ماهان شبکه ایرانیان

عشایر برای ورود به مناطق قشلاقی کرمانشاه عجله نکنند

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: عشایر استان برای ورود به مناطق قشلاقی کرمانشاه عجله نکنند زیرا چرای زود هنگام به مراتع آسیب می‌رساند.

عشایر برای ورود به مناطق قشلاقی کرمانشاه عجله نکنند

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین از کرمانشاه در خصوص زمان کوچ عشایر استان، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با منابع طبیعی در خصوص کوچ عشایر استان داشتیم، آغاز کوچ عشایری از (15 آبان ماه جاری) برای مناطق قشلاقی خود استان بوده و (سوم آبان ماه جاری) عشایر استان می‌توانند وارد مراتع شوند. 

وی افزود:  ورود عشایر قبل از زمان اعلام شده به مناطق قشلاقی ممنوع است، زیرا باعث خسارت به مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی و همچنین باعث چرای زودرس می‌شود.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: در مناطق برون کوچ مانند استان ایلام عشایر از 15 آذر حق ورود به مناطق قشلاقی را دارند که اگر کوچ سنتی داشته باشند از 15 آبان  حرکت خود را آغاز کرده و 15 آذر ماه  جاری به مناطق قشلاقی می‌رسند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از عشایر با ماشین کوچ می‌کنند باید در نظر داشته باشند که قبل از تاریخ (15 آذر ماه) نباید وارد مسیر منطقه قشلاق شوند.

رضایی با اشاره به جمعیت عشایر استان کرمانشاه، تشریح کرد: جمعیت عشایر استان حدود 14 هزار نفر از جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر بوده است که یک هزار و 500 راس دام سبک دارند که 30 درصد نیاز پروتئین استان را تامین می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: 12 هزار و 800 تن گوشت قرمز، 25 هزار تن فرآورده‌های لبنی، یک هزار و 700 تن الیاف دامی و 900 تن روغن حیوانی از تولیدات سالانه عشایر استان کرمانشاه است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان