راه‌اندازی شود، گفت: قانون الزام سال‌ها بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که نهایتاً توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شد که تبصره 3 ماده 1 مربوط به تعرفه مشاوران املاک است.

وی افزود: در سال گذشته دو هزار و 500 واحد غیرمجاز شناسایی و پلمب شده و در 6 ماهه ابتدای امسال نیز حدود 800 دفتر املاک غیرمجاز پلمب و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

گودرزی تصریح کرد: اما نکته اصلی اینجاست، راه‌اندازی سامانه‌هایی موازی با مشاورین املاک موجب می‌شود تا آمار و عملکرد املاکی از تحت کنترل ما خارج شود، زیرا زمانیکه موجر و مستأجران در سامانه معاملات خود را ثبت می‌کنند، بنابراین اگر تخلفی که صورت گیرد، اهرمی برای بازرسی صحت معاملات بازار مسکن وجود ندارد.
 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک با اشاره به اینکه توسعه ساخت‌وساز در بافت شهری حائز اهمیت است، افزود: امسال اجاره‌بها نسبت به سال گذشته 15 الی 30 درصد افزایش داشته و هم‌اکنون در رکود تمام قرار داریم و با توجه به پیش‌بینی‌ها در نیمه دوم سال‌جاری قیمت مسکن تغییری نخواهد داشت؛ بر اساس برآوردها مدت زمان خانه‌دار شدن به 70 تا 80 سال رسیده است.

وی ضمن تکذیب اخبار «پشت‌بام خوابی» ادامه داد: طی چند سال اخیر بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد و رشد چندانی نداشته است. مسکن نتوانسته بازاری برای خودش فراهم کند و قشر آسیب پذیر جامعه از رده خرید مسکن تقریبا خارج شده؛ امیدواریم در آینده با تولید تعداد قابل توجهی مسکن، تعادل عرضه و تقاضا در این بازار متعادل شود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان