آیت‎الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد:

افراط و بدفهمی عامل ضعف در جهان اسلام است/ انتقاد از ضعف مدیریت عربستان

گروه حوزه‎های علمیه: آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به فاجعه اخیر در مکه به عوامل ضعف قدرت مسلمین اشاره و تاکید کرد: افراط و به انزوا کشیدن علما و دین همچنین بدفهمی عده‎ای نسبت به پاسخگویی دین به نیازهای عصر امروز از عوامل کم شدن قدرت مسلمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی، امروز 25 شهریور در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی(ص) با ذکر این مطلب که حوزه‏‎های علمیه امتداد دهنده راه انبیا و اولیا هستند، گفت: روحانیون باید ده گام و مرحله اصلی در معارف دینی که شامل گام‎های کلامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، قضایی، حکومتی و... است، طی کنند.

وی افزود: اسلام توجه بسیاری به مسئله ولایت فقیه دارد. این امر در قرآن کریم نیز کاملا متجلی است؛ یعنی اگر یک حکومت دارای عقبه اسلامی و پایگاه مرجعیت اسلامی و دینی باشد، می‎تواند حدود الهی را رعایت کند.

ولایت فقیه؛ عامل تحکیم جامعه

وی بیان کرد: اگر یک حکومت اسلامی قوی باشد دیگران جرئت تعرض به او را نخواهند داشت بنابراین قرآن کریم تاکید بسیاری روی مسئله ولایت فقیه و ولایت و حکومت اسلامی و دینی دارد زیرا باعث می‎شود که قدرت اسلام در جامعه تحکیم شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت قدرتمند بودن مسلمانان در جهان گفت: قرآن به دنبال این مسئله است که مسلمانان یک حکومت بسیار قدرت‏مند داشته باشند و دیگران از این حکومت بزرگ حساب ببرند.

وی بر لزوم فقیه شدن طلاب تاکید کرد و افزود: اگر امام امت، دنیا را با نور اسلام آشنا کرد و باعث شد که فیلسوفان بزرگ جهان ایشان را به عنوان یکی از بزرگترین مردان تاریخ نام ببرند به این خاطر بود که ایشان در ابتدا یک فقیه بود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: یکی از رسالت‎های طلاب در عصر حاضر، زمان‎شناسی است زیرا در این عرصه، بالاترین هجمه‌های علیه اسلام اصیل شکل گرفته است و در این زمان است که باید دشمن را شناخت و با او مقابله کرد.

وی گفت: امروز سه تفکر کفر و نفاق و تفکر صهیونیستی در جهان سایه انداخته است و طلاب باید با شناخت این تفکر، به فکر گام برداشتن در راه جهانی کردن اسلام اصیل باشند.

فاجعه انسانی در حج

این مرجع تقلید با اشاره به ضعف حکومت عربستان در مدیریت حج و فاجعه انسانی در مراسم حج، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) همیشه مسلمانان را نسبت به ضعف حکومت‎های مسلمان در اثر دوری از فرهنگ جهاد و نفاق بیم می‌دادند. ایشان فرمودند که روزی می‎رسد که شما ایران و روم را فتح می‏‎کنید ولی به خاطر نفاق و ضعف در دین سست می‎شوید.

وی گفت: افراط و به انزوا کشیدن علما و دین همچنین بدفهمی عده‎ای نسبت به پاسخگویی دین به نیازهای عصر امروز از عوامل کم شدن قدرت مسلمانان هستند.

وی با اشاره به سفر روزهای اخیر به خود به کشور آذربایجان، گفت: مردم این کشورها عاشق اسلام و روحانیت هستند ولی دشمنان فرهنگ اصیل را می‏‎خواهند از آنها بگیرند حتی حروف الفبای آنها را لاتین کردند تا نتوانند قرآن و ادعیه را فرابگیرند. دشمن می‎خواهد که بین ما فاصله بیاندازد ولی نباید از حقیقت اسلام خواهی مردم گذشت.

این مرجع تقلید در پایان، تحجد و شب زنده‎داری و معنویت و اخلاق و اخلاص و کوشش علمی و احترام به اساتید را جزو رموز موفقیت طلاب دانست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر